Ketään muuta joka nauttii joulun joka hetkestä hössötyksineen päivineen?
Itse olen niin jouluihminen kuin vain olla voi. Jouluhommat aloitin joulukuun alussa ja ihan rauhassa on saanut suunnitella ja tehdä, ilman kiirettä ilman stressiä.
Nautin joulun tekemisestä, lasten ilosta ja joulun odotuksesta. Ei meillä lapsetkaan hössää tai kinua, kunhan vaan odottavat joulua innoissaan.
Minusta on ihana laittaa koti joulun näköiseksi, rakastan joulun tuoksuja, kynttilöitä ja sitä tunnelmaa.
Nyt on meillä jouluhommat tehty. Kinkku on tosin vielä uunissa mutta koti on jouluisen nätti, kynttilät palaa ja meillä on hyvä olla.
Onko muita jotka oikeasti nauttivat joulusta? Palstalla on aika paljon ollut noita jouluvastaisia aloituksia, joten päätin tehdä omani, iloisen =)
Kommentit (7)
Johtuu siitä, että mies on iltavuorossa ja olen tehnyt kaiken mahdollisen yksin pitkin päivää. Raskainta on ehkä se, että ohessa pitää hoitaa 5- ja 6-vuotiaat liikuntavammaiset lapset.
Ovat juuri nukahtamaisillaan nyt, joten palaan vielä keittiöön. Kun mies tulee töistä, paketoimme loput paketit.
Jatkan aamulla kuuden jälkeen keskeneräisiä hommia ja yritän saada kaiken valmiiksi 12:een mennessä. Katsomme joulurauhan julistuksen porukalla.
Harmi kyllä joulusaunat, ateriat, joulupukit ja muut menevät vielä ilman miestä, kun lähtee taas iltavuoroon töihin, mutta kyllä siitä silti tulee mukavaa! Tiedän, että pärjään saunareissunkin "yksin", testasin juuri alkuviikosta.
Ja aloitan myös valmistelut ajoissa, joten nyt ei ole mitään kaaosta. Olen jo koko päivän saanut ottaa rauhassa. Kinkku on paistamatta, mutta kohta sekin uuniin menee.
Ihanaa. Mahtava aika tämä joulu. Paitsi että lapset ovat jo aika ylikierroksilla :)
Johtuu siitä, että mies on iltavuorossa ja olen tehnyt kaiken mahdollisen yksin pitkin päivää. Raskainta on ehkä se, että ohessa pitää hoitaa 5- ja 6-vuotiaat liikuntavammaiset lapset.
Ovat juuri nukahtamaisillaan nyt, joten palaan vielä keittiöön. Kun mies tulee töistä, paketoimme loput paketit.
Jatkan aamulla kuuden jälkeen keskeneräisiä hommia ja yritän saada kaiken valmiiksi 12:een mennessä. Katsomme joulurauhan julistuksen porukalla.
Harmi kyllä joulusaunat, ateriat, joulupukit ja muut menevät vielä ilman miestä, kun lähtee taas iltavuoroon töihin, mutta kyllä siitä silti tulee mukavaa! Tiedän, että pärjään saunareissunkin "yksin", testasin juuri alkuviikosta.
Lähinnä tarkoitan paketteja ja kaikkea sitä "muuta". Mitä ihmettä vielä aamulla teet?
Meillä myös mies iltavuorossa, tai siis ilta+yö-vuorossa, eli tulee joskus yöllä tai aamuyöllä. Mutta mitään ei ole tarvinnut jättää viime tippaan, kaikkeen on ollut koko vuosi aikaa.
se on ollut rahakysymys. Kävimme yhdessä kaupoilla. Suurin osa on kyllä paketoitu eilen.
Aamulla on vielä lihapullien paistamista, kalan paistamista, muussin tekoa. Meillä on mm. sellaisia ruokia jonkin verran, joita ei kannata tehdä etukäteen.
Mäkin aloitin laittamisen jo hyvissä ajoin, marraskuun lopulla. Pikkuhiljaa, ilman stressiä. Tietoisesti tein viimesiä pitkiä iltoja, jouluruokia yms. jo viimeviikolla. Tällä viikolla olen vaan nauttinut ja tehnyt jotain pikkujuttuja. Meidän perhe "laskeutui" tänään joulun rauhaan :)
Aloitin syksyllä työt 4:n kotona vietetyn vuoden jälkeen ja hiukan jännitin, miten ehdin kaiken tehdä....mutta tässä ollaan, eikä ressaa yhtään.
Rauhallista ja nautinnollista Joulua kaikille :)
Hauskaa aatonaattoa kaikille positiivisille palstalaisille! Jouluradio soimaan ja glögi höyryämään!
nautin myös, jopa jouluruuhkista.