Kenelläkään ollut keuhkokuumetta?
Tarkoitan siis aikuisella, ei lapsella. Miten oireili?
Kommentit (10)
oksentelua yskimisen seurauksena. Yskiminen siis ärsytti lopulta niin paljon noita hengityskanavia, että päivittäin tuli 20-30 kertaa oksentelut syliin. tulehdusarvot huipuissa.
Rintakipua, vaikeutta hengittää.
ja tosi heikko olo. Esim makasin lattialla, kun en jaksanut hakea vettä ja mennä takaisin sänkyyn samalla reissulla. Rintakipu ja yskä tulivat vasta samana päivänä kun olin saanut lääkkeet.
Huulet oli kuulemma tosi siniset.
Olen toistamiseen jo menossa lääkäriin limaisen aluksi kuivan yskän takia. Ensimmäinen antibiootti ei tehonnut, crp oli virukseen viittaavaa.
Väsymystä ei suoranaisesti ole eikä kuumetta. Ei rintakipua eikä hengenahdistusta. Välillä tuntuu hengitys raskaalta, kun on oikein yskinyt.
Limaa on keuhkoputket täynnä, tuntuu että lima liikkuu ylös alas kun yskii.
Useita viikkoja jo kestänyt: (. Ap
N. kuukauteen ei mitään oireita, sitten täysin "puskan takaa" nousi korkea kuume ja puolitoistavuorokautta kärvistelin kuumehorkassa kotona panadolin avulla(olin raskaana).
Sairaalaan jouduin kun jalat eivät meinanneet enää kantaa. Tulehdusarvot olivat korkeat, liki 250 ja jouduin tiputukseen saman tien. Sairaalassa alkoivat veriyskökset sekä rintakipu. Olin siellä viikon ja kotona vielä söin 10 pvän lisä- antibioottikuurin.
että en ensimmäiseksi itselläni epäile keuhkokuumetta. Mä teen ihan normaaliaskareita koko ajan, mutta yskä sitten keskeyttää ne. Koko ajan limaa nousee ylös ja yskökset muuttunut kellertäviksi. Nyt nenäkin jo ihan tukkeessa limasta, ei kivaa: (.
Toivottavasti saan seuraavalla kerralla apua lääkäriltä. Crp oli tänään taas alle 10. Ap
Olen toistamiseen jo menossa lääkäriin limaisen aluksi kuivan yskän takia. Ensimmäinen antibiootti ei tehonnut, crp oli virukseen viittaavaa. Väsymystä ei suoranaisesti ole eikä kuumetta. Ei rintakipua eikä hengenahdistusta. Välillä tuntuu hengitys raskaalta, kun on oikein yskinyt. Limaa on keuhkoputket täynnä, tuntuu että lima liikkuu ylös alas kun yskii. Useita viikkoja jo kestänyt: (. Ap
älyntöntä vetää lääkekuuria turhaan.
Lääkäri kuuli keuhkoissa rahinoita ja ritinöitä ja koska perheessä ollut bakteeritulehdus lapsella, niin lykkäsi kuurin.
Sen jälkeen vasta alettiin crp: tä tutkia, kun ei kuuri tehonnut. Että tälläista toimintaa meidän arvauskeskuksessa! Ap
pulssi kohonnut, yskä. Vaikea olla makuuasennossa, kun rinnasta puristi. Crp oli 85. 5 päivää kärvistelin ennen lääkäriin menoa. Todella kova tauti, sänkypotilaana olin.
Ensimmäinen kuumeeton: yskää ja verta, rintakipua, hengen ahdistus.
Toinen kuumeellinen: Kova kuume joka ei laskenut edes kuumelääkkeellä, yskää ja yskösten mukana tuli verta, rintakipuja