Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kummin tehtävä

Vierailija
02.01.2012 |

muistaa kummilasta syntymäpäivänä/jouluna? Harmittaa, kun oman lapsen kummit ei muistaneet tänä vuonna millään tavalla. Enkä nyt tarkoita kalliita lahjoja, vaan esim. onnittelukorttia, puhelinsoittoa tai edes onnentoivotusta, kun tavattiin.. :/ Kummit asuvat toisella paikkakunnalla ja harvoin nähdään. Tavattiin noin viikko lapsen syntymäpäivän jälkeen, eikä kummit edes onnitelleet. Jouluna ei mitään myöskään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsella on kuitenkin toiset supermahtavat kummit, joten ei ole aivan "kummiton".

Vierailija
2/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin itse kummina olen aika kyllästynyt lahjojen lähettämiseen. Oma kummilapseni ei esim. pyynnöstäni huolimatta ole koskaan käynyt luonani tai lähettänyt ainuttakaan piirustusta, kuvaa tai muuta sellaista, joten tein periaatepäätöksen, etten lähettänyt lahjaa. Vanhempien tulee huolehtia, että suhde lapsen ja kummin välillä on molemminpuolinen. Sinun tapauksessa on tietysti outoa, että näit kummin mutta tämä ei silti muistanut synttäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottomasti kuuluu mielestäni ns hyviin tapoihin se että omaa kummilasta muistetaan edes syntymäpäivänä. Minulla oli ihanat kummit jotka muistivat myös nimipäivinä ja jouluna. Lisäksi yksi kummeistani kuoli kun olin muutaman vuoden ikäinen ja hänen äitinsä otti sitten kummiuden hoitaakseen ja muisti myös ihan ylioppilaaksi asti. Eräs kummeistani, ainoa sukulainen noista muuten eli isäni veli taas ei ikinä muistanut merkkipäiviä muutaman ekan elinvuoteni jälkeen vaikka ovatkin isäni kanssa hyvin usein yhteydessä.

Kannattaa siis aina valita lapselle useita eri elämäntilanteissa olevia kummeja, ja karttaa sukulaisten ja omien sisarusten valintaa kummeiksi - heidän kun voisi odottaa muistavan muutnekin ja huolehtivan tehtävästään.

Vierailija
4/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiä jo kummiksi ryhtyessään, onko valmis pitämään yhteyttä lapseen.

Yksi kummilapsistani asuu Saksassa. Lähetän synttäreille ja jouluna kortit. Nyt jouluna lähetin paketin. Pyrin näkemään vähintään kerran vuodessa. Jos kummilapsi tulee Suomeen, näemme aina. Vaikka majoittuu toiselle paikkakunnalle.

Suomessa asuvia kummilapsia näen noin kerran kuussa. He saavat synttäreillä ja jouluna paketit. Nimipäivänä lähetän kortin tai soitan.

Itselläni on kaksi lasta. Osa kummeista hoitaa kummiuden mielestäni hyvin ja osa ei. Kolme kummia katosi avioerossa. Kai meillä meni kummitkin puoliksi.

Vierailija
5/24 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa ettei kummilastani ole ikinä opetettu sanomaan kiitos kun saa lahjoja. Mulle opetettiin kotona miten tervehditään ja kiitetään, ja nyt sitten tuntuu että lapselle ihan sama saako lahjoja vai ei, kun mitään reaktiota ei tule.

Samaten minäkin olen ilman kunnon kuvaa lapsesta. Hän on nyt 7v.

Vierailija
6/24 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, ettei se aina mene niin, ei meilläkään. Eikä enää edes harmita.

Vierailija
7/24 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myöhemmin, miten kummi oli päivitellyt eräille toisille ihmisille, kuinka itsekeskeisiä oikein ollaan, kun kehdataan oikein iso kuva antaa, mitä hän sillä tekee, eihän hänkään anna meille isoa omaa kuvaansa vaivoiksi...

Vierailija
8/24 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 10, en ole ikinä saanut korttia, ikinä ei kiitä lahjasta. Olen kutsunut heidät meille tänä vuonna ainakin 4 krt, siis olen laittanut sähköpostin käviskö teille esim ensi viikon la ja tiedän ettei heillä ole ikinä mitään.

Menee niin että sanovat ei osaa sanoa, katsotaan lähempänä. Soitan esim torstaina ja sanovat ei nyt käy.

Ikinä, siis kertaakaan, eivät ole pyytäneet kummilapset synttäreille, koska pitävät ne aina viikolla ja esim klo 15, jolloin minun pitäisi lähteä töistä jo viimeistään klo 11. En mielellään pidä lomapäiviä syntymäpäivinä, koska niitä ei ole muutenkaan liikaa.

Isovanhemmat ovat kaikki eläkkeellä ja syntymäpäivä päätetään aina mikä toiselle kummille käy, on sairaanhoitaja ja tekee 3-vuorotyötä.

Vierailija
9/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiä jo kummiksi ryhtyessään, onko valmis pitämään yhteyttä lapseen.

Yksi kummilapsistani asuu Saksassa. Lähetän synttäreille ja jouluna kortit. Nyt jouluna lähetin paketin. Pyrin näkemään vähintään kerran vuodessa. Jos kummilapsi tulee Suomeen, näemme aina. Vaikka majoittuu toiselle paikkakunnalle.

Suomessa asuvia kummilapsia näen noin kerran kuussa. He saavat synttäreillä ja jouluna paketit. Nimipäivänä lähetän kortin tai soitan.

Itselläni on kaksi lasta. Osa kummeista hoitaa kummiuden mielestäni hyvin ja osa ei. Kolme kummia katosi avioerossa. Kai meillä meni kummitkin puoliksi.

Vierailija
10/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on omat kiireensä. Tietysti ilahdun jos kummit muistavat lasta joskus.

Vierailija
11/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fiksua lähettää edes kortti jos ei muuta. Pitäisin kyllä tökerönä jos ei muisteta ollenkaan.

Vierailija
12/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lapsen vanhemmilla on vastuu asiasta. He ovat kummit valinneet. Miksi ei voi etukäteen kohteliaasti kertoa, mitä kummin toivoo tekevän tai kuinka ajattelee kummin lapsen elämään osallistuvan? Ja miksi valita kummit, joiden kanssa yhteiset tekemiset ovat kenties jo alunalkaenkin olleet vähissä.

Vierailija
13/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsen vanhempi on aina ennen joulua "sopivasti yhteyksissä" = voit nyt antaa lahjan. itsekin aina lupailee muistamista, mutta "nyt ei sattunut mukaan, mutta nähdäänhän me vielä ennen joulua" (ei muuten nähty) jne. itse lähettelen kortteja pitkin vuotta ja synttärinä muistan, mutta alkaa pikkuhiljaa kypsyttää :(

Vierailija
14/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei koskaan edes saanut kuvaa kummilapsesta.

Nyt on välit poikki kokonaan kummilapsen vanhempiin, mutta ennen tätäkään ei nähty suurin piirtein kuin lasten synttäreillä (kummilapsen äiti on meidän lapsen kummi), tosin parina vuonna ei ollut kummitädillä aikaa tulla synttäreillekään.

Itse olen joka vuosi hoitanut lapsesta kuvat isovanhemmille ja kummeille, mutta tuosta kummilapsesta ollaan saatu 1-vuotiskuva. Sen jälkeen kun kuvaa kyselin, sain vastauksen, että jos haluan kuvan, voin sen skannata ja teettää itse ?!!

En sen jälkeen enää pyytänyt.

Lahjan lähetin joukuksi postissa, en välitä vanhempiaan tavata lainkaan.

Vierailija
15/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen on oltava vastavuoroista. Miten ap itse muistat lapsesi kummia?

Vierailija
16/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään valokuvaa saanut lapsesta:(

Vierailija
17/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sähköpostilla. Meillä on yhden kummilapsen kanssa välit viilentyneet kun vanhemmista ei kuulu koskaan mitään, tapaamiset ei sovi ja kaikki on hankalaa. Lapsi on siis suloinen, mutta yhteydenpito on kyllä vanhempien vastuulla.

Sen sijaan niitä lapsia joita nähdään muutenkin ja joihin on päässyt tutustumaan on kiva lahjoa ja muistaa.

Vierailija
18/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan/lähetän aina lasten kummeille koulu-/päiväkotikuvan ja yleensä laitetaan lasten tekemät joulukortit tms (tänä vuonna tosin jäi, kun oli niin kiirettä ja hässäkkää). Tähän asti olen myös näitä kyseisiä kummeja ja heidän lapsiaan (jotka eivät ole meidän kummilapsia)muistanut jouluna pienillä lahjoilla. Aiemmin nämä kummit ovat kyllä kummilastaan muistaneet eri tavoin (enkä nyt siis tarkoita lahjoja), mutta nyt on tapahtunut muutos. En tiedä, onko tämä joku kannanotto tms.. Luulen, ettei kummilapsi ole heille ihan mieleinen, koska on aika eläväinen lapsi, silti ihana ja kiltti.

Vierailija
19/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan/lähetän aina lasten kummeille koulu-/päiväkotikuvan ja yleensä laitetaan lasten tekemät joulukortit tms (tänä vuonna tosin jäi, kun oli niin kiirettä ja hässäkkää). Tähän asti olen myös näitä kyseisiä kummeja ja heidän lapsiaan (jotka eivät ole meidän kummilapsia)muistanut jouluna pienillä lahjoilla. Aiemmin nämä kummit ovat kyllä kummilastaan muistaneet eri tavoin (enkä nyt siis tarkoita lahjoja), mutta nyt on tapahtunut muutos. En tiedä, onko tämä joku kannanotto tms.. Luulen, ettei kummilapsi ole heille ihan mieleinen, koska on aika eläväinen lapsi, silti ihana ja kiltti.

Vierailija
20/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kaikki mun sukulaisia) eivät muistaneet lapsia mitenkään, ei synttäreinä, ei jouluna.

Nuorimman kummit, ovat mun kavereita, sen sijaan muistivat kummilastaan. Onneks nuo vielä uskoo joulupukkiin, eikä synttäreitäkään (eikä varsinkaan lahjoja) niin kovin hehkuteta. Joten toistaiseksi lapset on tyytyväisiä, mutta veikkaanpa että jokusen vuoden kuluttua nuo huomaa että miksi vain xx:n kummit käy ja tuo xx:lle lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän