Miten voin tietää ketkä ympärilläni olevista ihmisistä todella pitävät minusta?
Mitkä seikat ihmisten käyttäytymisessä osoittavat että he pitävät tai välittävät jostakin ihmisestä?
Tämä kuulostaa tosi simppeliltä, mutta on itselleni ongelma. Jouduin jossain vaiheessa elämääni tilanteeseen, jossa ihmiset entisestä ns. lähipiiristä pettivät tavallaan luottamukseni, jopa kääntyivät minua vastaan.
Nykyään olenkin todella epävarma ihmisten suhteen. Ehkä tämä ihminen vain teeskentelee pitävänsä. Ehkä on yhteydessä vain lähinnä hyötynäkökohtien tai sitten "pakollisuuden" vuoksi.
Olen sellainen ihminen josta ei kovin helposti pidetä, vähän erikoinen ehkä. Minun seuraani kyllä halutaan jotenkin pinnallisesti useinkin. Mutta seuraavassa hetkessä ollaan käännytty minua vastaan.
Ainakaan minä en ole keksinyt vastausta.
Vuosien varrella - niitä kun on jo aika monta kertynyt - olen vain huomannut sellaisen jännän asian, että usein ihminen, jota en edes lainkaan muista, saattaa muistaa minut monen vuoden takaa, ja päinvastoin.
Se ihminen, jonka varaan ei ole luottanut, saattaa auttaa sinua myöhemmin, ja se, jota on pitänyt läheisenä, voikin jättää sinut yksin. Niin se vain menee.