Voiko muka 2v olla vain 80 cm pitkä?
Kommentit (11)
Suomessa 2-vuotiaiden vaatekoko on 90 cm. Aasialaisten samanikäisten vaatekoko on 80 cm.
Syntymäpituus kuitenkin ollut n. 50 senttiä.
Äitinä olisin huolissani, meillä kaikki ipanat on olleet yli tuon 1- vuotiaana.
Nyt aikuisena pituus 159 cm. Eli melkein täsmälleen kaksivuotispituus kertaa kaksi niin kuin usein sanotaan.
Haloo, lapset on eri pituisia!
neuvolassa 61cm, niin silloin 80cm 2v olis aika hyvän mittanen, eikö?
Itse taas olisin huolissani jos lapseni kasvaisi vain 5cm reilun vuoden aikana. Siispä kaikki on suhteellista..
Nyt ikää 5½v ja ehkä on just päässyt 100cm yli. Isänsä puolelta pienikasvuisuutta. Suvun miehet alle 170cm, naiset alle 160cm.
Täyttää tammi-helmikuussa 2v ja kaikki ihme pätkiä, vain 78-82cm.
Mun tyttö oli 2vuotis neuvolassa 80cm ja 10kg.
Miksi pitäis olla huolissaan?
terve lapsi, todella harvoin kipeänä. Koko syksy oltu nytkin terveinä. Syö ja juo hyvin ja kehittyy normaalisti.
Lapset nyt vain ovat erikokoisia, mä olen itse ollut lapsena myös pienikokoinen ja ravannut painokontrolleissa ensimmäiset vuodet. nyt ei ole neuvolassa kuin kysytty syömisestä ja todettu olevan siro neiti.
1,5 vuoden aikana vaan 3cm ja lääkäri sanoi, ettei tartte olla huolissaan. Mutta olen minä :(
huolissani olisin, jos mun lapseni olisi tuon ikäisenä 90 cm, ottaen huomioon vanhempien koon ja lapsen syntymäpituuden.
Ei hyvää päivää, et ole sitten nähnyt eripituisia ihmisiä tuolla liikkuessasi?!
Syntymäpituus kuitenkin ollut n. 50 senttiä.
Äitinä olisin huolissani, meillä kaikki ipanat on olleet yli tuon 1- vuotiaana.
huolissani olisin, jos mun lapseni olisi tuon ikäisenä 90 cm, ottaen huomioon vanhempien koon ja lapsen syntymäpituuden.
Ei hyvää päivää, et ole sitten nähnyt eripituisia ihmisiä tuolla liikkuessasi?!
Mun esikoistyttö oli 2v neuvolassa 84cm eikä varmaan neuvolan historiassa ihan kaikista pienin ole ollut. Poika oli 87cm saman ikäisenä.