Miten toimit, jos ystäväsi tulee yhdeksi yöksi teille toisesta kaupungista?
ja näette tosi harvoin, noin kerran vuodessa. Yritätkö järjestää niin, että mies olisi silloin enemmän lasten kanssa, jotta voit jutella rauhassa ystäväsi kanssa, tai käydä kaksin vaikka kävelyllä vai tuleeko ystäväsi, jolla ei ole lapset mukanaan, mukaan perheesi arkeen niin, että hoidatte lapsiasi yhdessä?
Kommentit (11)
on vuorotöissä ja vuorot tehdään pitkään etukäteen, niitä on tuossa työpaikassa myös suht. hankalaa vaihtaa.
Mutta kyllä keskustelut onnistuu muutenkin.
Ja muutenkin leikkii enemmän lapsen kanssa oma-aloitteisesti.
Näitä tilanteita tulee silloin tällöin, koska parhaat ystäväni asuvat muissa kaupungeissa.
Vierailija:
ja näette tosi harvoin, noin kerran vuodessa. Yritätkö järjestää niin, että mies olisi silloin enemmän lasten kanssa, jotta voit jutella rauhassa ystäväsi kanssa, tai käydä kaksin vaikka kävelyllä vai tuleeko ystäväsi, jolla ei ole lapset mukanaan, mukaan perheesi arkeen niin, että hoidatte lapsiasi yhdessä?
Pääsäänöisesti kyllä oma lapsi / omat lapset ovat olleet mukana, on oltu puistossa, kärrykävelyllä jne. heidän kanssaan ja vaihdettu kuulumiset siinä sivussa eli yritetty tehdä sellaisia juttuja, joiden ohella jutustelu mahd hyvin sujuisi.
Usein ystäviä on tullut kylään juuri silloin kun mies on ollut työmatkalla. Mutta jos mies on ollut kotona, niin ehkä hän on joutunut vähän enemmän tekemään lasten kanssa kuin tavallisesti (tyyliin iltakylpy, puurot, nukutus jne.). Ollaan ehkä lähdetty tyttöporukalla teatteriin tai vastaavaa.
Mutta - riippuu paljon siitä, millainen viikko / millaiset viikot ovat olleet, jos olen jo ollut monta iltaa menossa muualla, niin sitten tietty kynnys on korkeammpi laittaa sitoa miestä, vaan päinvastoin, olen antanut hänelle vapaan illan lähteä.
Hur så? Oletko itse tämä lapseton ystävä?
sillä kyllähän sen tietää, ettei lapsen kanssa pääse ihan samoihin sfääreihin keskustelussa (älä mene sinne! Tules takaisin! Onko nälkä? Pissattaako? Jne.). Riippuu myös ystävästä. Toiset kaverit nimenomaan haluaa nähdä myös lastani, toiset eivät ole niin lapsi-ihmisiä (kauniisti muotoillen :) ). Muutenkin kaukaa tulevan ystävän tulo on hyvä tekosyy tehdä kaikkea hömppää aikuisten kesken.
Kyllähän sitä aikaa jutella rauhassa on viimeistään lasten nukahdettua klo 21 mennessä.
kävin viimeksi hänen luonaan vuosi sitten ja jätin omat lapset suosiolla kotiin, koska ystäväni ehdotti, että käytäisiin ostoksilla tai teatterissa tms., kun hänen ei muuten tule juuri minnekään mentyä. Jouduin kuitenkin mukaan arkirumbaan, josta olin itsekin halunnut hiukan vaihtelua. Vaihdoin vaippoja, vahdin lapsia leikkipuistossa, odottelin, kun ystäväni nukutti lapsia tuntitolkulla, ei voitu jutellakaan, kun lapset huusivat ja kiukkusivat koko ajan. Hänen miehensä oli kyllä kotona, mutta ei hän ollut lasten kanssa hetkeäkään, ei tehnyt ruokaa eikä auttanut missään muussakaan. Tuntui ihan siltä, että mies ajatteli itsellään olevan vapaata, olinhan tullut hänen vaimoaan auttamaan. ap
Mutta jospa siinä kävi niin, että ystäväsi oletti miehensä hoitavan lapsia kun te kaksi hieman " rentoudutte" , mutta mies sitten olikin erimielstä...ehkä jonkin riidan seurauksena jopa, tietynlainen koskto vaimolle.
Seuraavalla kerralla varaatte liput teatteriin etukäteen!!! ja häivytte paikalta.
ihmettelin siksi, että hän ei edes pyytänyt miestä tekemään mitään, antoi hänen vaan olla. Luulivatkohan molemmat, että tulen heitä auttamaan. Itse yritän aina järjestää aikaa ystävälle, jos on kerran yhdessä vierailun ajankohtakin valittu, vaikka eihän se helppoa ole perheen keskellä, tiedän itsekin. ap
Sopisin kyläilyn vain sellaiseen ajankohtaan, jolloin mies voisi ottaa päävastuun lapsesta ja minä saisin vain viihdyttää vierasta ja rentoutua siinä itsekin. Ei mitään järkeä pyytää ystävää kylään, jos ei ehdi edes kuulumisia vaihtaa. Eri asia, jos kyläillään koko perheen voimalla, mutta minulle jäi se kuva että ap:n tapauksessa nimen omaan äitien oli tarkoitus tavata.
esim. yhteistä kävelylenkkiä varten, mutta múuten voisi elää ihan normaalisti ja pyörittää sitä arkea