Onko jollain pieni -tai keskituloisella kotisiivoja?
Olen harkinnut kotisiivojaan palkkaamista, esim. kaksi kertaa kuussa voisi käydä siivoamassa koko talon. Olen palaamassa hoitovapaalta töihin ja ajattelin että voisi helpottaa elämää, vai onko "turhaa" rahan menoa? Kun ei nyt varsinaisesti kylvetä ylimääräisessä rahassa. MIelipiteitä..
Kommentit (17)
Vaikka olen kotona, pienten lasten kanssa häivytään ja annetaan siivojalle rauha 1 krt/2kk. Kokeile tuolla. Ylläpitosiivous on helpompaa sitten lasten kanssa.
käy siivooja. Kyllähän se varmasti arkea helpottaa.
Itse keskituloisena en kyllä raaski laittaa rahaa siivoojaan, koska ajattelen, että käytän mieluummin ne rahat johonkin muuhun ja siivoan itse.
Mulla on aina myös se ajatus mielessä, että miten lapset oppii siivoamaan, jos eivät ole koskaan mukana kun sitä tehdään, vaan aina käy siivooja... Musta on ihan kivaa tehdä esim. joulusiivous porukalla, lapsetkin osallistuu mielellään. Sen päälle sitten saunotaan ja syödään jotain hyvää.
Jos et sanaa ymmärtänyt, eikä asiayhteyskään auttanut, niin keskustelupalstan anti on varmaan sulle liian vaikeaa
Siitä että 7000e palkalla ei raaski palkata niin johtuuko siitä että työ ei ole niin raskasta tappoduunia (mitä oma pienipalkkainen työni) että kaikki mehut menee työpäivän aikana ja vuorotyössä, että kun lapseenkin pitäisi panostaa niin sitä tässä pohdin...
ap
Siitä että 7000e palkalla ei raaski palkata niin johtuuko siitä että työ ei ole niin raskasta tappoduunia (mitä oma pienipalkkainen työni) että kaikki mehut menee työpäivän aikana ja vuorotyössä, että kun lapseenkin pitäisi panostaa niin sitä tässä pohdin...
ap
ja pidän viikossa vielä 1-2 etäpäivää, joten koti on siivottu aina torstaina klo 17 mennessä, koska pääsen etäpäivinä aloittamaan työt jo todella aikaisin ja lopettamaan ajoissa.
t2 tai 3
Olen kotihoidontuella ja mies töissä, yht nettotulot 4000e/kk ja meillä käy siivooja joka toinen viikko.
ettei kotona tarvitse siivota lainkaan, jos siellä käy siivooja ;) Meillä käy siivooja joka toinen viikko ja edelleen siivotaan ihan joka päivä. Pyykit, keittiön siivous, vessansiivoukset, tavaroiden järjestelyt, imurointi useita kertaa viikossa, lakanoiden vaihdot ja sängyn petaukset jne. Lapset näkee taatusti siivousta ja pääsevät siihen osallistumaan päivittäin. ihmisillä tuntuu olevan ihan kumma käsitys siitä, että kodeissa ei siivota enää ollenkaan, jos siivooja käy :O
käy siivooja. Kyllähän se varmasti arkea helpottaa. Itse keskituloisena en kyllä raaski laittaa rahaa siivoojaan, koska ajattelen, että käytän mieluummin ne rahat johonkin muuhun ja siivoan itse. Mulla on aina myös se ajatus mielessä, että miten lapset oppii siivoamaan, jos eivät ole koskaan mukana kun sitä tehdään, vaan aina käy siivooja... Musta on ihan kivaa tehdä esim. joulusiivous porukalla, lapsetkin osallistuu mielellään. Sen päälle sitten saunotaan ja syödään jotain hyvää.
ettei kotona tarvitse siivota lainkaan, jos siellä käy siivooja ;) Meillä käy siivooja joka toinen viikko ja edelleen siivotaan ihan joka päivä. Pyykit, keittiön siivous, vessansiivoukset, tavaroiden järjestelyt, imurointi useita kertaa viikossa, lakanoiden vaihdot ja sängyn petaukset jne. Lapset näkee taatusti siivousta ja pääsevät siihen osallistumaan päivittäin. ihmisillä tuntuu olevan ihan kumma käsitys siitä, että kodeissa ei siivota enää ollenkaan, jos siivooja käy :O
käy siivooja. Kyllähän se varmasti arkea helpottaa. Itse keskituloisena en kyllä raaski laittaa rahaa siivoojaan, koska ajattelen, että käytän mieluummin ne rahat johonkin muuhun ja siivoan itse. Mulla on aina myös se ajatus mielessä, että miten lapset oppii siivoamaan, jos eivät ole koskaan mukana kun sitä tehdään, vaan aina käy siivooja... Musta on ihan kivaa tehdä esim. joulusiivous porukalla, lapsetkin osallistuu mielellään. Sen päälle sitten saunotaan ja syödään jotain hyvää.
Jos käy esim. joka viikko ja joka kerta pesee kylppärit ja muut niin aika vähällähän siinä itse pääsee. Toki moni tekee sitten esim. niin, että siivooja käy joka toinen ja joka kolmas viikko ja sitten niitä välisiivouksia tehdään itse.
Meillä käy myös joka toinen viikko siivoaja ja ihan tarpeeksi saa itse sen lisäksi siivota. Ja lisäksi meillä lapset kyllä myös järjestävät huoneensa aina ennen siivoojan tuloa, niin että siivooja pääsee siellä kunnolla siivoamaan.
Mun mielestä siivooja kyllä helpottaa elämää siinä määrin ettei todellakaan ole mitään turhaa rahantuhlausta vaan erittäin hyvä investointi.
pyykätään, siivotaan keittiötä ja tiskejä,järjetetään tavarat, pedataan sängyt, silitetään paitoja jne ihan koko ajan. Nyt ei kuitenkaan ole kysy kodinhoitajasta, joka on hommissa monena päivänä viikossa vaan ulkoistestusta siivouspalvelusta.
Jos käy esim. joka viikko ja joka kerta pesee kylppärit ja muut niin aika vähällähän siinä itse pääsee. Toki moni tekee sitten esim. niin, että siivooja käy joka toinen ja joka kolmas viikko ja sitten niitä välisiivouksia tehdään itse.
mieskin vaan tyytyväinen kun en motkota sille niin paljon :) Ja kun tässä miettii niin meillä menee se 50€ kuussa (mitä maksaa siivous 2krt kuussa) helposti vaikka kerralla kun käydään ulkona syömässä tai mies ostaa pari levyä.
Ja kyllä sitä siivousta siis itsellekkin jää kun on tiskit, keittiön siivous joka päivä, vessan siivous pari kertaa viikossa, imurointi taaperon jäljiltä jne...
ap
mieskin vaan tyytyväinen kun en motkota sille niin paljon :) Ja kun tässä miettii niin meillä menee se 50€ kuussa (mitä maksaa siivous 2krt kuussa) helposti vaikka kerralla kun käydään ulkona syömässä tai mies ostaa pari levyä. Ja kyllä sitä siivousta siis itsellekkin jää kun on tiskit, keittiön siivous joka päivä, vessan siivous pari kertaa viikossa, imurointi taaperon jäljiltä jne... ap
mieskin vaan tyytyväinen kun en motkota sille niin paljon :) Ja kun tässä miettii niin meillä menee se 50€ kuussa (mitä maksaa siivous 2krt kuussa) helposti vaikka kerralla kun käydään ulkona syömässä tai mies ostaa pari levyä. Ja kyllä sitä siivousta siis itsellekkin jää kun on tiskit, keittiön siivous joka päivä, vessan siivous pari kertaa viikossa, imurointi taaperon jäljiltä jne... ap
Noin ne mainostaa yhen firman sivuilla jota suositeltiin mulle
Sitä ei tosin ihan noin yksinkertaisesti laskea, kun lasku kuitenkin pitää maksaa ja kotitaousvähennys voi täyttyä jo lastenhoito- ja remppakuluista, jolloin siivouskuluista ei hyödy. Eli siivouskulut on maksettava kokonaisuudessaan joka tapauksessa ja jos niistä vähennystä tulee, siitä hyötyy sitten myöhemmin. Kotitalousvähennystähän ollaan joka tapauksessa poistamassa, joten hytyö ei muutenkaan ole enää niin selvä.
Noin ne mainostaa yhen firman sivuilla jota suositeltiin mulle
ottaisin siivoojan, jos olisi vain varaa. Olen itse siivooja ammatiltani eli kotona en enää jaksa siivota. Ja kun ei ole miestä joka siivoaisi.
kuukausitulot ovat n. 7000€/kk netto ja minä en raski palkata siivoojaa, koska se on mielestäni "turhaa rahan haaskausta" :D Siivoan mielummin itse ja laitan nekin rahat vaikka lomareissuun.