viikonloppuinseminaatio
Hei,
olisi hyvä saada klinikoille -tai edes yhdelle eteläsuomalaiselle- mahdollisuus viikonloppuinseminaatioon. Nyt meni ovulaatio ja kuukausi hukkaan. Olen nimittäin kuullut, että raskautta edeltää usein kuusikin siemennystä. Raskautta edeltävä odotus menee todella pitkäksi silloin, kun osa ovuista osuu klinikan kiinnioloaikoihin.
Kommentit (3)
Väestöliitto ainakin siirtää alkioita myös lauantaisin, joten luulisi heidän tekevän silloin myös inssejä. En tosin tiedä tekevätkö, mutta kannattaa kysyä.
... aina ihmetellyt, että Suomessa ei tehdä viikonloppuna koeputkihedelmöityksiäkään (paitsi ehkä tuo edellisessä viestissä mainittu??)
... miellä taas klinikka on aina auki, paitsi pari viikkoa pääsiäisen aikaan ja kesällä 2 kk tauko... 2 kokenutta lääkäriä " vuorottaa" potilaita, eli yhden hoitokierron ultrat ovat joka toinen kerta toisella, ja joka toinen kerta toisella... punktion tekee sitten se, joka on sinä viikonloppuna punktiovuorossa (toimenpide joka päivä klo 10:00 ensimmäiselle punktoitavalle), viikonloppuna on klo 11:00 puhelinaika lääkärille, arkisin klo 15-15:30... ainakin potilaan kannalta hyvä käytäntö.... ultrat ja verikokeet on aamulla klo 7-9, ja iltapäivällä kuulee, millä annoksella pitää pistää illalla....
Kun saadaan koeputkihedelmöitykset onnistumaan viikonloppuna, niin varmaan sitten inssitkin...
Eemeli
Ihan sama ongelma meilläkin. Nyt on vajaan vuoden sisällä ollut 6 kertaa siten, että ovis on sattunut viikonlopulle tai klinikan kiinniolo -ajalle. On tuntunut tosi turhauttavalta. Yksi ainoa inssi on saatu väännettyä, josta tuli sitten nega.
Olen tosi moneen kiertoon saanut kuitenkin clomit tueksi, mutta eipä mitään ole tapahtunut. Tällä hetkellä on clomi -kierto menossa ja tikuttelin itse oviksen, kun klinikka oli syyslomalla. Alkuviikosta pitäisi menkkojen taas alkaa. Nyt vain jännäillään sitä, että tätit ei tulis ennen tiistaita. Jos näin kävis, niin olispahan ovis taas viikonloppuna. huoh.