Millä perusteilla voi tehdä abortin kunnallisella?
Tietääkö kukaan/onko kokemuksia?
Tein pos testin, Clearbluen mukaan 2-3 vko hedelmöityksestä. Nyt ei vauva sovi elämään, koska uusi työhaaste yms.
Pelkään jos teen abortin, että en tule enää raskaaksi esim. viiden vuoden päästä (jolloin 2. lapsi sopisi kuvioihin). Ikääkin on jo jokin verran >25.
Kommentit (12)
Itse olin samassa tilanteessa 6 vuotta sitten, paitsi olin sinua varmaan 15 vuotta vanhempikin ja luulin lasten jo olleen tehtynä. Mietin aborttia, mutta lähipiirissäni on tilanne että toinen vanhemmista on ollut mukana lapsensa kuolemaan johtaneessa tapaturmassa ja tulin tulokseen että en voisi kantaa 10% siitä syyllisyydestä mikä hänellä on kannettavanaan loppuelämänsä enkä kyennyt aborttiin. Tuolla lapsella oli tarkoitus tulla perheeseen ja kyllä se työ sitten odotti paluutani, mutta en kyennyt 3 vuotta olemaan kotona ja palasin vuoden kuluttua. Työ on vain työ ja jollei yhtä hyvää saa myöhemmin niin sitten saa ainakin melkein yhtä hyvän. Lapsen uhraaminen vaatii kyllä hieman tärkeämmät syyt, jotta itse siitä voi henkisesti selvitä.
Voi vittu sentään. Luuletko tosiaan, että yksityinen terveydenhuolto saa soveltaa lakia miten tykkää?!
Miten jälkeen jäänyt tampio voi aikuinen ihminen olla!
tuskin kovin kaksinen on, vai pääsitkö ihan mäkkäriin vuoropäälliköksi? Jos tietotaso on tuota luokkaa, mitä otsikko antaa ymmärtää. Luulet siis tosiaan, että kunnallisella puolella on eri rajoitukset ja perusteet aborttiin, kuin yksityisellä puolella?
Murhaisitko 5-vuotiaan lapsesikin jos kuvioihin ilmaantuisi "uusi työhaaste" ja lapsi ei sitten enää vain sopisi kuvioihin?
Ei toisten elämällä voi leikkiä, suosittelen sinua selvittämään mitä abortissa oikeasti tapahtuu ettet tee elämäsi kenties pahinta virhettä.
Ymmärrän että naisella on oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, mutta se tarkoittaa sitä että sinulla on oikeus pitää ne kintut yhdessä ja vaatteet päällä. Jos elät parisuhteessa ja et lasta halua kannattaa järjestää kunnollinen ehkäisy kuntoon.
fiksu ihminen vertaa solumöykkyä 5-vuotiaaseen elävään lapseen..
Murhaisitko 5-vuotiaan lapsesikin jos kuvioihin ilmaantuisi "uusi työhaaste" ja lapsi ei sitten enää vain sopisi kuvioihin?
Ei toisten elämällä voi leikkiä, suosittelen sinua selvittämään mitä abortissa oikeasti tapahtuu ettet tee elämäsi kenties pahinta virhettä.
Ymmärrän että naisella on oikeus päättää haluaako äidiksi vai ei, mutta se tarkoittaa sitä että sinulla on oikeus pitää ne kintut yhdessä ja vaatteet päällä. Jos elät parisuhteessa ja et lasta halua kannattaa järjestää kunnollinen ehkäisy kuntoon.
ja sinullako on ainoa oikeus levittää koipiasi sillä perusteella että pidät lapset ja levennät persettäsi sohvalla lisää ukkosi elättinä?
minä en jotenkaan usko pillerivahinkoihin
Jos saat keskenmenon 7. viikolla, hautaatko perheesi tukemana alkion kirkkomaahan ja laitat lehteen kuolinilmoituksen - juuri niin kuin viisivuotiaan kuollessa yleensä tehdään? Jos, niin olet sairas. Jos et, niin voinet myöntää, että alkiolla ja viisivuotiaalla on eroa.
Pillerivahingot eivät taida olla sun uskosta kiinni.
Pillerivahingot eivät taida olla sun uskosta kiinni.
Pillerit, kierukat, kondomi, jopa sterilisaatio (kumman vain) voi pettää. Jännä että jotkut ei tajua sitä.
on tosi alussa tuo.en usko että paljoakaan vaikuttaa hedelmällisyyteen kuten esim. tupakointi tai alkoholi.. Perusteluita ei tarvii juurikaan sanoo vaan että lasta ei halua ja että ei sovi elämäntilanteeseen.