Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoltajuudesta...Onko miehellä mahdollisuuksia??Apua!!

Vierailija
10.11.2005 |

Olemme eronneet avoliitosta jo kohta kaksi vuotta sitten. Mies on edelleen minusta mustasukkainen. Hän ei pidä kiinni lapsen tapaamissopimuksesta, vaan soittaa samana päivänä ja hetken varoitusajalla. Me emme saa tuolloin olla missään muualla tai mitään muita suunnitelmia ei saa olla tai ne pitää perua. Minun on aina suostuttava. Tänäänkin oli jälleen rankkaa, hän huusi ja räyhäsi puhelimitse ja haukkui minut tapansa mukaan vitun idiootiksi jne. (kohta 40-v. mies). Tämä on tapahtunut tällä viikolla jo useamman kerran. Tämän päivän riehumisen päätteeksi kävi ilmi, että hänen luonaan asuu uusi nainen. Silti hän on tänään minulta viimeksi penännyt menemisiäni, tulemisiani ja etenkin kenen kanssa, vaikka olen niin loppu ollut koko syksyn, etten jaksa nähdä edes vanhoja ystäviäni saatika uusia miespuolisia kandidaatteja.

Mies on alkoholisti ja tällä hetkellä ainakin työtön. Hänellä on pahoinpitelytuomio (ei meidän perheen kuitenkaan onneksi) keväältä. Poliisi on suositellut minulle lähestymiskieltoa, johon en ole uskaltanut tappouhkauksien vuoksi kuitenkaan ryhtyä.

Minä olen kärsinyt tästä vuosikaudet. Olen itsetunnoltani ihan nollassa, tai sen allekin. Nyt syksyn aikana (riskin kyllä käsittäen ja tiedostaen) olen laittanut hänelle tekstiviestejä, joissa olen uhannut itsarilla, koska a) olen oikeasti pelännyt tekeväni itselleni jotakin b) olen toivonut, että hän heräisi ja tajuaisi mitä hän minulle tekee. Äitini on ollut todistamassa tilannetta kahden kuukauden takaa, kun mies tuli riehumaan äitini luokse, jossa olin yötä, että hän tappaa kaikki miehet, jotka tulevat lähelleni. Mies oli uhkaava, pelottava ja hän ei uhoa huvikseen, hän pystyy myös toimimaan.

Tällä hetkellä en ole akateemisessa työssäni, johon olen opiskellut. Lainat kodista olen kuitenkin työlläni maksanut pois. Nyt yritän hampaat irvessä opiskella uutta alaa, mutta olen aivan alkutekijöissä. Mikäli en opiskelisi nyt, olisin sairaslomalla burnoutin ja surun takia. Sairaslomalla saisin rahaa, mutta nyt siis en. Pärjäämme säästöillä. Mies on minulle velkaa tuhansia, joita en tule saamaan, koska velkakirjaa ei ole. Elatusmaksuja on maksanut yhden kerran.

Mies sanoi nyt illalla, että huoltajuudesta kamppaillaan vielä, hänellä on kaikki nyt hyvin ja minulla ei kerta kaikkiaan mitään. Hänellä on myös tekstiviestit tallessa. Nyt minulla on yksinhuoltajuus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni etkä anna sen enää pelotella sua. Tai et ainakaan näytä pelkoasi sille.

Vierailija
2/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset uppoaa mukana ja toiset jatkaa matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miks edes pitäisi,jos ei maksa elatusmaksuja ja on tollanen skitso.mä en olis missään tekemisissä.ja jos kerta poliisikin on sanonu et kannattaa ottaa lähestymiskielto ni eikö se jo kerro siitä jotain.

Vierailija
4/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkät tekstiviestit paina oikeudessa, mutta jos olet muutekin masentunut niin se voi vaikuttaa. Toisaalta, jos sulla on vastassa alkoholisti niin ei sulla ole mitään pelkoa huoltajuuden suhteen.

Mutta kuten sanottu, ei se lähde huoltajuudesta tappelemaan, uhkailee vaan sua, kun huomaa että se tehoaa.

Vierailija
5/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta maksaa elatustukea, jos elatusapu jää saamatta. Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon miehesi käytöksestä ja pyydä neuvottelua lapsen tapaamisista. Tapaaminen voidaan katsoa peruuntuneeksi, ellei tapaava osapuoli tule hakemaan lasta sovittuna aikana, eli voit hyvin lähteä kylille tms. Sinun ei tarvitse odotella kotona, jos miestä ei kuulu.

Tunnetko että lapsesi on turvassa ex-miehesi luona? Ymmärsin kirjoituksesi perusteella, että hänellä menee tällä hetkellä huonosti (väkivaltainen arvaamaton käytös+alkoholi), onko tilanne ollut parempi aikaisemmin. Jos tilanne on epävakaa, voit sopia sosiaalitoimiston kanssa, että ex-miehesi tapaa lastaan esim.turvakodissa tai muussa valvotussa paikassa.

Toivon, että sinulla on tukea antavia ystäviä ja sukulaisia. Kaikkea hyvää ja voimia sinulle!

Vierailija
6/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut kyllä muutenkin. Olen yrittänyt hakea apua sitä saamatta juurikaan, koska jokainen taho sanoo, että hankkiudu miehestä eroon enkä ole siihen täysin pystynyt, hän hallitsee minua ja elämääni. Toistaiseksi kuitenkin olen pystynyt joka päivä nauramaan lapseni kanssa ja nousemaan aikaisin sängystä sekä hoitamaan kaikki asiat, mutta tokikin olen surullinen, itkuherkkä ja sosiaalisesti aika voimaton; en jaksaisi tavata juuri ketään.

Hänen alkoholismistaan en tiedä olevan näyttöä. Poliisin tuttu hän kyllä on. Töistä hän sai potkut lähinnä juomisesta johtuvien epäselvyyksien, poissaolojen yms. takia, mutta niitä ei kirjattu reiluuden mukaan ylös, vaan hänet kirjattiin irtisanoutuneeksi.

Nyt hänellä on sitten uusi nainen ja kaikki hyvin...

Vierailija
7/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan onko lapsi turvassa, mutta hän on vielä kovin pieni ja isä on hänelle todellakin idoli! Lapsi kyselee kovasti aina isän perään, on ihan hirveää kertoa, ettei tiedä milloin isi tulee, että varmaan kohta...Vaikeita tilanteita ovat myös ne, kun hän haluaa soittaa isälle, mutta on vielä niin pieni, että ei kuitenkaan puhelimeen puhu vaan minun on se tehtävä. Ja kun sitten aina itken, vastassa on vain huutoa.

Haluaisin, että he näkisivät toisiaan, mutta en, jos hän on krapulassa ja mielellään myös niin, että tapaamiset olisi sovittu edes edellisenä päivänä ja että ne myös pitäisivät.

Tämä tilanne on jatkunut jo vuosikausia, alussa ei ollut kovasti toivottua lasta, mutta jo silloin alistamista ja huutoa oli paljon. Minä kuuntelin ja pyysin jopa hänen pettämisensä anteeksi, koska hänen on ollut pakko pettää, onhan hänellä kotona niin paska akka. Tämä on äärimmäisen raskasta ollut myös ystävilleni ja he eivät enää oikeasti jaksa minua tässä tukea...Olen aivan yksin!

Vierailija
8/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt. En palstaile ihan kauheasti, en ehdi, kun olen yh ja opiskelen. Olen ihan taukki, kun en ymmärrä palstaslangia...

Vierailija
9/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap väsyksissään ihmettelee...