Voiko purentakiskoja (narskuttelu) hankkia netistä, vai onko mentävä hammaslääkäriin? ev
Kommentit (33)
Ensihätään apteekista sellainen suusuoja, jota nyrkkeilijät käyttävät. Kisko maksaa ~200€.
mieheni narskuttaa hampaansa kohta halki. Ja pääkin sillä on kipeä joka aamu siitä narskuttelusta. Ja ei sen vieressä kyllä saa nukuttuakaan...argh.... :/
olisi pitäny ostaa miehelle joululahjaksi! kiitos vinkistä! :)
Mies ei nuku kun narskuttelen, lapsia ei voida viereen edes ottaa narskutteluni takia.
Eli löytyykö noita nyrkkeilijänsuojia naisten koossa?
t. ap
En suosittele netistä löytyviä tai kaupoistakaan löytyviä hammassuojia jotka on ihan muuhun tarkoitettu. Koska se kisko on sinun suullesi tehty, se sopii vain sinun suuhusi ja näin vähentää narskuttelua silläkin että se muuttaa leuan asentoa että purulihakset rentoutuvat. Jännitys laukeaa siis, samalla kisko suojelee hampaita kulumiselta. Kulumiselta ehkä voi säästyä jollain halpissuojilla mutta varsinaista oiretta niillä ei hoideta. Suosittelen oikeasti hammaslääkärissä vierailua. Kiskot kestävät kumminkin useamman vuoden. Kunnallisella hinta on 150-200e. Ainakin Tampereella. Oma valintasi, itselleni hampaat ovat äärimmäisen tärkeät ja hoidan niitä sen mukaisesti, mutta ymmärrän jos ei halua rahaa omasta mielestään hukata sellaiseen.
mittatilaustyönä tehty.
Jos unohtaa käyttää ja narskuttelee, niin on niska ihan jumissa.
Suosittelen kiskoa, kestänyt jo 10 vuotta sama kisko.
hammaslääkärille, joka ottaa muotit ja tekee sitten kiskon valmistuttua sovitukset. Maksat hammaslääkärikäynneistä kunnallisen taksan. Kiskon tekee yksityinen hammasteknikko ja se maksaa noin 120 e. Minulla tarvittiin hammaslääkärillä aika, monta sovitusta, koska kisko painoi ja puristi ja sitä tunnetta ei aina huomannut hammaslääkärissä vaan vasta kun yritti olla kiskot suussa pitempään. Viimein onnistui, kun jonkun takahampaan korkeutta viilattiin. Miehesi ei varmaan heti halua kiskoja edes pitää, koska aluksi ne tuntuvat ikäviltä. Minä unissani otin jopa poiskin suusta. Mutta eipä olisi hampaita enää paljoa, jos en olisi alkanut kiskoa käyttää. Sen verran pureksin öisin. Minulla ei ollut oireena päänsärkyä, mutta joka hammastarkastuksessa löytyi uusia lohkeamia hampaissa ennen kiskon käyttöä.
Suosittelen samaa kuin muutkin, eli visiittiä hammaslääkärille. Itse sain kiskon syksyllä ja juuri aloitellaan käytön vähentämistä. Jos jatkossa on narskutusongelmia, niin ei muuta kö takaisin suuhun vain. Hintaa tuli yhteensä 170 euroa.
En vois millään kuvitella nyrkkeilysuojan tekevän samaa hommaa, sen verran huolella se sovitettiin ja viilattiin. Lisäksi oikea purentakisko on selkeästi pienempi. Lämpimästi voin suositella, koko yläkroppa on paljon paremmassa kunnossa kuin muutama kuukausi sitten.
ja urheilukaupasta ostettu silikonijuttu. Se silikonisuoja (jääkiekkoilijoille tarkoitettu) myöskin muokataan omaan hampaistoon sopivaksi. Tykkään enemmän siitä, koska se on pehmeä ja joustaa hyvin. Hammaslääkärin tekemä on kova ja puren sitä leukanivelet kankeina, hampaita se varmaan suojaa kyllä. Tuo silikonisuoja maksoi about 5 euroa.
http://www.ekulf.com/13634.tuotteet.html?pgid=94&pid=359
Myy tarvikkeita myös hammaslääkäreille...
Kaupan 12 €:n kisko muotoillaan kuumennuksen jälkeen omassa suussa, joten se on ihan yhtä hyvä kuin hammasteknikon 400 euron kisko, ainakin jos elää köyhyydessä kuten minä.
Miljonääri voi hiotuttaa vaikka timantista itselleen, mutta mulla on vara vain urheilukaupan suojaan ja hommansa se hoitaa.
Kisko maksaa yths 130 e, yleinent erveyshuolto 300e, ja yksityinen n. 1000e
Työt päälle. Hiotaan 2-5 kertaa, joista jokaisesta tulee n. 50 e laaki maksu (yleinen terveyshuolto). Mul tehtii yths:lla nii oisko koko paska maksanu kiskoinen ja huoltoineen ja hiomisineen ehkä sen 300-400e