Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetyksen lopetus

10.11.2005 |

Tätä aihetta jankataan varmaan koko ajan sivuilla, mutta APUA!

Haluisin jo lopettaa imetyksen öisin/kokonaan.

Nelli (8kk) syö aamupuuron, hedelmäsose-piltin, omatekoisen kasvis+lihapöperön ja iltapuuron päivässä. Lisänä nyt pari viikkoa tutteli pullosta päivisin. Öisin oon antanut tissiä, mutta herää sitä vaatimaan kahden tunnin välein. Eli kun kasilta on saanut iltapuuron ja tissiä, herää jo puol kakstoista tissille. Voiko olla nälkä, vai pitäiskö/voisko alkaa unikoulua pitämään. Nälässä lasta en tietenkään halua pitää enkä tuttipullon kanssa jaksa öisin pelata..

Auttakaa hyvä vertaisryhmä :)

T. Lissu

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarjloat vain tuttia, vettä, silittelyä tms. Vasta kun on päässyt syönnistä, lopeta imettäminen. Meillä tyttö oli 7 kk kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan, ja hups lopetti yhtäkkiä yöheräilyt kokonaan. Niinpä mulla loppu maitokin muutamassa viikossa. Eli meillä imetyksen lopetus kävi helposti. Itse en jaksa värkätä kovin kauaa antamalla molempaa eli pulloa ja tissiä. Sitäpaitsi 8 kk on jo tosi hienosti imetetty !

Vierailija
2/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein itse yövieroituksen pikkuhiljaa eli ensin jätin pois ekan yötissin silittelemällä ja hyssyttelemällä. Kolmisen yötä mentiin ilman ekaa yötissiä sitten jätettiin pois seuraava tissityshetki. Oiskohan mennyt puolitoista viikkoa kun poika oli vieroitettu yötissiltä.

annriika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikeesti käytännössä lopetatte sen imetyksen. Mä tarkoitan siis että kun rinnat kuitenkin täyttyy ja tulee kipeiksi niin tyhjäättekö niitä vaan vähän vai miten toi menee käytännössä? Voi olla tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei ole aikasempaa kokemusta..

Vierailija
4/5 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta vauva nyt kohta 8 kk ja ajattelin imetystä vähitellen lopetella. Ajattelin tehdä sen siten, että vähennän imetyskertoja per päivä. Kaipa se maidon tulo sitten vähitellen loppuu.

Vierailija
5/5 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hieman nettipimennossa tässä jonkin aikaa, joten vastaan sun esittämään kysymykseen.

Taustaani pitää sen verran valaista että poika oli 1v 5kk ja hieman aikaisemmin aloin odottamaan toista. Mulla alkoi tissit olemaan niin herkät että piti alkaa suunnittelemaan tissittelyn lopettamista ja raskaus taisi olla siinä vaiheessa että se hieman heikensi maidontuloakin. Pientä pingotusta tietysti oli mutta se oli pakko kestää.

Mielestäni ei kannata heti lopettaa täysin imetystä, jos tosiaan et halua pingottuneita tissejä ja rintatulehdusta pahimmassa tapauksessa.

Päiväimetyksissä tein samoin kuin yötissilläkin. Päivisin on paljon touhuamista ja syödään kiinteitä ettei välillä lapselle muistu tissi. Mä annoin aina silloin kuin poika muisti ja halusi tissiä. Sitten pikkuhiljaa jätettiin pois kokonaan. Oisko menny ajallisesti 2 kuukautta.

Toivottavasti tästä oli edes hieman hyötyä :)

annriika