jääkaapin lasihyllyn peseminen
Meillä on Electroluxin jääviileäkaappi ja inhoan sen lasihyllyjen pesua. Hyllyt on reunustettu valkoisella muovikehikoilla ja niiden alle on kertynyt aivan kammottavaa mustaa töhkää. Millä ihmeellä ne saa puhtaaksi?? Reunukset on yhtenäistä muovia eikä niitä saa lasista irti puhdistusta varten.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:43"]
Mulla on AEG ja muovi kiertää lasin ympäri. Ei mitenkään mahdollista irrottaa muoviosia. Laitoin likoamaan, mutta tuskin lähtee. En pääse edes millään sorkkimaan likoihin.
Tekisi mieli laittaa astikseen, mutta ohjeissa käsketään pesemään käsin. Meneeköhän pilalle, jos laitan kuitenkin.
[/quote]
Mihin se siitä pilalle menee sen paremmin kuin muutkaan lasi- tai muoviesineet joita tiskikoneessa pestään. Ja tokihan voit konetiskiaineella pestä tiskialtaassakin kuumalla vedellä. Eihän se tiskikonekaan mikään ihmelaite ole, joka tekee muuta kuin ruiskuttelee kuumaa pesuainevettä.
Meillä on Elekto_helios merkkinen jääkaappi josa lasihyllyt ja niissä muovikehys, joihin kans kertyy muovin ja lasin väliin mönjää jota ei voi pestä pois jos ei irrota kehystä. Luulin kans ettei niitä voi irrottaa, soitin tuotteen valmistajalle ja ne kerto miten ne irrotetaan, täytyy vain raakaa voimaa käyttää ja nostaa alalaiasta muovi lasin toiselle puolelle sit vain vetää lasin pois, toivottavasti olet jo hoksannut miten teiän hyllyistä saat ne irti :)
minäkin luulin ennen, ettei muoviosia saa irti, mutta kyllä ne saa. Täytyyhän niiden aika tiukasti kiinni ollakin. Olen pessyt niitä tasoja ihan tiskikoneessa.
ja kiitos sinulle seikkaperäisestä vastauksesta. Ryhdyn jääkaapiin pesuun lähiviikkojen aikana ja aion nyt aivan tosissani yrittää kiskoa ne reunukset irti perusteellista puhdistamista varten. Hassulta vain tuntuu, että ne voisi tosiaan irti saada, kun ovat sellaista kovamuovin oloista ja täysin saumatonta. No yritän kuitenkin. Saako ne muuten hyvin takaisin paikoilleen?
ne on kerran sinne jotenkin mennytkin niin samasta reiästä ne varmasti saa uloskin. Liota.
ammeessa tai lavuaarissa fairyvedessä.
tiskialtaassa fairylla. Ne mönjät lähtee ihan hyvin pois muovin reunalta.
siis tottakai otan hyllyt aina pois kaapista ja liuotan hetken pesuainevedessä kodinhoitohuoneen isossa altaassa ennen harjapesua. Ne mustat mönjät reunojen alta ei vaan lähde mihinkään. Vesi jää muhimaan reunojen alle ja sen mukana ilmeisesti myös likaa. En ymmärrä, miksi reunoja ei ole suunniteltu irroitettaviksi..
Tosi hauskaa yrittää puhdistaa niitä reunoja.
ihan samaa ongelmaa olen just mietiskellyt. Mulla on Upon jääkaappi ja ihan yhtä idiootit hyllyt. Sitä likaa ei vaan saa pois sieltä välistä. Tuota tiskikoneeseen laittamista voisi vielä kokeilla, kiitos vinkistä!
kun jääkaapin hyllyt ovat mustassa mönjässä?
hyi saatana.
kyllä se kertoo teidän itsenne siivottomuudesta, eikä jääkaapin suunnittelusta... hyh.
Vielä ei ole tullut vastaan tahraa joka ei olisi lähtenyt sillä!
jos ne reunukset ovat valkoista muovia ja hylly lasia, niin miten näette mitä siellä valkoisen muovin alla on, eikö se muovi ole myös toisellakin puolella hyllyä? Itsellänikin on ehkä samanlaiset hyllyt ja näen vain sen reunan ja siitä saa lian helposti pois.
ja ihan sama ongelma yhden lasihyllyn kanssa (kerran joku purkki vuosi ja neste oli valunnut sinne lasin ja muovin väliin). Olen lontrannut vedelle ja vähän väännellyt niitä muoviosia ja näin olen saanut puhdistettua aika hyvin. Aika moinen homma siinä silti on :/ Ei ole mitenkään käytännölliset noi hyllyt.
Pesen jääkaapin perusteellisesti n. 3 x/vuosi ja hyllyjä luutuilen viikoittain, mutta ehkä meillä sitten ollaan paskasormia, kun meillä jääkaapin hyllyille kertyy tahroja ja likaa.
Taikasieni toimii hienosti, mutta ei tässä ongelmassa:) tässä kun ongelmana ei ole vaikea tahra vaan vaikeassa paikassa oleva lika.
Ja joku vastaaja ihmetteli, miten näen lian valkoisen muovin alta. No kyllä näen, kun lasin läpi alapuolella olevan listan alle näkee lyhyen matkaa..vaikea selittää, mutta kyllä se näkyy, kun listan välissä läpinäkyvä lasi.
kermapurkki enkä huomannut sitä muutamaan päivään. Itse kiskoin ne muovit irti, aika tiukassa olivat, mutta kyllä ne irti lähti.
Sittemmin en ole moiseen hommaan ryhtynyt vaan olen pessyt lasilevyt muuten.
Mulla on AEG ja muovi kiertää lasin ympäri. Ei mitenkään mahdollista irrottaa muoviosia. Laitoin likoamaan, mutta tuskin lähtee. En pääse edes millään sorkkimaan likoihin.
Tekisi mieli laittaa astikseen, mutta ohjeissa käsketään pesemään käsin. Meneeköhän pilalle, jos laitan kuitenkin.