Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako kukaan 1vuotiasta hoitoon koska haluaa niin tehdä?

Vierailija
29.12.2011 |

Minua kiinnostaa tämä, haluaako joku ilman taloudellista pakkoa laittaa 1-vuotiaan päivähoitoon töiden takia?

Vai onko jo halu tai pakottava tarve mennä takaisin työelämään?

Haluaako joku laittaa pienen lapsensa hoitoon vai onko hoidon aloittaminen pakon sanelema vaihtoehdoton asia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v-1,5v iässä eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen halunnut tehdä töitä, olen joka kerta melkein ikävystynyt kuoliaaksi äitiyslomalla. Ihan normaaleja nuoria noista kaikista on tullut, koulussa pärjäävät ok. En koe, että hoitoon laittaminen 1v olisi ollut jotenkin haitallista heille, eikä kukaan heistä koskaan edes itkenyt kun hoitoon vein vaan sopeutuminen sujui ihan ongelmitta.

..mukelo jo näyttänyt, että et ole kasvattajatyyppi??? Miksi siis lisäännyit?

Vierailija
2/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jäi kotiin 3v2kk iässä, kun jäin äitiyslomalle. Hän meni uudestaan hoitoon 4v5kk iässä ja kuopus oli 1v2kk kun aloitti hoitouransa.

Halusin itse pois kotoa. Olin yksinäinen, vailla aikuisseuraa, ystävät eri elämäntilanteessa tuolloin. Ja olihan meillä asuntovelkaa, että palkkatulo ei ollut pahitteeksi :)

Nyt ovat jo teini-ikäisiä, reippaita ja koulu menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v-1,5v iässä eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen halunnut tehdä töitä, olen joka kerta melkein ikävystynyt kuoliaaksi äitiyslomalla. Ihan normaaleja nuoria noista kaikista on tullut, koulussa pärjäävät ok. En koe, että hoitoon laittaminen 1v olisi ollut jotenkin haitallista heille, eikä kukaan heistä koskaan edes itkenyt kun hoitoon vein vaan sopeutuminen sujui ihan ongelmitta.

Mä tiedän kyllä paljon pahempiakin tapauksia, jotka ovat kyllä kotona lasten kanssa mutta mitä kaikkea muuta tekevät myös niin siihen on jo sossukin puuttunut. Mut ehkä tällä palstalla pidetään sitten parempana että äiti istuu kotona kittaamassa kaljaa tukien turvin ja lapset ovat oman onnensa nojassa, pääasia kuitenkin kun ovat äidin kanssa kotona. Jee!

..mukelo jo näyttänyt, että et ole kasvattajatyyppi??? Miksi siis lisäännyit?

Vierailija
4/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappelu enkä todellakaan sitä, että toisen äitiyttä ruvetaan arvostelemaan.

Mua kiinnostaa tämä aihe, siis että haluaako joku laittaa lapsensa sinne hoitoon ja mitä etuja siinä näkee? Aika usealle se on varmaan se taloudellinen pakko syynä kun viedään pientä hoitoon.

Vierailija
5/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme heti yks veenä tarhaan. miksi turhaan olla kotona jos voi make some money? hyvin on kaikki mukulat pärjännyt. paskapuhetta kaikki muu. hullu vaan hoitaa kakaraoitaan itse kotona palkatta. piste.

Vierailija
6/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme heti yks veenä tarhaan. miksi turhaan olla kotona jos voi make some money? hyvin on kaikki mukulat pärjännyt. paskapuhetta kaikki muu. hullu vaan hoitaa kakaraoitaan itse kotona palkatta. piste.

oliko syynä enempi raha vai oma halua mennä töihin vai vähän molemmat?

Vierailija
7/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi meni myös hoitoon 1-vuotiaana, tosin ekaksi lyhyempää viikkoa ja muutenkin lyhyttä päivää ekan tarhavuoden. Meillä kummallakin hyvin joustavat työajat.

En tiedä oliko talodellista pakkoa. Itse menin töihin heti vanhmepainvapaan jälkeen, mies oli sitten 1 v asti kotona. Halusin töihin ja olin tosi kyllästynyt olemaan kotona, eikä mieskään innoissaan kotona olosta ollut. Oma työ sellaista luovaa omaa projektia, ei mitään peruspalkkatyötä. Nautin omasta työstäni ja etenkin tuolloin kävin mielelläni töissä.

Vierailija
8/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen laitoin 1,5 veenä, vähän ennen kuin toinen syntyi, toisen laitan nyt 1 v 3 kk. Koska halusin/haluan niin tehdä. Olen lasten kanssa ihan superpaljon, joten joku 18 tuntia viikossa muiden kanssa tekee niille ja minulle vaan ihan hyvää.

Ai niin, lapsemme ovat iloisia, nauravaisia ja erityisen luottavaisia ihania pieniä ihmisiä ja heillä on hyvä suhde keskenään.

Oon kantanut tästä huonoa omaatuntoa, mutta päässyt sen yli, koska tiedän, että olen paras äiti lapsilleni ja kun olen lukenut näitä osan teistä juttuja, huomaan, kuinka kapeakatseiseksi, turhautuneeksi ja jopa agressiiviseksi kotonaolo pelkästään lasten vuoksi voi tehdä.

Vierailija
9/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uskoin sairastuvani masennukseen jos en saisi päivärytmiä jotenkin kohdilleen. Siihen tarvittiin töihin palaaminen.

Vierailija
10/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa lisää!

Vierailija
11/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v 8 kk ja 1 v 2 kk. Hyvin sujui.

Seuraava aloitti 1 v 11 kk.

Nyt ovat kaikki kotona ja pienimmät menevät hoitoon kun ovat 3,5 v ja 11,5 kk.

Minä en näe kovin mielekkäänä kuskata isompia pariksi tunniksi kerhoon. Siinä se pienin on sellainen heittopussi. Järkevämpää on pistää koko porukka hoitoon.

Pidän työstäni ja taloudellisestikin siinä on kuussa kahden tonnin ero, olenko töissä vai hoitovapaalla.

Vierailija
12/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään näe vauva-arjessa mitään niin upeaa, että tuntiin jotain menettäväni.

Äitiyslomalta töihin ja lapset hoitoon. Tosin kotona.

Vierailija
13/13 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme