Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on iso lapsi, jonka vuoksi saamme paheksuvia katseita

Vierailija
08.01.2012 |

kulkiessamme yleisillä paikoilla kera rattaiden... Lapsella on ikää 2v 6kk, joka tuskin jaksaa kävellä pitkiä matkoja...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, ehkä vain kuvittelet? Minä vein meidän kehitysvammaista lasta rattaissa vielä 5v eikä kukaan paheksunut.

Vierailija
2/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että rattaiden kanssa sen kummemmin tuijoteltaisiin . Hankalempaa on esim. leikkipuistossa, jossa luullaan vanhemmaksi ja odotetaan isomman käytöstä.

Eniten ärsyttää sukulaisten ompas se taas kasvanut ja kato miten iso jalka yms. kommentit. Olen pyytänyt ettei lapsen kuullen puhuttaisi päivitellen isosta koosta, mutta ei tunnu menevän perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ole läski, mutta nopeakasvuinen. Ja kaikki puolitututkin ottaa asiakseen päivitellä, että jaa onpas isokasvuinen, ihan voisi luulla että on jo alakoulussa pitkälläkin.

En ole huomannut että rattaiden kanssa sen kummemmin tuijoteltaisiin . Hankalempaa on esim. leikkipuistossa, jossa luullaan vanhemmaksi ja odotetaan isomman käytöstä. Eniten ärsyttää sukulaisten ompas se taas kasvanut ja kato miten iso jalka yms. kommentit. Olen pyytänyt ettei lapsen kuullen puhuttaisi päivitellen isosta koosta, mutta ei tunnu menevän perille.

Vierailija
4/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se voi olla lapsesta varsin ikävääkin. Lapsi alkaa tuntea itsensä kummajaiseksi jos aina pituutta päivitellään. Ei samalla tavalla ääneen ihmetellä lapsen kuullen, jos lapsi on selvästi ikäisiään pienempi.

lapsi ei ole läski, mutta nopeakasvuinen. Ja kaikki puolitututkin ottaa asiakseen päivitellä, että jaa onpas isokasvuinen, ihan voisi luulla että on jo alakoulussa pitkälläkin.

En ole huomannut että rattaiden kanssa sen kummemmin tuijoteltaisiin . Hankalempaa on esim. leikkipuistossa, jossa luullaan vanhemmaksi ja odotetaan isomman käytöstä. Eniten ärsyttää sukulaisten ompas se taas kasvanut ja kato miten iso jalka yms. kommentit. Olen pyytänyt ettei lapsen kuullen puhuttaisi päivitellen isosta koosta, mutta ei tunnu menevän perille.

Vierailija
5/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultiin aina jotekin kehitysviiveelliseksi suuren koon ja puhumattomuuden takia... julkisilla paikoilla mummot koitti aina jututtaa, ja sitten narisivat, kun poika ei vastaa mitään. Oli 1,5-2 vuotias tuolloin, ja noin vuotta vanhemman kokoinen. Alkoi puhua kunnon lauseita vasta yli kaksi vuotiaana.

Rattaissa kyllä kuskataan vieläkin välillä, on reilut 3-vuotta nyt. On nääs nuorempi sisarus, ja meillä on tuplarattaat lapsia varten. Ei meillä ainakaan tuon ikäinen vielä kävele esim. viittä kilometriä, jos poiketaan kaupungilla.

Vierailija
6/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni 3 v on samankokoinen kuin moni 6-vuotias. Ystäväni onkin sanonut, että tekisi välillä mieli teipata lapsen pipoon lappu "lapsi on vasta 3 v", sillä moni ulkopuolinen katsoo oikeudekseen huomautella miten huonosti noin vanha lapsi käyttäytyy. Lapsi käyttäytyy juuri kuten 3-vuotiailla on tapana..

Vierailija
7/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni 3 v on samankokoinen kuin moni 6-vuotias. Ystäväni onkin sanonut, että tekisi välillä mieli teipata lapsen pipoon lappu "lapsi on vasta 3 v", sillä moni ulkopuolinen katsoo oikeudekseen huomautella miten huonosti noin vanha lapsi käyttäytyy. Lapsi käyttäytyy juuri kuten 3-vuotiailla on tapana..

6-vuotiaan kokoinen?????

Vierailija
8/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on lapsen aliarviointia, kun häntä tungetaan rattaisiin, jos niin kuin osaa kävellä. Meillä ainakin pari vuotias tyttö ei aina edes halua mennä rattaisiin. Onhan se meno hitaanpaa ja välillä ei jakseta, mutta sitä varten mulla on kädet, että voin kantaa sylissä. Kahden kanssa kulkiessa mulla on sitten ne rattaat, ettei kahden perässä tarvitse juosta. Kuinkahan paljon mun perään on mulkoiltu? Varmaan paljon!!!

Vierailija
9/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tottelee silloin kun tottelee. Ei osaa vastata kysymyksiin ym. joten kyllä sitä mulkoilua meidän osaksemme tulee. Joskus suhtaudun huumorilla, joskus en. Tyhmiin kommentteihin saa vastata tyhmällä kommentilla ;)

Vierailija
10/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenkin huojentunut, että meillä on pienehköt lapset. Kuljemme paljon kävellen ja julkisilla joten vaunut ovat tarpeen myös vähän isommalla lapsella toisinaan. Olen tuota nimittäin miettinyt, että kuinka ahdistavaa olisi kulkea maksutta bussilla "ylikokoinen" lapsi rattaissa kun ihmiset mulkkaavat vieressä. :/ Samaten tutin tai vaipan käyttö tai muu käytös...

Itsekin syyllistyn tuohon että ihmettelen joidenkin isojen lasten "vauvamaisuutta" mutta en kyllä sitä ikinä näytä ulospäin. Sen helposti vain unohtaa etteivät kaikki lapset ole samankokoisia.

Vierailija
11/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se voi olla lapsesta varsin ikävääkin. Lapsi alkaa tuntea itsensä kummajaiseksi jos aina pituutta päivitellään. Ei samalla tavalla ääneen ihmetellä lapsen kuullen, jos lapsi on selvästi ikäisiään pienempi.

Meillä ei ole ylipainoa, lapsi on ennemminkin liian laiha, joka ehkä osaltaan luo isomman lapsen vaikutelman koska ei edes vauvana ollut ns.vauvanpyöreä vaan hoikka.

Ja täytyy kyllä sanoa etten ole ihmenainen että jaksaisin kauppakassien kanssa kantaa vielä ison lapsen talvitamineissa 2km:n kauppareissulta. Joten rattaita tarvitaan.

T:nro 4

Vierailija
12/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaan kokoinen?????

No kun on vaan. 3,5v ja pituus 110cm, paino 18,5kg. Paksut pitkät hiukset vielä korostaa sitä lookia että hei, menen syksyllä eskariin. No, kerhossa käy ja sinne saatellaan kera 2v pikkusiskon joka saman kokoinen/isompi kuin jotkut kerholaiset..

Vierailija
13/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. päiväkotiin tutustuessaan pihalla viereisen ryhmän hoitaja kyseli, onko eskariin sitten menossa ensi vuonna. Ei ollut ;)

Lapselle on hankalampaa olla isokokoinen kuin pienikokoinen. Oletetaan fiksumpaa käytöstä kuin mihin ikätaso riittää vielä.

Meilläkään tyttö ei ollut mitenkään lihava tms, olipa vaan hurjan pitkä ikäisekseen. Veljistään yksi oli myös 5-vuotiaana päätä pidempi muita pihan 5-vuotiaita.

Molemmista lapsista tuli ihan normaalikokoisia isompia lapsia, kasvoivat vaan pituuskasvunsa aikaisin. Poika on nyt 20-vuotiaana 184 cm, eli ihan normikokoinen nuori mies. Oli alle kouluikäisenä ja pari ekaa kouluvuotta isokokoinen, sitten muut saivat kiinni pituuskasvussa.

Tytär on nyt 168 cm pitkä, eikä tuosta taida enää paljoa venyä. Hän oli tosiaan 3-vuotiaana keskikokoisen 5-vuotiaan kokoinen. Nyt ikää 15 vuotta ja ihan keskipituinen on.

Helpompaa on ollut pikkusisarustensa kanssa, molemmat pieniä ikäisekseen. Vaikuttivat alta kouluikäisinä hurjan ikäisekseen kehittyneiltä ;-) ;-)...

Vierailija
14/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä outoa siinä on? Mielummin laitan sen rattaisiin ostoksilla kuin koko ajan ravaan perässä vahtimassa että missä menee ja mitä tekee.

Vierailija
15/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka mitä jolloin eivät käyttäydy ikänsä mukaiseesti, niin ihmiset saisis päivät pääksytysten ihmetellä lasten käytöstä. Mutta niin tekee vain aika harvat ihmiset.

Joten jonkus yksittäisen mulkaisun takia en yöuniani menettäisi, kertoo siitä mulkoilijasta enemmän.

Vierailija
16/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapset istuvat kaksostenrattaissa, jotka näyttävät ihan tavallisilta, vähän ehkä harvinaisemmalta mallilta, ja ikää on yli 5v.

Lapset näyttävät istuessaan ihan terveiltä pikkupojilta, ei arvaisi että heillä on CP kummallakin. Ihmiset pysähtyvät lähinnä ihastelemaan "ovatko kaksosia?" tai kommentoimaan itse rattaita, että ovat hienot, mikä malli! (erikoisvalmisteiset inva-rattaat)

Miten minusta tuntuu, että se tunne mulkoilusta on omassa korvien välissä? Vai onko paikkakuntaeroja?

Vierailija
17/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on lapsen aliarviointia, kun häntä tungetaan rattaisiin, jos niin kuin osaa kävellä. Meillä ainakin pari vuotias tyttö ei aina edes halua mennä rattaisiin. Onhan se meno hitaanpaa ja välillä ei jakseta, mutta sitä varten mulla on kädet, että voin kantaa sylissä.

Meillä on usein rattaat mukana, mutta lapsi saa kävellä niin kauan kuin jaksaa, mutta saa tulla välillä kyytiin, jos alkaa väsyttää.

Mulla lapsen vähäinenkin kanniskelu jumittaa pahasti selän, joten olen alkanut välttämään sitä, jotta saisin sen takaisin kuntoon.

Vierailija
18/18 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituuden vuoksi. Luuli lasta paljon vanhemmaksi kun onkaan, ilmeisesti.

Tuolloin lapsi oli saman ikäinen kuin ap:n ja pituutta metrin verran... :)