Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

virtsatientulehduksen hoidosta

10.11.2005 |

Miten virtsatientulehdusta hoidetaan raskausaikana, lääkkeet? Onko viisaampaa ottaa asiaa epäillessä yhteyttä neuvolaan vai esim. terveyskeskukseen? Ja miten muiden sairauksien kohdalla, onko neuvola ensisijainen hoitopaikka vai terveyskeskus.

Kiitos vastauksista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla oli raskausviikolla 8 selvät virtsatietulehduksen oireet, ja koska oireet pahenivat lauantaipäivänä kesken työpäivän hakeuduin työterveyslääkäriin yksityiselle. Ottivat virtsanäytteen jossa ei kuitenkaan ollut mitään poikkeavaa. Sain kuitenkin varmuuden vuoksi Selexid-antibioottikuurin. Maanantainakaan eivät löytäneet näytteestä mitään tulehdukseen viittaavaa, mutta lääkäri neuvoi syömään kuurin loppuun kun ei kuulemma ole ihan tavatonta sekään että raskaana ollessa pöpöä ei löydetä... oireet helpottui ja meni ohi.

Suosittelisin että menet ennemmin terveyskeskukseen kuin neuvolaan, siellä kun on aina lääkäri joka voi määrätä lääkekuurin ilman odottelua...

Voi hyvin!

Johanna :)

Vierailija
2/2 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja heti kun tulee oireita. Raskausaikana pitää hoidattaa tulehdukset pois nopeasti, ovat riski sikiölle, sen kasvulle ja keskenmenoriski. Minulla on ollut raskausaikana riesaksi asti pissatulehduksia ja eka raskaudessa vauvan kokoa tarkkailtiin ylimääräisillä tutkimuksilla sen vuoksi. Kaikki oli kyllä ihan hyvin.

Selexid on mullekin tuttu lääke. Raskausaikana ei kauhean moni antibiootti käy. Hiivatulehdukseen voi kyllä sen kuurin jälkeen varautua, ainakin mulla on tullut joka kerta.

Toivottavasti saat pikaisen avun, virtsatietulehdus on kamala tauti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla