Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulusiivous on jo melkein valmis! :)

Vierailija
17.12.2011 |

Tänä vuonna taitaa jopa ehtiä leipoa! :) Eikä ollut pieni urakka, teen töitä kotona ja firma täyttää puolet olohuoneesta. Nyt olen siivonnut MELKEIN kaiken näkymättömiin Joulun ajaksi... :) Lomaa myös mielelle! :)

...Ai että on hyvä mieli! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi mitään järkeä siivota nyt, koska jouluun on vielä viikko.

Meillä nyt normaalisiivous, mutta joulusiivous vasta ehkä torstaina. Joka tapauksessa pitäisi vielä imuroida, pestä lattiat ja vessat.

Vierailija
2/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hitto on joulusiivous?

En vaan tajua! Mä en ole ikinä tehnyt erityistä joulusiivousta... vai tarkoittaako se sitä, kun pyyhitään hyllyt ja laitetaan kynttilät esille?

Mä tulen kodista, jossa siivottiin pitkin viikkoa 52 viikkoa vuodesta + isompi siivous kerran viikossa. Saman käytännön olen omaksunut omaan kotiini... en ymmärrä, mitä enemmän pitäisi tehdä...

Vai nimitetäänkö joulua edeltävää viikkosiivousta joulusiivoukseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hitto on joulusiivous?

En vaan tajua! Mä en ole ikinä tehnyt erityistä joulusiivousta... vai tarkoittaako se sitä, kun pyyhitään hyllyt ja laitetaan kynttilät esille?

Mä tulen kodista, jossa siivottiin pitkin viikkoa 52 viikkoa vuodesta + isompi siivous kerran viikossa. Saman käytännön olen omaksunut omaan kotiini... en ymmärrä, mitä enemmän pitäisi tehdä...

Vai nimitetäänkö joulua edeltävää viikkosiivousta joulusiivoukseksi?

Eli siivotaan KAIKKI paikat. Siis sellaisetkin paikat mitä ei normaalissa viikkosiivouksessa siivota. Ainakaan meillä ei joka viikko pestä saunaa, lieden takaa+alta, uunia, yms. yms.

Vierailija
4/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitetaan esille kynttilöitä sekä joululiinat.

Vierailija
5/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen saunan, uunin takusen, lajittelen vaatekaappeja (seuraavan kerran kun etsin kesävaatteet käyttöön), papereitten lajittelut yms isommat hommat näin viikkoa ennen joulua ja toki viikolla tulee vielä siivottua normaalia viikkosiivousta! ;)

Kolmoselle: Itse tykkään kun tulee tilaa taloon ja järjestelee asioita. Tämä on vaan minun rutiini enkä odota että joku ymmärtää miksi näin, en ole ison perheen äitinä siltikään järin järjestelmällinen.

Neljältä lapselta jää vaatteita pieneksi omaan tahtiin ja selaan niitä kausittain.

Kaikki tuuppaa papereita laatikoihin kuin minä pelkästään ja niitä on ihana setviä järjestykseen muutaman kerran vuodessa.

Tämä on minulle sopiva tapa ja simppeli juttu joka ei kuormita. On minulle mukava asia että ylimääränen, tarpeeton tavara käydään läpi säännöllisesti, muuten ne jäisi taloon varmaan vuosiksi?

Kerrostalokämpässä, nuorempana likkana pienellä perheellä ei tarttenut ajatella asiaa mutta nyt koen tilanteen erilaisena ja se minulle sallittakoon?

Tykkään että pesen vähän isommalti ennen joulua, juurikin uuni on hyvä vetää pois seinältä joskus eikä minulla ison pesueen kanssa ole aikaa niitä tehdä viikkosiivouksien yhteyteen vaan aikaa menee muuhun, minä pidän että teen ison siivouksen kerralla ja tämä aika menee tosiaan tähän; muut on mummolassa kuusimetsällä! ;)

Vierailija
6/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää venyttää siivousta liian pitkälle jouluun.

Siivoan paikat nyt ja viikkosiivous siellä pienesti ennen joulua, imuroin perjantaina toki kun kuusi kannetaan olkkariin ja lapsien huoneeseen mutta tykkään tehdä pesut nyt kaapeille ja niissä on sitten tilaa uusille vaatteille.

Myös minulla on nyt koko päivä aikaa vaan omaan tahtiin siivoomiseen, perjantaina siivoan lapsien avustamana vaan vähän, lapsien tahtiin ja nautitaan enempi kuusen nuuskimisesta -nyt ei oikein kerkiä.

Hörppään kahvia ja istun muutaman minuutin tässä ja jatkan lisää kohta. ;)

Meillä on jo pöydillä liinat, kynttilöitä ollaan polteltu koko pimeä aika, joten tämä ei eroa enää siltä osin mitä on jo ollut.

Rakennnan lapsien kanssa joulukuuta pikkuhiljaa ja siivous isommalti tulee ihan omana rupeamana.

7

Vierailija
7/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole mitään joulusiivouksia. Jouluna on sama siivo kuin muulloinkin. Vaatekaappien siivoukset tapahtuvat yleensä niihin aikoihin, kun pitää ottaa pieniä vaatteita pois ja uusia tulee tilalle. Muut kaapit siivotaan tarpeen mukaan. Saunan voisin pestä ennen aattoa, mutta ei siitä ole kuin kuukauden verran, kun viimeksi kuurasin lauteet. Kiva tietysti saada kaikki paikalleen aatoksi, mutta niin meillä muutenkin on kaikki paikallaan ainakin kerran viikossa.

Vierailija
8/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siivous on jäänyt retuperälle. Ei olla pyyhitty pölyjä, imurointi on ollut sellaista hutilointia jne. Mulle tänään on joulusiivouspäivä, koska nyt en hutiloi ja teen ihan kunnon siivouksen, pyyhin ovenkarmit ja listat, pesen lattiat, kirjahyllyn lasiovet, ikkunoiden sisäpinnat, kaiteet portaikossa jne. Lisäksi tähän kuuluu saunan ja kylpyhuoneen pesu. Huomenna pesen lisäksi uunin.

Jos joulukuu olisi ollut vähän helpompi, tähän joulusiivoukseen olisi kuulunut keittiön mattojen pesua ja makuuhuoneen verhojen vaihto, mutta nyt en tiedä, ehdinkö. Hukun töihin edelleenkin, lahjat on hankkimatta, jouluruoat tekemättä jne. Teen, mitä ehdin ja muuten mennään vähän vähemmällä tämä vuosi.

Meillä myös on keittiön pöydällä punavihreä joululiina ja olkkarissa jouluisempi liina (ei kuitenkaan punainen eikä siinä ole mitään jouluun liittyvää). Kyntteliköt on kaivettu esiin ja huomenna kun on siistiä, koristellaan ikkunat ja verhot olohuoneessa ja keittiössä. Meillä joulun odotus alkaa kunnolla huomisesta, vaikka pipareita ja glögiä on leivottu ja nautittu marraskuusta alkaen ja joulukortteja askarreltu monta viikkoa ja kynttilöitä ja kynttelikköjäkin poltettu jo monta viikkoa.

Viikkoa ennen joulua on jo kiva olla kunnollisessa joulutunnelmassa. Saa nauttia joulusta pidempään. Tosin kuusi tulee vasta myöhemmin olohuoneeseen.

Minäkin teen nopean imuroinnin ja lattioiden pesun perjantaina, mutta yritän hoitaa tänä viikonloppuna ja alkuviikosta niin paljon kotihommia pois ja rästistä kuin suinkin mahdollista. Loppuviikosta kun on ihan pakko varmaan tehdä jotain jouluruokia, ostaa lahjoja ja paketoidakin.

Vierailija
9/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdoin jouluverhot ikkunoihin keittiössä ja olohuoneessa, samalla imuroin seinät ja verholistat. Siellä sitä pölyä muuten on. Ja tämä oli 3vk sitten. Seuraavalla viikolla mattojen tamppaus, lattioiden pesu. Nyt tänään kunnon imurointi ja jokaviikkoinen pölyjen pyyhintä. Ennen joulua vielä ns normaali viikkosiivous. Tässä välissä vitriinien tyhjentäminen ja pyyhintä, saunan siivous sekä kunnon siivous kylppärin kaakeleille (kalkin poisto siis). Tulee tehtyä siis paljon asioita, mutta kun ne jakaa eri viikoille, ei siivioamisesta tule peikkoa kellekään. Sehän on raskasta työtä. Lelujen määrä on se, mikä hidastaa siivousta, kun ne lojuvat lattialla. Mutta ei kannata ottaa stressiä. Siivouksesta voi saada hyvän mielen.

Vierailija
10/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

telttamajoituksessa jouluun saakka, että joulusiivo säilyy? :D

Vierailija
11/12 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin päästä tänä vuonna helpommalla ja tilasin mattojen pesun kotiin. Ei tarvinnut tänä jouluna viedä mattoja minnekkään, kun tilasin palvelun jossa matot puhdistetaan kotona niitä siirtämättä. Ai ,että oli mukavaa kun ei tarvinnut raahata mattoja pesulaan vaan, ne pestiin siinä paikallan lattialla ja ne sai heti käyttöön. Voin suositella ainakin niille, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla. Palvelu löytyy sivuilta www.jyrkihoyry.fi

Vierailija
12/12 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan