Montako piin desimaalia miehesi osaa ulkoa?
Kommentit (19)
Miksi piin desimaaleja pitäisi osata ulkoa, onko se todiste kivasta luonteesta tms?
...eikä tarttekaan. Riittää kun on nätti ja kuuntelee, kun puhun. Mä olen se meidän perheen tietonikkari.
Miksi piin desimaaleja pitäisi osata ulkoa, onko se todiste kivasta luonteesta tms?
Kyllä. Se kertoo, että mies ostaa banaaneja välipalaksi ja laittaa joka päivä lapsille aamupalan. Vaimolle on varannut illaksi suklaapalan, hoitaa perjantai siivouksen ja valmistaa sunnuntailounaan.
maailmanennätys piin desimaalilukujen muistamisessa on muistaakseni jotain 3000, itse muistin 236 numeroa kun olin ala-asteen kuudennella luokalla, niitä piti opetella koulussamme järjestettävää piikisaa varten. Pistäkäähän itse paremmaksi kuudennella luokalla?!
Mies 2 ja minä 3, ne riittävä arkielämässä vallan mainiosti.
Mitä hyötyä elämässä olisi jonkun joutavanpäiväisen tiedon ulkoaopettelusta?
Eikö riitä, kun muistaa oman osoitteen, oman ja perheenjäsenten puhelinnumerot ja autojen rekisterinumerot ulkoa?
Muistatteko? On muuten aika noloa, jos jossakin kysytään auton rekisterinumeroa ja pitää vastata "odota, käyn katsomassa".
en voi kysyä, mutta se on teininä joskus oikein opetellut sitä. Käsittääkseni ainakin kymmeniä, jopa yli sadan.
:D Niin varmaan!
piin desimaaleja opetelleen miehen vaimo. Tuossa se istuu vieressä, joten kysyin siltä, montako se parhaimmillaan osasi. Kuulemma yli 200, ei muista enää tarkkaan.
minä osasin lukioaikana 130, nyt kun kokeilin niin 80.
Joskus lukioaikana kuului nörtin imagoon opetella noita. Osasin meidän porukasta eniten ja melkein iskin abibileissä yhden pojan joka osasi 120. :-)
opetteli n. vuoksi sitten 50. Ja osaa vieläkin. Mieheni tarvitsee kolmea desimaalia :)
Ei kyllä kumpikaan ole koskaan niitä opetellutkaan, tuo osaaminen oli ihan normikäytön pohjalta.
..ukkojensa muistilla. Kysykää, montako ITSE osaat!!!
en voi kysyä, mutta se on teininä joskus oikein opetellut sitä. Käsittääkseni ainakin kymmeniä, jopa yli sadan.
mä muistan vaan kaksi. Kouluaikoina osasin enemmän, mieheni osaa edelleen sen mitä on nuorena opetellut
opetteli lukiossa ja osaa edelleen.
"Ei kovin monta." Ei suostunut tarkemmin sanomaan. Itse osasin näköjään kaksi, sitten meni jo väärin.
Mitä outoa on piin desimaalien ulkoa muistamisessa? Useat suomalaiset ovat piin desimaaleja ulkoa opetelleet. Esimerkiksi Markku Uusipaavalniemi on aikoinaan osannut 250 piin desimaalia.
osaan vain yhdeksän.
On se muuten kova jätkä se Markku Uusipaavalniemi. (Huh huh!)