Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisitko matkustaa kiinaan?

Vierailija
03.01.2012 |

Oletetaan, että sinulla olisi tilaisuus noin viikon mittaiseen työmatkaan, jossa on paljon myös vapaa-aikaa Kiinan itäiselle rannikolle. Lähtisitkö? Miksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kiinassa eri paikoissa useita kertoja, ja onhan se mielenkiintoinen maa. Paljon näkemistä ja kokemista. Mutta ei siinä tavanomaisessa aurinkolomamielessä ;)

Vierailija
2/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap myös pitää länsimaisesta kulttuurista ja pelkää vihreisiin vetimiin sonnustautuneita koppalakkipoliiseja. Ja erikoisia ötököitä...

Matkasta saisi plussaa etenemiselle työssä.

Vierailija
4/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin Pekingissä ja Sanghaissa. Peking nähtävyyksineen oli hieno kokemus, mutta Sanghaissa olin vain työni puolesta ja se oli aika rankka parin päivän reissu.

Vierailija
5/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap myös pitää länsimaisesta kulttuurista ja pelkää vihreisiin vetimiin sonnustautuneita koppalakkipoliiseja. Ja erikoisia ötököitä... Matkasta saisi plussaa etenemiselle työssä.

Kiina on länsimaistunut valtavasti viimeisen 15 vuoden aikana, ja suuret kaupungit (siis hiton suuriahan ne on) ovat hyvinkin länsimaisia. Valitset vain länsimaiseen ketjuun kuuluvan hotellin, niin hyvin sujuu. Ötökkäongelmaan en ole Kiinassa törmännyt, muualla kyllä.

Vierailija
6/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti mennä vähän näkemään maailmaa.

Vierailija
7/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni käy siellä työmatkoilla ja sairastaa aina.

Vierailija
8/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni käy siellä työmatkoilla ja sairastaa aina.

Minä en ole sairastunut, mutta huolehdinkin käsihygieniasta ja katson, mitä ja missä syön.

On tietysti mahdollista, että joillakin tulee ripuli aina, kun lähtee pois kotoa.

Vierailija
9/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa kannattaa käydä. Siellä voi vielä kokea ihan erilaista elämää kuin muualla maailmassa. Ja ruoka on hyvää. Valitse tosiaan tutumman ketjun hotelli niin saat ainakin aamiaiseksi ja illalla taattua länkkäriruokaa. Suosittelen!

Vierailija
10/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määränpään takia. ( sairaus tai hlökohtainen este ainoita perusteluja SIIRTÄÄ työreissuja)

Ja juu lähtisin, miksi ei?

Vierailija
11/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi paljon. Vaikka tietysti olisi kiva tietää jotain kirjoitusmerkkejä, että pärjäisi. Mutta Kiina kiinnostaa paljon, erilainen kulttuuri ja suurten kontrastien maa.

Vierailija
12/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus kysymykseen on kyllä, varsinkin jos kohde olisi Shanghain lähettyvillä.

Ja mitä tuohon vatsatautiin tulee, mieheni oli viimekin vuonna varmaan yhteensä 70 päivää eri puolilla Kiinaa ja kerran on saanut siellä vatsataudin. Itse olen käynyt Kiinassa kolmesti enkä ole saanut kertaakaan mitään oireita.

Vierailija
13/13 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja yksinkertaisesti siitä syystä, että Kiinassa tiedän saavani ihanaa, maailman parasta ruokaa ;)

Käyn useita kertoja vuodessa. Jokaiselle, joka lähtee sinne, suosittelen perehtymään mahdollisimman hyvin Kiinan historiaan ja kulttuuriin, että ymmärtää mihin on menossa ja miten ainutlaatuinen paikka se on.

Esim. Linda Jakobsenin kirjat ovat hyviä tai kirja nimeltä Isonenä kurkistaa Kiinaan. Historiasta tietenkin vaiennetut äänet, Xinran yms. klassikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi