Kuntopyörä vai crosstrainer?
Elikkä olemme puoison kanssa ostamassa tollasta härpätintä tulisi yleiskunnon ja rasvanpolton käyttöön erityisesti. Kumpi parempi ensi alkajalle? Noin 200€ pudjekti
Ja hyviä treeni vinkkejä ja päivän ateria suosituksia otettais vastaan, miehellä 30kg pudotus tavoite ensi vuodelle.
Kiitos :)
Kommentit (10)
käytettyäkin. Munkaan alapää ei kestä sitä pyörällä istumista, oli kyllä aika halpis. Crossariin sitten jo vähän tuhlattiin enempi, että saatiin kunnon ohjelmat ja rasvalaskurit ym. ja sitä tulee käytettyä, mutta ehdottomasti vaatii sen telkkarin tai vähintään musiikin. Mutta itsestä se on kovasti kiinni, meilläkin kesä meni niin ja näin, mutta sitten syksyllä piti vain ottaa itseään niskasta kiinni ja päättää, että väh. 20min/päivä pitää "juosta". Vuodessa on kaiken kaikkiaan tippunut 10 kg ihan pelkästään liikunnan avulla, ruokavalio on edelleen epäsäännöllisen epäterveinen...
mulla ollut molemmat käytössä ja edelleen huonoilla keleillä kun ei lenkille pääse/ei lastenvahtia, niin crosstrainer korvaa sen lenkin. Hyvin jaksaa kun valitsee mieluisen telkkariohjelman ja sen ajan polkee. Hyvä on jos on oma huone jossa tv. Ei sitten ole tiellä silloin kun ei käytetä.
Valitse se, johon on helpompi ripustaa vaatteita roikkumaan. Puolen vuoden päästä se nimittäin palvelee vaateripustimena.
saavat myös käsivarret liikuntaa, muutenkin paljon tehokkaampi ja mukavampi ajella.
JOS se ei olisi noin kätsy varanaulakko, niin olisi monipuolisempi liikuntaväline käytössä. =0)
tehokas vekotin, myös vaatenaulakkona. Mulla on aina tullu kuntopyörässä pinppi kipeäksi :(
voin antaa teille tuon stepperin, joka mulla on tuolla vaatekaapissa pölynkerääjänä. Viimeksi käyttänyt pari vuotta sitten. Siihen ei ikävä kyllä voi ripustaa vaatteita mutta se mahtuu kätsysti vaikka sängyn alle.
Mut ei mitään tv-shop Orbitrekiä. Vanhemmillani on sellainen ja ne polkimet nousee liian jyrkkään kulmaan, jonka johdosta varpaat painuu aina sinne polkimen etureunaa vasten.
Meillä on kuntopyörä ja toimii hyvin meidän perheen tarpeisiin. Itse koen sen miellyttävämmäksi kuin crosstainerin.
Pari vuotta on ollut käytössä ja vieläkin sitä kumpikin käyttää säännöllisen epäsäännöllisesti.
Välillä tulee muutaman viikon taukoja, mutta keskimäärin on käytössä muutamia kertoja viikossa.
Ehdoton plussa siinä on se, että kotonakin voi kuntoilla eikä tarvitse alkaa miettimään kuka hoitaa lapsia kuntoilun aikana. Aikataulujen säätäminen on ainakin meidän perheessä hankalaa jo lastenkin harrastusten takia.
Kannattaa ostaa semmoinen kuntoiluväline, joka mahtuu hyvin olkkariin ja jota ei tarvitse raahata kaappiin tai makkariin piiloon katseilta.
Piiloon se nimittäin unohtuu todella helposti.
Sekin lisää käyttöä kun sijoittaa laitteen niin, että kuntoilun aikana voi katsella telkkaria tai kuunnella musiikkia.
Tsemppiä kuntoprojektiin :)