Jos vaste ei sumuissa toivotunlainen
Heips, olipas tossa keskiviikkona nollaultra kun nyt ollaan ekaa IVFää tekemässä niin siellä näkyi kohdun lima kalvo oli ruvennut jo paksuuntumaan ja toisessa munasarjassa oli kuusi rakkulaa ja toisessa kolme, sumut aloitin jo 26.10. Onko kellään vastaava tapahtunut eli estolääkitys ei ole toiminut toivotulla tavalla? Lääkärin mielestä ei estä hoidon jatkamista mutta kyllä veti vähän matalaksi :0(
Ja ois kiva kuulla jos jollain on ollu vastaavanlainen tarina niin miten hoidon kävi, tuliko plussa vai ei?
Kommentit (7)
Suprecur oli meilläkin. Kp 23 aloitin eli 26.10 ja eilen, 9.11, oli nollaultra. Jotenki vaan pelottaa varsinki ku eka IVF menossa. Vuorotyön takia en ihan niin säännöllisesti voi ottaa ku ois toivottua, jos se onki siinä se taika. Kuin tarkasti ja millä tuntiväleillä sä otit sumutteet?
En kyllä usko että ellei limis/rakkulat olleet ihan liian paksuja/isoja että se haittaisi hoitoa sinäänsä. Ennemminkin uskon että piikitysten loppuvaiheessa voi olla vain niin että joudut varmuudeksi piikittämään vielä rinnan noiden fsh-piikkien jotain toista lääkettä joka toimii sumujen tavalla. Sillä varmistetaan että rakkulat eivät " karkaile" (kypsy) itsestään ennen punktiota - sehän tuossa varmaan voisi olla nyt isoin ongelma jos sumut eivät toimi kunnolla.
Mutta jos lääkäri sanoi että ei ongelmaa niin uskoisin kyllä häntä. :-) Voipi olla että em. lisäksi sinulle tulee piikitystä hieman lyhempi ajanjakso koska omakin hormonitoiminta on mukana pelissä joka auttaa omalta osaltaan tuota limiksen/rakkuloiden kasvamista. Mutta sehän olisi vain kiva juttu! :-)
Tsemppiä ja jaksamista toivoo vkon 47 hoitokaveri. :-)
Heips Ibiza
Niinhän se lääkäri meinas ettei oo esteenä hoidon jatkamiselle, mutta kyllähän se hetkeksi veti mielen matalaksi ja pessimismi yritti nostella päätään. Tiistaina uusi ultra jossa tarkistetaan piikityslääkkeen määrää. Viikolle 47 punktio kuitenkin ajoittuu koska oulussa tehdään punktiot ja istutukset yhteistyössä väestöliiton kanssa Medipoliksen tiloissa.
Puhuinkin hoitajan kans tulevista tapahtumista ja hän kehoitti käyttämään kipulääkkeitä tarpeen mukaan piikityksen loppuvaiheessa kun munasarjat alkavat olla " täynnä" koska eivät vielä tässä vaiheessa vaikuta mihinkään vahingollisesti. Kehoitti myös keskustelemaan perjantain viimeisessä ultrassa ennen punktiota lääkärin kanssa mahdollisesta sairauslomasta jo ennen punktiota työni vuoksi. Olen vuorotöissä ja työpisteeni on aikalailla tärisevää sorttia. En pistäis vastaan jos sais olla kotona kun hoidot on kuitenkin sen verran rankkoja.
Toivottavasti tämän hetken aurinkoinen ilma on edes hieman enteellinen tulevaisuutta ajatellen. Jaksamisia kaikille ja jatketaan piinailua.
Just kävin lukemassa sen meidän pinon kuulumiset ja jäi Ibiza mieleen. Tarkoitus oli tervehtiä Piparjuurta ;O)
Tämä onkin yksi sumujen oireista, hajamielisyys, joten ei varmaan haittaa.
Minä otin sumut aika tarkoin kahdeksan tunnin välein eli noin 6.30, 14.30 ja 22.30. Joskus tuli tunnin-kahden heittoja, etenkin viikonloppuaamuisin.
Kuskasin sumupulloa käsilaukussa mukana ja töissä kävin vessassa laittamassa suihkeen. Kännykän muistutusta käytin apuna siinä, että juttu muistui mieleen oikeaan aikaan.
Mulla on annostus neljä kertaa päivässä joten olen yrittänyt pitää välin viidestä kuuteen tuntiin. Ainoa ongelma on yövuorojen jälkeen kun väsyttää niin kauheesti ettei millään meinaa jaksaa nousta ottaan sumua. Nyt oon yrittäny petrata ja iskostanu takaraivoon ajoituksen tärkeyden varsinkin kun nyt on piikitykset mukana ettei vaan irtoile omia aikojaan.
Limiksen ja rakkuloiden kokoa en millään enään muista ku olihan se pienehkö shokki, mutta jos ajatellaan tosiaan positiivisesti niin hoitoa tuskin keskeytetään huonon " saaliin" vuoksi \o/
Jaksuja kaikille ja plussaonnea
Minkä merkkinen sumu sulla on? Jonkin merkkisissä sumuissa on ilmeisesti ollut ongelmia eli eivät ole tehonneet kaikilla toivotulla tavalla. Mulla oli Suprecur ja ainakin mulla se tehosi.
Sitä en valitettavasti tiedä onko sillä ollut hoidon etenemiseen ja onnistumiseen jotakin vaikutusta. Toivottavasti hoitonne silti onnistuu!