Mua jännittää ja hermostuttaa palata takaisin Suomeen yli kahden vuoden jälkeen!
Siis ihan oikeasti vähän pelottaa että kivitetäänkö mut ja mun lapsen kasvatus ja osaanko olla oikealla tavalla suomalaisittain sosiaalinen vai saanko kummajaisen leiman :/ Ja sori vaan mut suomalaiset on aika ahdasmielisiä joten voi iskeä ahdistus. Tälläkin palstalla saa lukea että jonkun naapuri tilasi taas pizzaa! Kun eihän se nyt ole normaalia että kytätään kaikkea, vai?
terv: Ostetaan oma saari!
Kommentit (8)
Siis sehän on pidennetty loma. Ei siinä ajassa ehdi muuttua Suomi etkä sinäkään :).
Varsinkin kun on synnyttänyt ulkomailla. Eikä kyllä ole tuntunut lomalta.
tuntematta ap:ta, mutta voisin kuvitella että jos muuttaa ulkomaille vaikka lapsen ollessa 8kk ja muuttaa takaisin Suomeen kun lapsi on 2v 8kk niin silloinhan henkilöllä ei ole lainkaan lapsen kasvattamisesta Suomessa. Eli kulttuurieroja on hyvinkin ehtinyt syntymään nimenomaan lapsen kasvatukseen liittyen.
Tervetuloa takaisin ap, hyvin se menee. Suurin osa suomalaisista pitää kuitenkin mölyt mahassaan kasvokkain, arvostelevat sitten selkäsi takana ja avautuvat täällä av:lla. Who cares? ;)
Minne päin Suomea olette palaamassa? Missä maassa olette olleet?
Itse olen kesällä palaamassa Suomeen melkein 15 ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen. Vähän jännittää ;)
Toivotaan että meillä on tämän palstan kautta täysin väärisitynyt kuva Suomesta ja olemme positiivisesti yllättyneitä sitten. Ja ole rohkeasti oma itsesi, kyllä se liika sosiaalisuus sitten karisee kun huomaat ympäristön reagtiot ;)
Onnea matkaan!
täällä netissä kuin IRL. Tervetuloa takaisin Suomeen, olen kuullut että sopeutuminen maahan kuin maahan, jopa omaan kotimaahan pitkän poissaolon jälkeen, on vaikeaa, mutta ajan kanssa sitä sopeutuu! Ja onhan Suomi hyvä maa elää, vaikka muutamia asioita kyllä tahtoisin muuttaa (esim. alkoholia käytetään ihan liikaa ja humalahuominen ei ole pelkästään hyväksyttävää vaan jopa toivottavaa, mikä on vaarallista ja naurettavaa; lisäksi rasisimi ärsyttää)
No jopa olet ehtinyt kahdessa vuodessa muuttua ihan ulkomaalaiseksi! Osaatko kunnolla puhua enää suomeakaan? Kaikki tavat ja tottumukset on täysin intialaisia eikä edes kunnolla muistakaan minkälaista Suomessa on asua! Huh huh, oiskohan siellä sulle jotain vertaistukiryhmää?
Nim. 16 vuotta ulkomailla eikä kummastuta Suomessa mikään.
Niin se on! Mutta tuntuu ihan että maha menee sekaisin kun ajattelen sinne tuloa :/ Todella outo reaktio. Ja Suomi on todellakin hyvä maa elää!
Siis sehän on pidennetty loma. Ei siinä ajassa ehdi muuttua Suomi etkä sinäkään :).
Mutta me kaikki otetaan ja nähdään asiat onneksi eri lailla.