Sä joka halveksit matalakoulutettuja, työttömiä ja köyhiä -mitä puoluetta kannatat?
Kommentit (26)
Iso osa huonosti koulutetuista, työttömistä ja köyhistä on itse sen surkeutensa aiheuttaneet, eikä tämä fakta muuksi muutu.
Iso osa huonosti koulutetuista, työttömistä ja köyhistä on itse sen surkeutensa aiheuttaneet, eikä tämä fakta muuksi muutu.
MS-tautiin. Aiheutinko sairauteni itse? Kuinka paljon on omaa syytäni etten koskaan kykene liikkumaan kuten sinä? Kerro ihmeessä, haluan tietää!
15 näköhermotulehdusta (edelleen minulla on Kela-kortissa Ms-diagnoosi, joten se voi pamahtaa myös minulle), olen kerran ollut pahassa onnettomuudessa niin että selkäranka murtui ja nyt poden kilpirauhasta.
Eipä ole estänyt elämästä ja elättämästä.
Koko graduni tein näkö sumeana sanelemalla ja äänikirjojen avulla.
Miten se liikuntakyvyn menetys estää opiskelun tai lukuisien akateemisten ammattien harjoittamisen?
3
firmasta jossa ennen ns kiina-ilmiötä oli taattu työllisyys eläkeikään saakka. Olin saneerauksen jälkeen vajaan vuoden työttömänä, korkeasti koulutettuna työnhakijana.
Maailmankuvani nykyisestä kilpailuyhteiskunnasta valaistui radikaalisti tuon vuoden aikana. Työttömyys EI OLLUT omaa syytäni. Vaikutat sivistymättömältä.
ihmisistä saa ihan itse aikaiseksi sen, että eivät hanki ammattia itselleen. Toki on sitten niitäkin, joille vaan sattuu jotain (esim. sairaus, tulee raskaaksi (no siihenkin on itse aika osallinen ;) jne) jolloin olosuhteet ovat vaan niin hankalat, ettei pysty hankkimaan sitä ammattia.
Mutta nyt kun monen tuttavani lapset alkavat aikuistua, niin olen huomannut, että osalla on ensin hirveä työ, että saadaan noi kullanmurut käymään ensin koulut ja sitten kun saadaan esim. ylioppilaaksi joku, niin sitten on vielä hirveä työ saada nämä tajuamaan, että PITÄÄ hankkia itselleen joku koulutus, joka tähtää ammattiin. Sama juttu sitten niiden kanssa, jotka ei mene lukioon, niin eivät millään tajua, että ammatti on tosi tärkeä olla nykymaailmassa. Jos ei ole mitään muuta kuin nuo peruskoulutukset (peruskoulu, yo), niin se on vasta alkua.
Vaillinaisella koulutuksella ei juuri hyviä ja vakituisia töitä saa, näin se vaan on.
15 näköhermotulehdusta (edelleen minulla on Kela-kortissa Ms-diagnoosi, joten se voi pamahtaa myös minulle), olen kerran ollut pahassa onnettomuudessa niin että selkäranka murtui ja nyt poden kilpirauhasta.
Eipä ole estänyt elämästä ja elättämästä.
Koko graduni tein näkö sumeana sanelemalla ja äänikirjojen avulla.
Miten se liikuntakyvyn menetys estää opiskelun tai lukuisien akateemisten ammattien harjoittamisen?
3
omalla alallani on ollut kiinailmiö jo 15 vuotta.
Kumpikaan ei ole koskaan ollut työttömänä, vaikka työelämässä ollaan oltu 1970-luvulta asti molemmat.
Sinä vaikutat avuttomalta.
Kollegallani on ms-tauti, joka vaikuttaa liikkumiseen. Ei ole koskaan estänyt hänen työntekoaan.
Ja kyllä se näköhermo-ongelma on paljon pahempi kuin liikkumisongelmat.
Lääkitys ja yleisoireet on sitäpaitsi ihan samat.
omalla alallani on ollut kiinailmiö jo 15 vuotta.
Kumpikaan ei ole koskaan ollut työttömänä, vaikka työelämässä ollaan oltu 1970-luvulta asti molemmat.
Sinä vaikutat avuttomalta.
Kollegallani on ms-tauti, joka vaikuttaa liikkumiseen. Ei ole koskaan estänyt hänen työntekoaan.
lihakset menettävät toimintakykynsä nopeammin ja lääkitys sivuoireineen on rankempi. Sulla on niin voimakas pätemisen ja suorittamisen tarve ettet näy kykenevän normaaliin empatiaan. Sosiaalisesti et vaikuta kovin lahjakkaalta.
Sinä vaikutat siltä, että olet nujertunut oitis ensimmäisestä vastoinkäymisestä.
Kannattaisi aikuistua niin ei tarvitsisi viettää koko ikäänsä itsesääli-kylvyssä.
Sosiaalisesti lahjaton ei pärjää työelämässä. Tietäisit jos olisi joskus töitä tehnyt!
lihakset menettävät toimintakykynsä nopeammin ja lääkitys sivuoireineen on rankempi. Sulla on niin voimakas pätemisen ja suorittamisen tarve ettet näy kykenevän normaaliin empatiaan. Sosiaalisesti et vaikuta kovin lahjakkaalta.
sinä vaikutat hyvin rasittavalta.
Sinä vaikutat siltä, että olet nujertunut oitis ensimmäisestä vastoinkäymisestä.
Kannattaisi aikuistua niin ei tarvitsisi viettää koko ikäänsä itsesääli-kylvyssä.
Sosiaalisesti lahjaton ei pärjää työelämässä. Tietäisit jos olisi joskus töitä tehnyt!
Lääkitys kohdilleen? ;)
ja sitten kun saadaan esim. ylioppilaaksi joku, niin sitten on vielä hirveä työ saada nämä tajuamaan, että PITÄÄ hankkia itselleen joku koulutus, joka tähtää ammattiin. Sama juttu sitten niiden kanssa, jotka ei mene lukioon, niin eivät millään tajua, että ammatti on tosi tärkeä olla nykymaailmassa. Jos ei ole mitään muuta kuin nuo peruskoulutukset (peruskoulu, yo), niin se on vasta alkua.
Ei se minua hetkauta.
Osoitatte vain todeksi, että luuserit ovat itse ongelmiensa suurin - ja usein ainoa - syy.
Ei se minua hetkauta.
Osoitatte vain todeksi, että luuserit ovat itse ongelmiensa suurin - ja usein ainoa - syy.
vaikket vaivaudukaan itse siihen osallistumaan...
Kauanko kesti, että sait sanan tavattua oikein?
mutta ihmettelen kyllä jos ihminen ei saa peruskoulun jälkeen edes mitään ammattitutkintoa suoritettua.
Niin, ja äänestän Vihreitä.