Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nukkuuko teidän vauvat mahallaan?

Vierailija
28.12.2011 |

olen tekemässä neuvolan tassu unikoulua ja siinä puhutaan vaan että selälle/pepulle lasketaan käsi. Meidän poika nostaa päänsä aina heti ylös jos mahalleen eksyy. On nyt 7kk. Onko hyviä vinkkejä nukuttamiseen? Tassutus ei toimi. Mutta hulluksi meinaan tulla kun heräilee 2 tunnin välein yöllä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nukkuisi jos antaisin nukkua.. Mutta neuvolantäti pelotteli minut niin perinpohjin tukehtumisella ja kätkytkuolemalla heti aluksi, etten ikinä nukuta mahallaan.. Nukahtaa kyllä joskus itse leikkimatolla mahallee, ja silloinkin vahdin koko ajan..

-neurootikko ja poika 4kk

Vierailija
2/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten muutkin kolme sisarustaan ovat tehneet.

Kukin tyylillään, meillä nukutaan mieluummin kuin kuhkitaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina nukkunut ja se on ollut se paras asento jo yli 8v.

Vierailija
4/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni milläs pidät pois?

Vierailija
5/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpahan itsekin yöt nukkua.

Vierailija
6/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukku kyljellään ja heti kun oppi kääntymään, nukkui AINA mahallaan. Vähän isompana vaan tojotti perse pystyssä. Ja paljon paremmin nukkui mahallaan kuin muissa asennoissa.

Vierailija
7/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta asti.

Vierailija
8/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa puklaili niin paljon, että täytyi nukuttaa aina kyljelleen. Nyt lapsi on 6 kk ja nukkuu edelleen joko kyljellä tai selällä. Vatsalleen kyllä muuten kääntyilee koko ajan, mutta ei nuku vatsallaan. Jos unissaan kierähtää (vahingossa) vatsalleen niin alkaa yleensä itkeä kun ei kai oikein tajua miksi yhtäkkiä on sellaisessa asennossa. Nytkin on kovassa flunssassa ja olen yrittänyt, että nukkuisi vatsallaan, jotta räkä valuisi nenästä eikä olisi nenä koko ajan tukossa. Ei onnistu, sillä töröttää koko ajan pää pystyssä jos on vatsallaan. Ei pysty nukahtamaan siihen asentoon.

Kokeilin myös tassutusta kun on univaikeuksia iltaisin (eikä nälästä ole kyse, yöllä saa kyllä vielä rintaa) ja mietin ihan tuota samaa juttua. Jos vatsaa/rintaa yrittää tassutella nii raivoissaan repii kättä pois. Muutenkaan slittely ei auta vaan lähinnä vaan hermostuu entistä enemmän. Vähän ollaan kuitenkin päästy eteenpäin niin, että jos tutti ei pysy suussa ja tassuttelu raivostuttaa, olen ottanut hetkeksi syliin pystyasentoon niin, että on vatsa minuun päin ja pystyy lepuuttaa päätään olkaani vasten. Silittelen selkää rauhallisesti niin kauan, että lapsi rauhoittuu, mutta ei vielä nukahda. Sitten laitan rauhallisest omaan sänkyynsä. Jos itku alkaa saman tien uudestaan, lähden hetkeksi pois (yhdeksi minuutiksi) ja tule sitten ja toistan saman. Jos itsellä alkaa jo hermo kiristyä ja ahdistus painaa päälle, silittäessä lasta kekstyn myös itse hengittämään rauhallisesti, jottei lapsi vaistoaisi hermostumistani. Tsemppiä!

Vierailija
9/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile tassutusta siten, että olet pinniksen vieressä kyykyssä piilossa, toimii yhellä tutulla näin kun vauva on selällään. Käsi sii rinnan päällä.

Vierailija
10/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalasta lähtiessä sanoivat mahallaan nukkumisen liittyvän kätkytkuolemiin... tiiä sitte..

Vierailija
11/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vatsalleen tuti suuhun ja pidin kättä selän päällä. Alle tunti meni kun taistelujen ja pään nostelun jälkeen nukahti! Äsken heräsi kerran ja nukahti uudelleen kun pistin käden! Voittajafiilis!! :D

Ap

Edelliset illat on siis ollut sylissä pyörimistä 4h.. Ja yöllä herännyt vähän väliä.

Vierailija
12/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nukkuu vatsallaan paremmin,ja ikää 7kk.

Vierailija
13/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun esikoinen osasi kääntyä itse vatsalleen/vatsalta selälleen sai tietysti nukkua kummassa vaan asennossa halusi. Siihen asti laitoin aina nukkumaan selälleen (tai joskus kyljelleen, jos nukahti viereeni rinnalle). Isompana poika nukkui kyllä usein vatsallaan.

Samoin olen toiminut vähän yli kolmekuukautisen kuopuksen kanssa, eli selällään ja kyljellään olen näin pientä nukuttanut.

Esikoisen kanssa ei tarvinnut unikoulua käyttää, mutta nukutin poikaa ainakin jossain vaiheessa omaan sänkyynsä niin, että laskin tarvittaessa käden hänen vatsalleen, jos tarvitsi rauhoittelua (yletyin omasta sängystäni laittamaan käden hänen vatsalleen). Jossain vaiheessa poika halusi pitää sormestani kiinni, kun nukahti (eli oma käteni meni pinnasängyn pinnojen välistä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän