Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teillä vuodenvaihteen menu?

Vierailija
30.12.2011 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni vauva talossa, ja ei todellakaan aleta mitään illallismenua kasata alkuruokineen ja jälkiruokineen.

Pieni vauva ei estä mitään tekemistä, muuten kuin nykyajan laiskoilta mammoilta

Vierailija
22/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- texmex-salaatti (sis. tomaattia, avokadoa, jauhelihaa.... tämän tekee joku muu kuin minä)

- vihersalaatti

- perunasalaatti

- nakkeja

- Crispy Chicken-mausteella kuorrutettuja kananpaloja

- sipsejä

- karkkia

- limua

- kuohuviiniä

jokainen perhe tuo tai valmistaa jotakin, sovitaan etukäteen, ettei tule samoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusivuosihan on nimenomaan siitä ihana ja helppo juhla kun yleensä syödään jotain valmista. Muuta kun lämmittää nakit sun muut ja laittaa kaikki pöytään tarjolle. Oon lopettanu jonkin aikaa sitten jo turhan stressaamisen. Oman perheen kesken kun vietetään, niin ei tarvii mitään hienoja kattauksia ja muuta. Lautaspino ja lasit vaan pöytään ja jokainen voi ottaa mitä haluaa. :) Iloinen mieli, raketteja taivaalle ja helppoa ja hyvää ruokaa.

Kammoksun suorastaan kaikenlaista "illastamista" kravatit suorassa pönötetään stressaantuneena,naama mutrussa. Mutta kun on niin hienot pateet ja valkoset servetit. Relax ;)

T: olinkohan seiska..

Vierailija
24/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni vauva herättää monta kertaa yössä, ja siihen samaan syssyyn pitäis AV-raatilaisten mielestä alkaa väsäämään perheelle ja/tai mahdollisille vieraille uudenvuodenillallista???

Provoo! Eikös se suositus ole, että pienen vauvan kanssa keskitytään vain ja ainoastaan siihen vauvan hoitamiseen ja sylissä pitelyyn, hellittelyyn ja vuorovaikutussuhteen luomiseen?

Pieni nyytti tarvitsee enemmän äitiään, kuin muut juhlamenyyta. Koko loppuelämä on aikaa sitten vaikka tehdä kymmenenlajin illallista jos huvittaa, mutta ei kiitos vauvan kustannuksella.

Vierailija
25/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wräppilöitä jauheliha,tomaattisilpulla,suolakurkulla ja juustoraasteella.

hodareita.

punajuurisalaattia,perunasalaattia.

Vierailija
26/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi syödään porokeiton jämät ja illaksi kalkkunaa, nakkeja, perunasalaattia sekä juustotarjotin viinirypäleineen.

Sunnuntaina syödään sitten Moskovan pataa.

Vierailija
27/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan riitaa ja pahaa mieltä. Hahahhaa. :D

Tietenkään nyt ei TARVITSE kenenkään laittaa uutenavuotena yhtään mitään, oli sitten pieni lapsi tai ei. Herranjestas, jokaisessa perheessä tehdään ihan niinkuin omaan tilanteeseen tuntuu parhaalta. Vaikka sitten haetaan mäkkärin autoluukulta syötävät. Ja mitä sitten jos syynä onkin ihan puhdas laiskuus. Ei kaikki jaksa ja halua tehdä itse alusta alkaen perunasalaatteja ja muita hienouksia. MUTTA, jotkut jaksaa ja nimenomaan HALUAA. Ei se kaikille ole stressinaihe ja pakkopullaa. Toiset tykkää laitella ruokia ja tehdä itse.

Suotakoon kaikille tehdä ihan niinkuin tykkää. Eiks nii. :) Kireä tunnelma ja stressaantunu mamma saa hienotkin pöperöt maistumaan pahalta.

Vierailija
28/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina syödään sitten Moskovan pataa.

Vierailija
29/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankan ja broiskun rintafileitä

paahdettuja kasviksia

vihreää salaattia

mansikkakakkua

Vierailija
30/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan riitaa ja pahaa mieltä. Hahahhaa. :D

Tietenkään nyt ei TARVITSE kenenkään laittaa uutenavuotena yhtään mitään, oli sitten pieni lapsi tai ei. Herranjestas, jokaisessa perheessä tehdään ihan niinkuin omaan tilanteeseen tuntuu parhaalta. Vaikka sitten haetaan mäkkärin autoluukulta syötävät. Ja mitä sitten jos syynä onkin ihan puhdas laiskuus. Ei kaikki jaksa ja halua tehdä itse alusta alkaen perunasalaatteja ja muita hienouksia. MUTTA, jotkut jaksaa ja nimenomaan HALUAA. Ei se kaikille ole stressinaihe ja pakkopullaa. Toiset tykkää laitella ruokia ja tehdä itse.

Itse laitan ja katan juuri sen takia, koska se on kivaa. Meillä perhe osaa herkutella katetun pöydän ääressä skrakoissa tai ilman. Sunnuntai ruokakin laitetaan usein hienoksi, joskus jopa puetaan vähän paremmin päälle. Se on loistohetki, kun perhe on koolla ja herkutellaan yhdessä.

Uuden vuoden ruoat on herkuttelua ja maistelua. Omien kokkausten onnistumiset palkitsee se yhdessä herkuttelu.

Enkä oleta, että toiset innostuu samoista asioista kuin minä. Meillä asunnossa muut huoneet saattaa olla välillä mullin mallin, enkä stressaa yhtään. Kunhan keittiö on puhdas, kun ruokaa laitetaan ja etenkin kun se on siisti, kun herkutellaan. Huomen illalla oletan olohuoneenkin olevan siisti, kun niitä naposteltavia on kiva syödä yhdessä olohuoneessa.

t. 17

Vierailija
31/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistettiin pienen vauvan äitiä, kun oli niin LAISKA tekemään juhlamenyytä perheelle, vaikka kotona vastasyntynyt vauva!

Vierailija
32/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistettiin pienen vauvan äitiä, kun oli niin LAISKA tekemään juhlamenyytä perheelle, vaikka kotona vastasyntynyt vauva!

Mutta ihmeellisen otsikon alle moni keksii avautua siitä, ettei halua miettiä sitä. Jos mietitään uudenvuoden menyytä, ei siihen keskusteluun tarvitse osallistua, jos itse aihe jo kuulostaa raskaalta.

Meillä kokataan vuorotellen herkkuja ja täällä pienen vauvan äiti on nauttinut, kun on päässyt katettuun pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän