Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette tee lastenvaatteita itse?

Vierailija
27.12.2011 |

Onko syynä ajan- vai kiinnostuksen puute? Vai kankaiden korkea hinta? Taidon puute? Itse rakastan tehdä lastenvaatteita, saa juuri sellaisia kuin haluaa ja kyllä siinä rahaakin voi säästää. Mietin vain miksi meitä ei ole enemmän... vai onko?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tiedä, missä on lähin kangaskauppa. Nyt kun on ompelukone, voisin vaikka ommellakin itse. En ole mikään käsityöihme ja virkkaus ja kutominen menevät aina päin pyllyä, mutta ompelukoneella onnistuu jotenkuten. Varmaan voisi kyllä jotain housuja yrittää tehdä..

Vierailija
2/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään ole ompeluhuonetta vain sitä varten, että kaiken voisi jättää levälleen. Yhdellä kertaa ei ehdi saada paljoa valmista, eli aikaakin puuttuu.

Lisäksi en osaa. Opettelin tekemään perusvaatteita, mm. collegevaatteita ja pyjamia säästääkseni rahaa, mutta ei se paljoa auttanut rahallisesti.

Lisäksi ei kiinnosta. Neulon mielummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja housuja samaan hintaan, ei taida kankaisiin niin vähä raha riittää.

ja minäkin inhoan käsitöitä.

Vierailija
4/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan saa paljon kauniimpia vaatteita kuin kaupasta, juuri se niissä käsitöissä onkin niin ihanaa kun saa luoda jotain sievää ja uniikkia. Toki sekin on taidoista kiinni mutta niitähän voi aina kehittää :) itse tykkään käsitöistä, ja nimenomaan ompelusta. Ei se vaikeaa ole.

Vierailija
5/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmällä vaivalla saa kaupasta.

Vierailija
6/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen omia lapsia tein kummilapsille jotain vaatteita ja kuvittelin omilleni tekevän enemmänkin. Mutta vaatteita tulikin kierrossa varsin paljon, ja lapset myös kasvoivat niin nopeaan, että ilo vaivannäöestä oli aika lyhytaikainen. Muutamia kuitenkin tein.

Nyt etsiskelen ompelukonetta, kun omani on niin huono, ettei sillä enää edes paikkaa. Ehkä huoltokin riittäisi, mutta voisin ostaa uuden.

Vierailija
7/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja housuja samaan hintaan, ei taida kankaisiin niin vähä raha riittää.

ja minäkin inhoan käsitöitä.

Ja kirppareilta löytyy myös täysin siistejä vaatteita.

Sitä paitsi, olen surkea käsitöissä ja inhoan niitä.

Vierailija
8/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin teen vaan sukkiam tumppuja, huiveja ja myssyjä

Vierailija
9/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai yhtälailla pojille? Minä en kyllä osaisi tehdä sellaista, joka näyttäisi hyvältä poikien päällä. Tuskin kelpaisikaan isommille.

Pojat 5,6,16,16,18,18,20

Vierailija
10/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmällä vaivalla saa kaupasta.

päästä kaikessa muussakin mahdollisimman vähällä vaivalla? kuulostaa huolestuttavalta. tiedätkö sellaista käsitettä kuin tekemisen ilo?

Vierailija
11/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niistä tulee kauheita eikä lapset suostu pukemaan niitä päälleen.

Vierailija
12/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itse tekeminen nyt "kirkkaamman kruunun saat" -juttu no:1?

Käsityöt tuovat joillekin iloa, joillekin eivät. Se niille suotakoon, jotka siitä todella iloitsevat.

Vierailija
13/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ruoka tulisi tehdä itse, tai siivoojaa ei saisi käyttää, tietty jokainen nyt itse viitsii siivota! Mutta vaatteita ei kannata ommella, koska kaupasta saa halvemmalla.

Niin saakin, kohtalaisen heikolaatuista ja surkeaa tavaraa. Ompelen itse, kankaat ostan ulkomailta. T-paidalle tulee hintaa, mutta se ei veny pesussa, ei menetä värejää ja sietää kierrätystä. Erityisen mielelläni ompelen villakangastakkeja ja vekkimekkoja, joita ei Suomessa kaupoista kovin helposti löydä. Eikä ompelemistani vaatteista erota kuin nurjalta, että olen ne tehnyt itse: niissä ei ole kokomerkintää tai pesumerkkiä.

Vierailija
14/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai yhtälailla pojille? Minä en kyllä osaisi tehdä sellaista, joka näyttäisi hyvältä poikien päällä. Tuskin kelpaisikaan isommille.

Pojat 5,6,16,16,18,18,20

kun Palsta Mamma ommella jytkyttäisi omalla singerillään uniikit (ja halvat - sitä ei saa unohtaa!) teryleenipökät pojalleen.... :=D

Vierailija
15/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kankaat on kyllä kalliita.

Vierailija
16/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut hyvä käsitöissä enkä usko että harjoittelemalla minusta tulisi mikään mestariompelija, korkeintaan osaisin tehdä keskinkertaisia hiukan vinoja trikoopaitoja ja vastaavia. Niitä voisikin sitten antaa teinille synttärilahjaksi :-)

Jätän ompeluhommat suosiolle muille ja ostan kaupasta. Tai teetän.

Vierailija
17/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ommeltuja farkkuja ja huppareita, takkeja ja pitkiä kalsareita :))

Vierailija
18/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syynä ajan- vai kiinnostuksen puute? Vai viljeysmaan vai metsästysaseiden korkea hinta? Taidon puute? Itse rakastan tehdä ruoan alusta asti itse, saa juuri sellasta kuin haluaa ja kyllä siinä rahaakin voi säästää. Mietin vain miksi meitä ei ole enemmän... vai onko?

Vierailija
19/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ommeltuja farkkuja ja huppareita, takkeja ja pitkiä kalsareita :))

muuten pitäisi tilata Japanista.

Vierailija
20/40 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että tyttöjen vaatteita saisikin aikaiseksi, mutta mitä ompelisitte 16-18v pojille? Kauluspaitoja?