"Humalassa ei olla"
AV-mammojen kootut joulun alkoholiselitykset päässeet taas vauhtiin alemmassa ketjussa. Mahtaa olla erikoinen fysiikka, kun viinaa on tarjolla sen seitsemän sorttia mutta "humalaan ei tulla".
Helvetin tekopyhiä jeesustelijoita. Miksette edes voi palstalla tunnustaa, että on kiva olla huppelissa?
Kommentit (20)
mutta tosi asiahan on että ihmisillä on hyvin erilainen fysiikka mitä tulee alkoholin käyttöön. Toiset alkaa parin lasin jälkeen käyttäytyä hyvinkin ikävästi, toisilla se ei tunnu missään.
Jos juo lasin tai kaksi punaviiniä ruuan kanssa, seuraavna päivänä juo sherryn ja kolmantena oluen. Onhan se kauheaa kännäämistä...
joita on monta, mutta jokainen valitsee niistä vain yhden lasillisen kahdessa tunnissa?
Me ollaan jouluna autolla mummolassa, joten on ihan selvä, että ei olla edes huppelissa. Vaikka se ehkä kivaa olisikin. Ja vaikka sielläkin todennäköisesti on paria laatua juomaa tarjolla. Kato kaikkea ei ole pakko juoda, mitä on tarjolla.
ruualla viiniä. Siitä ei tule humalaan. Jälkkäriksi konjakki tai likööri. Se saattaa humahtaa hetkeksi vähän päähän. ei mielestäni haittaa ollenkaan.
Vasta lasten mentyä nukkumaan aikuisten kesken glögiä tai viskiä tai mitä nyt onkaan tarjolla. Silloin voi olla vaikka pikkuisen hiprakassa, mutta mitään örvellyskännejä ei vedetä.
Musta on kiva olla huppelissa! Ota säkin vähän viiniä niin ei oo niin kiree olo koko ajan :)
hyvää ja lempeää joulua ap:lle
No kyllä minäkin siellä kerroin omat (vähät) viinatottumukseni joulun suhteen. Enkä todellakaan ole, aio olla enkä halua olla huppelissa jouluna! Jos otan saunaoluen klo 13, lasin viiniä klo 18 ja lasin likööriä klo 21, tunnen korkeintaan veren virtaavan jäsenissä lämpimämmin, poskia punottaa, rentouttaa - mutta en minä sitä huppeliksi sanoisi. Vaikka ottaisin tupla-annokset kaikkia, ei sitä kukaan huomaisi minusta.
Eikä tämä tee musta mielestäni mitenkään tekopyhää jeesustelijaa. Kyllä mä olen melko "kovakin" ottaa noin muutoin, toleranssi on aika korkea ja käyn monta kertaa vuodessa viihteellä (kun lapsi on yökylässä muualla). Eli joo, mä tykkään olla humalassa, MUTTA mä en tykkää olla humalassa jouluna.
Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä?
sorttia, mutta ei kas kun toiset pystyvät hillitsemään itsensä, eivätkä rohmua kaikkea kerralla....
Juu, ja huppelissa voi olla kiva olla, mutta ei huppelissa tarvitse aina olla. Pari lasia viiniä jouluaterian kanssa on ok.
Onko sulla ap alkoholiin jotenkin kieroutunut suhde, että joko vedetään nuppi turvoksiin heti kun vähänkin viinaa on tarjolla tai sitten ei oteta mitään? Useimmat ihmiset pärjää alkoholin kanssa, vaikka ei olis tarjolla mitään tai vaikka olis tarjolla miljoonaa sorttia.
Jos juon pitkin päivää sitä tahtia, että yksi annos 1½ tuntia niin sehän palaa sitä tahtia kun uutta juo =)
ruualla viiniä. Siitä ei tule humalaan. Jälkkäriksi konjakki tai likööri. Se saattaa humahtaa hetkeksi vähän päähän. ei mielestäni haittaa ollenkaan.
Vasta lasten mentyä nukkumaan aikuisten kesken glögiä tai viskiä tai mitä nyt onkaan tarjolla. Silloin voi olla vaikka pikkuisen hiprakassa, mutta mitään örvellyskännejä ei vedetä.
Mutta jotenkin mua ärsyttää suunnattomasti kun jotkut kirjoittaa lipittelevänsä pitkin iltaa, otetaan vahjaakin alkoholia ja sitten perään että, "ei olla humalassa". Miten se voi pitää paikkansa? Kyllä sitä ollaan jatkuvassa nousuhumalassa kokoajan jos sitä vedät pitkin iltaa.
Jotenkin sellainen tekopyhyys on niin naurettavaa tässä asiassa.
Mutta jotenkin mua ärsyttää suunnattomasti kun jotkut kirjoittaa lipittelevänsä pitkin iltaa, otetaan vahjaakin alkoholia ja sitten perään että, "ei olla humalassa". Miten se voi pitää paikkansa? Kyllä sitä ollaan jatkuvassa nousuhumalassa kokoajan jos sitä vedät pitkin iltaa.
Itseäni ihmetyttää se, että miksi ylipäätänsä jouluna pitää kiskoa sitä viinaa? Siis vaikka joisittekin sen saunaoluen 18:00, iltaglögin 20:00 ja lasillisen sherryä 22:00, niin kysyn vain että miksi?
Meillä ei käytä kukaan alkoholia kun lapset ovat paikalla. IKINÄ. Meille ei myöskään saa tulla humalassa.
Muistan kuinka ahdistavaa se aikuisten naukkailu oli silloin kun itse olin pieni. Yhden kaljankin jälkeen hengitys haisee kuin rankkitynnyri. Ja mitä vahvempia juomia niin sitä nopeammin se käytös muuttuu. Oli sitä juomaa vain sitten se yksi.
Miksi kaikki juhlat pilataan alkoholilla?
Itseäni ihmetyttää se, että miksi ylipäätänsä jouluna pitää kiskoa sitä viinaa? Siis vaikka joisittekin sen saunaoluen 18:00, iltaglögin 20:00 ja lasillisen sherryä 22:00, niin kysyn vain että miksi?
Meillä ei käytä kukaan alkoholia kun lapset ovat paikalla. IKINÄ. Meille ei myöskään saa tulla humalassa.
Muistan kuinka ahdistavaa se aikuisten naukkailu oli silloin kun itse olin pieni. Yhden kaljankin jälkeen hengitys haisee kuin rankkitynnyri. Ja mitä vahvempia juomia niin sitä nopeammin se käytös muuttuu. Oli sitä juomaa vain sitten se yksi.
Miksi kaikki juhlat pilataan alkoholilla?
sitä on tarjolla niin joulupöydässä kuin myöhemmin illalla juustojen kanssa. katsos, ihmisiä on niitäkin, jotka nauttivat vaikkapa viinin mausta ja juovat sitä ruokaillessa. Silloin ei kiskota pullotolkulla, lasi-pari riittää. se että sinusta on ahdistavaa aikuisten naukkailu, niin minä olen soitellut ambulanssia alta kouluikäisenä juopolle isälleni ja juossut häntä ja kirvestä pakoon äitini kanssa. Silti en pidä pahana alkoholin juomista, jos vain itse osaa kontrolloida määrän ja oman käytöksensä.
Humala on tila, jossa alkoholin vaikutus on huomattava, ajatus ja puhe kulkee estottomamin (huomiokyky kyllä on heikentynyt, samoin voi olla keikentynyttä fyysistä suorituskykyä) jne. Erittäin hauska tila hyvässä seurassa ja silloin, jos se sosiaalisesti on sopiva tilanne.
Huppeli taas on sitä, että on juonut kaksi lasia viiniä, on vähän nousuhumalaisen hilpeä ja rento olo, mutta edelleen täysin toimintakykyinen (autoilua ja muuta suurta tarkkaavaisuutta ja nopeita refleksejä vaativia toimintoja lukuunottamatta).
Huppelissa kehtaa olla sellaisessakin seurassa, jossa vain osa nauttii alkoholia. Kuten joulupöydässä tai lasten läsnä ollessa. Humala taas on noloa ja junttia seurassa ja tilanteessa, jossa useimmat muut ovat selvin päin. Eikä se ole lasten kanssa sopivaa.
Humala on tila, jossa alkoholin vaikutus on huomattava, ajatus ja puhe kulkee estottomamin (huomiokyky kyllä on heikentynyt, samoin voi olla keikentynyttä fyysistä suorituskykyä) jne. Erittäin hauska tila hyvässä seurassa ja silloin, jos se sosiaalisesti on sopiva tilanne.
Huppeli taas on sitä, että on juonut kaksi lasia viiniä, on vähän nousuhumalaisen hilpeä ja rento olo, mutta edelleen täysin toimintakykyinen (autoilua ja muuta suurta tarkkaavaisuutta ja nopeita refleksejä vaativia toimintoja lukuunottamatta).
Huppelissa kehtaa olla sellaisessakin seurassa, jossa vain osa nauttii alkoholia. Kuten joulupöydässä tai lasten läsnä ollessa. Humala taas on noloa ja junttia seurassa ja tilanteessa, jossa useimmat muut ovat selvin päin. Eikä se ole lasten kanssa sopivaa.
Huppeli on nousuhumala, jos lopett juomisen olet jonkun ajan päästä laskuhumalassa. Harva osaa jouluna edes lopettaa kun sitä "huppelia" haetaan pullosta myöhäiseen yöhön saakka.
Minulla viiniä pöydässä ja pikkusievässä, eli humalassa olen. Ehkä monet ajattlevat, etteivät ole humalassa, koska eivät ole "räkä poskella".
Minulla viiniä pöydässä ja pikkusievässä, eli humalassa olen. Ehkä monet ajattlevat, etteivät ole humalassa, koska eivät ole "räkä poskella".
Humala koetaan sellaiseksi just "räkä poskella" oloksi ja jos niin ei ole, niin sitten on vaan muka pikku huppelissa vaikka olis lipittänyt koko päivän alkoholia.
Itse nautin jouluaterialla pari lasillista viiniä.
Punkkua lasillinen ja toinen valkkaria.
Niin ja sitä lasiahan ei täytetä ppiri pintaa. Ei todellakaan.
Ateria kestää sen pari tuntia. Sinä aika menee viiniä korkeintaan 3 desiä.
Ja iltasella tilkka konjakkia yms. Todellakin se tilkka.
Ei ole mitään humalahakuista juomista.
Ja meillä on ruokaa montaa sorttia ja niin on juomiakin. Alkoholilla ja ilman,mutta meille tulee porukkaa ja jokainen saa ottaa sitä juomaa mitä haluaa.
Meillä ei kukaan ole humalassa jouluna.
paljone kuuluu sulle muiden huppelit