Lapsettomuushoidot, millaiset välit jäivät henkilökuntaan?
Oletteko käyneet myöhemminkin saman lääkärin tarkastuksessa tms, tai muuten tavanneet henkilökuntaa?
Jos itse olet työssä "siellä puolella", muistatko vanhoja asiakkaita, mietitkö millaisia lapsista on kasvanut?
Kommentit (11)
Elämä meni eteenpäin. Neuvolan'täti' oli äkkiä paljon merkittävämpi henkilö, kun raskaus lopulta oli saatu alkuun.
melkein joka käyntikerralla oli eri lääkärit ja hoitajat. Sellaista liukuhihnahommaa, ihan ihmetytti kuinka paljon sitä henkilökuntaa oli.
Ei siinä haittais jos olis jonkinlainen "omalääkäri", joka jossain välissä kysäisis, että miltä tuntuu ja miten jakselet.
henkilökunta jää muistelemaan... eivätköhän he tapaa niin paljon ihmisiä että ei yhteen kiinnitä mitään erityistä huomiota.
Elämä meni eteenpäin. Neuvolan'täti' oli äkkiä paljon merkittävämpi henkilö, kun raskaus lopulta oli saatu alkuun.
kiittämättömyys on maailman palkka. Et tainnut edes oikeasti haluta lasta vaan hankit sen kun sellainen nyt kuuluu asiaan. Huoh mitä ämmiä täällä taas.
kiittämättömyys on maailman palkka. Et tainnut edes oikeasti haluta lasta vaan hankit sen kun sellainen nyt kuuluu asiaan. Huoh mitä ämmiä täällä taas.
Morjens. Työtään ne siellä tekevät. Mun mielestä on ok jos haluaa muistaa mutta ei sitä odoteta. Lähetitkö itse joulukortin hammaslääkärillesi, huoh.
vastaus mutta tuttavapiirissä on näitä lapsia ja olen saanut seurata millaisia kasvaa - yllättävän paljon sairastelevat. Mikä on surullista kaikkien kannalta.
lekurit vaihtu ja oli muutenkin kamalaa. Siirryttiin yksityiselle, jonne kyllä lähetän kortin, valokuvan ja kukkia kun vauva syntyy.
Julkinen alkoi hermostuttamaan niin paljon, että synyytyskin samassa sairaalassa on alkanut tuntua ahdistavalta.
mitä sairauksia niiden tuttavaperheen lapsilla on?
meidän 3v ei ole flunssaa pahempaa sairastanu.
yksityisellä oltiin, tehokasta ja ihan sopivan tunteetonta hoitoa saatiin. Minusta myös se että kaikki tulokset sai netissä oli hyvä.
En ole kukkia lähetellyt, vaikka tulos oli toivottu.
Olen ollut kaksi kertaa hoidoissa yksityisellä puolella. Hoitojen aikana suhde lääkäriin ja henkilökuntaan oli melko tiivis, koska jotain tutkimusta tms. oli parin viikon välein. Ja alkuraskauden seurannassa kävin tutulla klinikalla. Lasten synnyttyä ilmoitin asiasta lääkärille (haluavat syntymäviikon ja mitat omiin tilastoihinsa). Sen enempää en ole yhteyttä pitänyt. Minua hoitaneella lääkärillä on varmasti uransa aikana ollut tuhansia potilaita, ei hän voi heihin muodostaa mitään lämmintä henkilökohtaista suhdetta. Enkä minäkään halua mitään erityistä kaverisuhdetta alapäätäni ronkkineeseen vanhempaan mieslääkäriin.
Ja sille joka kirjoitteli aiheen ohi: mulla on kolme IVF-lasta, jotka ovat terveitä kuin pukit. Ja lisäksi vielä fiksuja ja filmaattisia ;-)
siellä, paitsi vein kukkia vastaanottoon.