Kävin eilen uimassa kilometrin, aikaa meni n. 40 min. (pari pientä taukoa)
Onko hyvä suoritus? :)
Kommentit (23)
niin valehdellako pitäisi? Mullakin menee rintauintia kilsa 25 minsaan ja 2 km n. 55 minsaan. En ole mikään himouimari, joten tuohon(kin) nähden se 40min/km ei ole mitään huippusuoritus.
ohis
Täällä käy kyllä tympeitä ihmisiä... ollaan kyllä niin kannustavia kanssaihmisille (aiemmista vastauksista päätellen).
siitä, että laseja piti korjata ja kerran veti suonta jalasta, ei siis sen takia, että kunto loppuisi. Menin aivan rauhallista tahtia, lähinnä ajattelin tuota, että mun mielestä se on hyvä, että aloittelija ui kilometrin :) ap
siitä, että laseja piti korjata ja kerran veti suonta jalasta, ei siis sen takia, että kunto loppuisi. Menin aivan rauhallista tahtia, lähinnä ajattelin tuota, että mun mielestä se on hyvä, että aloittelijana uin kilometrin :) ap
Ihminen tekee asioita, joista pitää eli jos nautit, niin jatkat ja tulet nopeammaksi :). Mukavaa aloitettua harrastusta!
T: ei sporttinen mamma, joka nauttii uinnista harvakseltaan 1km/35min
Ei 1 km/40 min ole hyvä vauhti kuntouimarille, ei vain ole.
Täällä käy kyllä tympeitä ihmisiä... ollaan kyllä niin kannustavia kanssaihmisille (aiemmista vastauksista päätellen). Mä kävin kolmen vuoden ajan kerran tai pari viikkoon uimassa kilometrin. Aikaa meni silloin n. 25-30 minuuttia ilman taukoja. Sitten tuli parin vuoden tauko harrastukseen... Nyt taas olen pari kuukautta käynyt kerran viikkoon ja mahtava fiilis aina uintikeikan jälkeen. :) Mielestäni 40 minuuttiin kilometri on hyvä suoritus. :) Hyviä uintihetkiä jatkossakin sinulle!
Pystyn uimaan koiraa 2 kilsaa alle 10 minuutissa, tiedän olen hyvä uimari ei kestä kiittää.
yli tunti, kun uin rinulia. Sitten menin uintikurssille ja opettelin uimaan vaparia ja nykyään kilsa menee 35 minuuttiin. Mä vertaan entiseen ja pidän itseäni kehittyneenä.
ni ei hirmu hyvä suoritus, uinticooper eli 12 minuuttia uimista, ja tuolla sun määrällä olis ehkä noin 330 metriä. jos oot 30 - 39 ni kohtalainen ja jos nuorempi ni heikko http://www.uimarit.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=831&Ite…
yli tunti, kun uin rinulia. Sitten menin uintikurssille ja opettelin uimaan vaparia ja nykyään kilsa menee 35 minuuttiin. Mä vertaan entiseen ja pidän itseäni kehittyneenä.
Kun kattelee uimahallissa, miten suurin osa ihmisistä ui aivan väärin. Ehkä AV:lla on kaikki entiset kilpauimarit...
Aika avuton ja hidas suoritus taukoineen.
ps. Älä ota hiekkaa sinne, itsepähän kysyit.
Jos ui kilsan 25 minuuttiin, ei ole lähelläkään kilpauimarin (edes entisen) tahtia. Itse lukeudun näihin 25min/km-uimareihin, enkä ole edes koskaan ollut uintitekniikkakurssilla. Aion kyllä mennä. Ihan hyvä kunto minulla tosin on.
Aloitin juurikin uimalla 1 km 1 h tavoitteella. Siitä se parani niin, että 500m menee 15min, 1 km 27 min ja 55 min pystyin uimaan 2 km. Ja uintitekniikkani on ihan perseestä, uin Tarzania, selkää ja rintaa, selkä on se kaikkein nopein. Lisäksi olen ylipainoinen (166/85-95).
Alottelijaksi tuo on loistava, ja kun jatkat saat tuon 2 km menemään kevyesti. Itse vedän voimalla, kun tekniikka ei ole hyvä. Mutta niin se menee, ja kivaa on (jos ei ole ruuhka-aika). Taukoja en pidä, juomapullo odottaa suihkutiloissa, otan sen sitten saunaan mukaan.
Kun kattelee uimahallissa, miten suurin osa ihmisistä ui aivan väärin. Ehkä AV:lla on kaikki entiset kilpauimarit...
Täällä oli sekin mamma, joka käveli ihan tavallisen reippaasti 10 km tunnissa.
Minusta on käsittämätöntä, että joku jaksaa uida kilometrin ;) Itsellä on niin huono tekniikka, että 100 m on iso urakka, vaikka kunto onkin tällaisen tavallisen arkiliikkujan perushyvä kunto.
riittää mulle ja eiköhän sitä 12 min. ui hieman eri tempolla kuin 40 min. ;) ap, tsemppiä muillekin kuntoilijoille/laihduttajille!
olet esim ylipainoinen tai juuri aloittanut kunto-uinnin, niin tuo on ihan hyvä. Tähtää seuraavaksi sihen, että jaksat uida kilsan ilman taukoja.
Älä vertaa muhin, elä omaa elämääsi altaassakin.
Täällä käy kyllä tympeitä ihmisiä... ollaan kyllä niin kannustavia kanssaihmisille (aiemmista vastauksista päätellen).
Mä kävin kolmen vuoden ajan kerran tai pari viikkoon uimassa kilometrin. Aikaa meni silloin n. 25-30 minuuttia ilman taukoja. Sitten tuli parin vuoden tauko harrastukseen... Nyt taas olen pari kuukautta käynyt kerran viikkoon ja mahtava fiilis aina uintikeikan jälkeen. :)
Mielestäni 40 minuuttiin kilometri on hyvä suoritus. :) Hyviä uintihetkiä jatkossakin sinulle!
Siitä se lähtee!
Ota ensin tavoitteeksi uida matka tuossa ajassa ilman taukoja.
Sitten yrität joka viikko uida kilsan 1 minuutin nopeammin.
Itsellä ennätys hyväkuntoisena oli 1 km 25 minuutissa. Sen parempaan en pysty huonolla uintitekniikallani, pitäisi mennä tekniikkakurssille.
Nyt menee 35 min. ja olen aikas huonossa kunnossa. :(