Onko tämä sairasta?
Olen pahasti masentunut, diagnoosi on krooninen keskivaikea masennus. Nyt on taas ollut sellainen kausi, jolloin olen itkenyt, ollut alakuloinen jne. ja sen vuoksi mies on ärsyyntynyt minuun. Olen kieltämättä raskas tapaus muutenkin, mutta tämä masentuneisuuteni on ärsyttävää seurattavaa. Nyt sitten tämä päivä meni riitelyksi, mies puhui suunsa puhtaaksi parista jutusta yms. ja lähti lopulta töihin, jättäen minut yksin pienen lapsen kanssa itkuisena. Olin ensin aivan epätoivoinen, kunnes kokosin itseni ja aloin hoitamaan lasta normaalisti ym. mutta lievä alakulo piti pintansa.
Iltaa kohden oloni muuttui hassuksi, nauratti. Olo oli samaan aikaan villi ja vapaa, silti kuitenkin jotenkin maaninen ja outo. Sitten tajusin erään asian: minä voin tehdä tästä kaikesta lopun ihan koska itse tahdon. Se vapaus ja riemu, joka täytti minut, oli uskomatonta!!
Mies kotiutui myöhässä, ei kamalasti puhunut vaan paineli koneelle eikä edes anteeksi pyytänyt. Nyt toisaalta käyttäytyy kuten ei olisi koskaan riidellytkään kanssani. Minä olen riemuissani; voin kuolla koska tahdon ja sitten jo riittää tämä paska...pääsen vihdoinkin lepoon.
Ei, en ole provo saati psykomamma.