Miten saan penisiliinin lapsen suusta alas?
Voiko sitä sekottaa mehuun tms. Mikä peittäisi maun?
Kommentit (21)
tuskaista on. Sitä pitää ottaa niin iso määrä 14ml/krt. t.ap
En lähtisi sekoittamaan. Voit myös yrittää lahjoa jos lapsi on jo niin iso että ymmärtää,
nyt 2 päivää kuuria takana. mehuun olen sekoittanut mutta aika paljon pitää jatkaa että suostuu juomaan,
lapsi alle 2 vuotta joten ei ymmärrä miksi sitä pahaa litkua pitäisi syödä.
ruiskusta suoraan. Ei tarvitse mihinkään sekoittaa. Mutta omasta mielestä appelsiinimehu peittää aika hyvin makuja, joten jos ette sitä vielä kokeilleet, niin suosittelen testaamaan.
Näin olen menestyksellä menetellyt omien muksujeni kanssa. Piilottelusta ja huijaamisesta tulee helposti kierre, joka voi päättyä vain huonosti. ed.
Lääke mitattuna mittakippoonsa pöydälle, viereen vesilasi ja sen viereen xylitolpastilli (niiskuneiti). Eli lapsi otti ensin lääkehuikan ja perään heti sai ottaa huikan vettä ja palkkioksi ja pahan maun viemiseksi lopuksi se niiskuneiti.
Ei tullu ongelmaa kun lapsi sai tehdä sen omaan tahtiinsa.
Täytyy olla todella isosta lapsesta kyse, mikäli annostus on todella 14 eikä 1,4 ml/krt.
Isolle lapselle voi jo perustella, että lääke pitää ottaa jotta tulee terveeksi.
Penisilliini on halvinta, mitään muuta syytä ei ole sen määräämiseen.
jotka on jo valmiiksi maustettuja lapsille sopiviksi. Pyydä lääkäriltä sellaista lääkettä. Meillä ei ainakaan onnistunut millään noiden pahanmakuisten litkujen syöttäminen. Puolet meni hukkaan, kun muksut sylki ne pois.
v-pen on ilmeisesti aika väkevää, ja tuo määrä on 14ml 2xvrk. ymmärtää kyllä miksi lääke pitäisi ottaa, mutta yökkäyttää. On itse pyytänyt, että sekoitettaisiin mehuun. Kokeilemme tuota appelsiinimehua, ja ensikerralla tablettia. t.ap
sai kans litkua kuurin. oksensi kaiken. pyysin tablettireseptin ja leikkasin pillerin 2-3 osaan ja laitoin vanukkaan sekaan. alas meni ja poika parani.
miksi antaa isoille lapsille mitää litkuja, paremmin menee v-penit alas tbl muodossa
vaihtaisin. 5v osaa niellä tabletit.
Penisilliini on halvinta, mitään muuta syytä ei ole sen määräämiseen.
me tapeltiin kaksi päivää, kun poika ei millään saanut 9ml 3xpäivässä alas, soitin lastenlääkärille, jolle selitin tilanteen ja hän vaihtoi sen antibioottiin 4 ml 2xpv. Kertoi myös, että on hyvin yleistä, että lääkärit, jotka eivät hirveästi ole tekemisissä lasten kanssa määräävät penisilliiniä ja lapsilta jää lääkkeet ottamatta, koska se on pahaa ja annokset suuria.
14 ml on kyllä järkyttävä määrä.
(sori kun epäilin, että olit lukenut annostuksen väärin. Kuulin vain itse apteekissa tapauksesta, jossa joku äiti/isä oli oikeasti lukenut annostuksen väärin ja yrittänyt antaa 24 ml antibioottia 2,4 ml sijaan. Onneksi oli soittanut apteekkiin, että pitääkö todella antaa lähes koko pullo kerralla...)
lääkäri kirjoitti reseptin tapaamatta meitä. Apteekissa minun lääkkeeni vaihdettiin vahvempaan (apteekista soitettiin lääkärille) ja lapselle piti vielä lisätä määrää, kun lääkäri oli laskenut vääriin. Taidanpa huomenna soittaa ja vaitaa lääkkeen.
Pyydettiin siksi tabletteina jo 2-vuotiaalle, eikä siinä muodossa lääkkeen ottamisessa ole ollut mitään ongelmaa.
Sekoitin 7ml 2 reiluun lusikalliseen kaakaojauhetta. Jo loppui itku ja yökkäily 🙂
Vierailija kirjoitti:
Sekoitin 7ml 2 reiluun lusikalliseen kaakaojauhetta. Jo loppui itku ja yökkäily 🙂
Ja luulet, että tämä vinkkisi auttaa ap:ta nyt 13 vuotta myöhemmin?
Annostele ruiskulla posken perukoille takaosaan. Anna lääke lääkkeenä ja päälle hörppy jotakin paremman makuista, vaikka mehukeittoa. Maku on niin voimakas, ettei sen piilottaminen ruokaan onnistu.