ENSIKOT TORSTAINA
Kommentit (19)
Täällä sitä vaan odotellaan tädin häipymistä, jotta päästään bongailemaan ovista...taas odottelua ja odottelua, just kun pääsin jännäämästä ja odottelemasta, että voin testailla...
Brooke: Mustakin jotenkin tuntuu, että tää odottaminen ja epätietoisuus on pahinta. Kun tietää että minussa on joku vika, mutta lääkäritkään ei tunnu tietävän mikä. Tietysti tästä odottamisesta ja jännäämisestä pitäis yrittää ottaa ilo irti ja nauttia, mutta jotenkin se vaan on niin pirun vaikeeta. Mutta koita vaan jaksaa yrittää, kyllä se päivänsäde sieltä tulee, ihan varmasti, meille kaikille. Siihen on pakko uskoa!
Plussia vaan kaikille torstai aamuun!!
Hyvä Brooke, että tätsy tuli ja uusi kierto meneillään! Ja toivotaan, että ovis on ennen teidän matkoja - nythän näyttää sun kierto vauhdittuvan kivasti!:=) *extra++++++++säteitä Brookelle*
mamma PauliNea, unohdin mainita sut eilisessä viestissäni, vaikka oli ihan kielellä!! Kiva, että voit hyvin ja miehuus pitää susta huolta ja lämmittää sua:=) *extra määrä vielä vauvaliimaa ja tarrasukkia - ei kai niitä koskaan voi olla liiiiiiikaaaaaaaa*
oma napa on hiljainen ja boolia kuluu iltaisin. Ei pupuilua, kaamee väsy vaan duunista molemmilla. Noooh...kattellaan...
mukavaa päivää, kamulit!
-mooli
Tylsää,yöllä heräsin kauheisiin menkkamaisiin kipuihin.Vielä ei tätiä näy mut tulee ihan minä hetkenä hyvänsä :(Ja tuhlasin pregent stickin tänä aamuna kun yks sellane oli....ja arvaahan sen mitä se näytti....tyylipuhdasta negaa...ei hailun hailua...v.tuttaaaaaaa!!!!!!
Eipä muuta!
Plussaonnee kaikille!!!!!
-Pepsis kp26/24-26...mut ei enää pitkään:(
Hyvä Brooke! Kävipä sulla mukavasti! Ja sehän tietysti positiivista, jos ovuloit, vaikka on pitkä kierto. Mäkin luulin niin, mutta onneksi nyt sitten tutkimuksiin lähdettiin vihdoin, niin kaikki harhakuvitelmat haihtui ja saan apua tohon probleemaan. Tiedän, miten kurjia pitkät kierrot on, mutta ehkäpä ne sulla alkaa lyhentyä nyt sitten. Toivotaan! bdbdbdbddbdbdbddb
Voi ei pepsis mikä harmitus sun puolesta!!! Olitte niin ahkeria tässä kierrossa ja olisit kyllä ansainnut ne kaks viivaa! Vieläkö sulla on lämmöt ylhäällä?
Mikä on Naksun tilanne??????? Jokojokojoko?
Ja Laralei, päivitänkö sut jo plussanneisiin?
Mooli-boolille tsemppiä! Mikäs sun ja miehuksen välejä hiertää? Vai onko vaan työpaineita ja muuta? Joskus on kyllä vaan niin väsyny olo, että ei yksinkertaisesti jaksa hempeillä! ((((((halauksia toveri!))))))
Mä täällä edelleen odottelen tätiä, kahvipannukin porisee valmiina, mutta ei vaan tule! Tänään 9. päivä 10 päivän terolutkuurista. No, sen jälkeen tädin pitäiskin vasta tulla, mutta jos olis ollut muutenkin tuloillaan, olis kuulemma saattanut alkaa menkat jo kesken kuurin. Mutta hyvä että sit aloin syömään noita, nimittäin muutenhan mä odottelisn varmaan tuomiopäivään asti! Kummastuttaa vaan, kun ne pari päivää myllertäneet hormonisäryt, ne " kuivat menkat" on nyt loppunu eikä yhtään vieläkään tunnu siltä, että kohta se alkaa. No odotellaan...senhän mä jo osaan :/
-Q-
meidän pinossa! Mullakin työhommia riittää ja kohta pitää taas rientää palaveriin.
Meilläkin tahtoo väkisin jäädä pupuilut viikolla vähiin, kun molemmat on väsyneitä. Meillä kun on molemmilla töiden jälkeen aina niin paljon harrastuksia, että kotona vietetty aika tuppaa jäämään vähiin. Mutta täytyy vain yrittää tsempata!
Laraleille isot onnittelut plussasta!!!!
Kiva kuulla Brooke,että sait hyviä uutisia.Osaa noi gynet kyllä olla aika välinpitämättömiäkin joskus!Ärsyttävää kuulla kuinka ne vähättelee oireita ja kuittaa ne normaaleiksi ilmiöiksi,vaikka oireet selvästi haittaa elämää.Itsellä kokemusta on!!No,hyvä kuulla että ovuloit,joten toivotaan,että munasolu irtoaa ennen teidän työmatkoja!!!! :)
Pepsi:olen kyllä tosi pettynyt puolestasi,jos täti nyt tulee...halaan sinua ja lähetän roppakaupalla uusia voimia!!!! *viuh,tuliko perille?*
Mooli:vauvaliimaa ja tarrasukkia tarvitaan rutkasti...tänään taas tuli paperiin tummaa verta.Tiedän,että näillä viikoilla istukka kaivautuu kohtulihakseen ja tuhru voi liittyä normaalina ilmiönä siihen,mutta tietenkin pieni pelko taas iski tajuntaan!Ei ole helppoa tämäkään puoli vauvahaaveilusta,kun koko ajan pitää peltä ja pelästyä kaikenmoisista oireista tai oireiden puuttumisesta!
Mooli,älä masennu!Lepää tämä kierto ja helli itseäsi ja uuteen kiertoon pääset uudella puhdilla ja energialla!Parisuhde vanhemman miehen kanssa on haasteita täynnä...minunkin kulta on yli neljäkymppinen,joten kokemusta on miestenmiehistä!!! ;)
Q:suurella mielenkiinnolla odotan aina kuulumisiasi!Jotenkin mulla on niin luottavainen olo teidän suhteen...hyvä kun hoito päällä ja asiat eteni näin vauhdilla!!!!!! :)
Kaikille Ensikoille tasapuolisesti hyvää loppuviikkoa ja niin paljon plussapölyä teille,kun vain voin turvallisesti lähettää,ettei koko pääkaupunkiseutu peity pölypilveen.....Noin lähti pölyt liikkeelle...
T:PauliNea
Moikka Enskat!
Mun on pakko tulla tänne valittamaan oloani vaikka teillä on täällä vähän suurempiaki murheita ku tää mun. Ku ennen ekoja luomumenkkoja kirjotin et koko sen välin pillereiden lopettamisesta ekojen menkkojen alkuun mahaa turvotti ja kiristi. Nyt sitten kun ekat menkat tuli niin vatsaoireet hävisi. Aattelin että kroppa tällä tavalla totutteli " pillerittömyyteen" . Mutta nyt sitten kp 13/30? ensin nippasi vasemmalta puolelta, aattelin että nyt varmaan ovuloin ja mahdollisesti niin teinkin, mutta sen jälkeen alko samanlainen turvotus ja ilmavaivat (sori..) ja nyt jatkuu jo kolmatta päivää (nyt kp 15/30?). Epäilin kaikkia laktoosijuttuja ja ummetusta sun muuta mutta nyt alkaa epäilyttää kun tää menee niin tasan aina noitten hormonien mukaan tää ongelma. Et oisko kellään kokemusta vastaavasta? Aattelin tänään töiden jälkeen käydä luontaistuotekaupassa kysymässä jotain troppia tähän turvotukseen. Ehkä niillä on siellä jotain ehdotuksia et mitä tää vois olla.
No tää viesti oli nyt ihan vaan omaa valitusta... Tsemppiä kaikille piinailijoille ja tsemppiä myös niille jotka lähtee uuteen yritykseen! Ja PauliNea, tulee hyvä mieli kun lukee noita sun kirjotuksia! Tsemppiä sulle odotukseen! Palailen myöhemmin paremmin mielin, käyn hakemassa pari keksiä ;-)
Elämä jatkuu, pitkä viikonloppu isännän kanssa edessä taas. Nyt onkin sopivasti jo kp 13/31... *myhäilyä*
Pistetäänpä pieni galluppi; tästä on ehkä puhuttu monta kertaa jo aiemmin, mutta varsinkin ne jotka eivät ole ottaneet kantaa voivat vaikkapa nyt vastata.
G: Kuinka kauan olet sinnitellyt tai aiot sinnitellä ilman ovis-testejä?
Ajatellaan nyt ehkä enemmän meitä (so far) " normaaleja" yrittäjiä, joilla ei ole raskautumiseen liittyen ongelmia vielä todettu...
Itsellä menee varmaan vielä muutama kuukausi ennen kuin saan edes aikaiseksi hankkia, vaikka välillä mieli tekisikin testata. Ellei nyt sitten sattuisi voittamaan jostakin arvonnasta testejä ihan ilmaiseksi :)
Mie en ole ikinä käyttänyt ovistestejä, kun miulla on niin selvät ovisoireet. Yritetty ollaan 8kk.
Muuta erikoista Mimolla ei sitten olekaan. Ovista odotellaan kp 8/27-28.
Mä otin ovistestit käyttöön tokassa kierrossa ja ajattelin jatkaa hyväksi havaitsemaani konstia oviksen bongaamiseksi. Jos olisi säännöllinen kierto, en ehkä tuntisi niille niin suurta tarvetta, mutta kun heittelee niin kovin (viim. vuoden aikana kierrot olleet 29-46pv) että mahdotonta muuten yhtään tähtäillä.
Ja ekan kierron perusteella toteisin, ettei meille se joka toinen päivä-taktiikka sovi, siitä tulee kauhee stressi, kun mulla ja miehellä on niin erilaiset rytmit, että välillä kohdataan vaan nopeesti illalla, kun mä olen jo väsyneenä nukkumaan menossa.
Kaupasta en niitä ostaisi, on niin kalliita, mutta netistä tilaamalla musta kohtuuhintaisia.
Mullahan ei mitään ongelmia ole todettu, joskin kerran gynen mielestä pco-tyyppiset munasarjat, mutta seuraavan mielestä ei taas olletkaan. Ota noista nyt sit selvää. Voikohan se tilanne vaihdella kuukaudesta toiseen?!
D.
Ja siis muuten ei mitään merkkejä oviksesta, paitsi sen JÄLKEEN tissit kipeytyy, joten sekin yksi syy niiden käyttöön.
luin kaikkine viestit,mut heti ku alkaa kirjottaa,ni unohtaa kaiken mitä piti kirjottaa...
Pepsille jaksamisia.*iiiiso hali*
Q:juu.eiköhän mut voi sinne plussanneisiin laittaa,koska tänään tein toisen testin ja plussa oli vahventunu entisestään:) mä oon kyl nyt niin onnellinen,et huhhuh.vaikka onki koko ajan pelko keskenmenosta,niin silti yrittää vaan nyt nauttia tästä tilanteesta.ei pitäs aatella mitään negatiivisia juttuja.
toivottavasti te kaikki muutki plussaatte nyt pian!tää näyttäis siltä,et plussa-aalto alkaa tällee pikkuhiljaa.sitte voitais perustaa ihan oma pino odotuspuolellekin.
nyt mies huutelee tuolla syömään,joten menen..
plussia toivoen laura
++++++++++++++++++++++++++++++++++
se la ois sitten kai 17.7..jos se siitä muuttuu joskus neuvolakäynnin jälkeen ni ilmottelen sitte:)
Missähän se talvi viipyy.. Kamalan pimeetä!
Pepsi; tosi tympeetä. *Lohtuhali* Muistelen, että te ootte suurinpiirtein yhtä kauan yrittäny vauvaa kuin mekin (pillerit pois huhti-toukokuussa). Mulla ainaski välillä ihan masis. Viime kierrossa oli menkat myöhässä reilun viikon, pari negaa ehdin testata ja pettymys normaalia isompi, kun ehti toivoeita elätellä.. Vielä kuiteski peukutan sun puolesta ettei se ilonpilaajatulis sun luo... =)
Brooke kiva että sun kierto tasaantuu - tai ei - toivotaan, että seuraava on vasta joskus piiiitkän ajan päästä ja sit sulla jo oma käärö sylissä. :)
Moolille haleja ja hymyjä!
Ja sit galluppiin: oviksen tikuttelin ekan kerran ehkä neljännessä yrityskierrossa. Parina viime kertana satunnaisesti pari testiä tein. Nyt siis kai JO seitsemäs kierto menossa.. :( Ja ajattelin kyllä tikuttaa nytkin, ihan sen takia, että tietää millon testailla tai ootella tätiä.
Nyt kp 13, eikä oviksesta kai vielä tietookaan, jospa se parin päivän sisään olis kuiteski..
Ihanaa odotusta PauliNealle ja Laraleille, hypätään me muut pian matkaan jookos? =)
Täällä sitä kähistään, edelleenkin flunssan kourissa. On veto pois totaalisesti, onneksi on loppuviikko sairaslomaa!
Gallupista: en toistaiseksi ole ajatellut ostella ovistestejä, koska ainakin vielä meillä on sujunut joka toinen päivä-toiminta ihan mukavasti... Ovikset oon liman ja alavatsakipujen myötä bongannut aika tasaisesti, tosin enhän voi tietää ovuloinko oikeasti ollenkaan... Kierrot on ainakin toistaiseksi olleet sellaista 28-32 luokkaa ja kaksi viimeisintä tasan 28. Tosin tärppiä ei ole tullut minkäänlaista, yritystä heinäkuusta asti. Ollaan puhuttu miehen kanssa, että mennään vielä muutama kierto näin ja sitten lähdetään hoitoihin. Mullahan on endometrioosi leikattu 2002, joten esim. munatorvet voi olla täysin tukossa... Tällä hetkellä endo tuntuisi olevan hallinnassa (kierrot säännölliset, ei paljoa kipuja...), mutta kauhean kauaa ei gyne luomuyrityksiä suositellut jatkettavan. Hmmm...
Mii: pitkä viikonloppu kuulostaa hyvältä! ;) ei sitten muuta kuin täysillä viikonlopun viettoon !!!
Brooke: Kurjaa, että et tullut " otetuksi todesta" ! Hienoa, että mitään varsinaista vikaa ei löytynyt!! Toisaalta 3kk odottaminen vielä on aika lyhyt aika, jos sitten sen jälkeen on luomu-odottelut odoteltu... Toisaalta voithan mennä toiselle lääkärille, jos edellisen asennoituminen ei tunnu hyvältä! Toivottavasti saat verikokeistä hyvät tulokset!!! Pidän peukkuja sulle!
Muistaakseni Oon@ kirjoitteli viimeisen kerran kun tätskä tuli ja sanoi, että aikoo pitää vähän taukoa palstailusta... Mutta Oon@, jos luet tän, tuu pian palstailemaan meidän kanssa, jooko?
Ens kierrossa tikutan ekaa kertaa sitten,ja alkaa siis 8. yrityskierto.Luulen tietäväni millon ovis on ja tikutan tarkistaakseni olenko oikeessa.Mulla aika selkeet ovisoireet(ainakin luulen,ens kierrossahan se selviää)limat,mahakivut ja oviksen jälkeen lämmönnousu ja tissikipu.Tosin tota tissikipuu ei tässä kierrossa tullu,mikä vähä outoo.
En taas muista yhtää mitää kirjjotuksista,pää iha tyhjä.....
-tätiä odotteleva Pepsis kp26/24-26
Pepsi: Jotenkin oon vakuuttunu edelleen et se täti taitaa jättää tulematta!!! Aiotko testata koska jos ei akkaa näy?! Voi miten jännää, pidän kovasti peukkuja sulle!!!!
Miin gallup: Mä jaksoin odottaa niinkin pitkään ku toiseen kiertoon (eli tähän)! Mä en kyllä kokenu avuksi, joko en osannu lukee sitä oikein, testasin väärin tai vääränä hetkenä tai sit en ovuloinu. Viimestä vaihtoehtoo en ees suostu aatteleen!!! Melkeen samanvahvuiset ellei sit samanvahvuiset viivat sain ja sen jälkeen haalenevan, joten lopetin sit siihen... Ja mähän voitin sen arvonnan =) eli vielä niitä tuolla kaapissa ois mut en tiä aionko käyttää...
Q: Kiitos kysymästä, tänne aikalailla samanlaiset tunnelmat, ei siis muutosta. Tisut ihan järjettömän kipeet!! Pelottaa vaan et johtuu jostain muusta, mut ku tunne on sellanen et ois tärpänny! Tiedän et oon ihan tyhmä ku näin aattelen mut en mahda sille mitään. Kai sitä niin kovin toivoo... *huokaa* Mitkä tunnelmat sulla on siellä? Tsemppiä sinne, sä jos kuka ansaitset sen pienen tuhisijan kainaloon!!!! bd bd bd
Olipa muuten pitkä päivä! Eka harjottelussa aamuvuorossa... zzzzzzz ja sen jälkeen pankinjohtajan puheille. Nyt ois ainakin rahoitus valmis omaan pesään, ja aika unelmatalo on tiedossa. Rähjäinen mutta ihana! Remontilla siitä sais kivan pienen kotikolon! Nyt vaan pitäis tehä iso päätös... Jännittää ja pelottaa! Kauheeta miten suuria juttuja sitä yht´äkkiä onkaan elämään tullu!!!!
Ootte te vaan ihania, ei ois kyllä yhtään samanlaista kuumeilla ilman teitä!!! Kiitos kaunis siitä kaikille!!
Ja onnea vielä meijän mammoille, kasvattakaa oikeen iso masu!!!!!
Mii:n galluppiin: jätin pillerit pois huhtikuussa ja oikeasti ollaan yritetty jostain heinäkuusta lähtien. Ovistikkuja en tiennyt olevan olemassakaan ennen kuin rupesin lukemaan näitä sivuja. Ajattelin tuossa että pitäisikö niitä nyt tilata netistä kun ei vaan tunnu tärppäävän. En ole siis varma ovuloinko, koska pillereitä on tullut popsittua niin pitkä aika ennen tätä. Menkat on kyllä ollu aika säännölliset nyt, paitsi tässä kierrossa, jossa ne yhtäkkiä kestikin vain 2 päivää!! Hämärää. Testasin tietenkin ja negaahan sieltä tuli. Taas.
Jonneli: mulla on kanssa ollut jotain ihme turvotusta ja nippailua alavatsassa ja olen luullut niitä välillä ovisoireiksi ja välillä jo raskausoireiksikin. En tiedä mitä se on, luulen kyllä että hormonit on jotenkin nyt sekaisin. Ehkä ne yrittää palautua noiden pillerien jälkeen...Luontaistuotteita napsin minäkin jo koko joukon. E-vitamiinista pitäisi kuulemma olla apua hormonijutuissa....
Marinda ja Pepsi: samoissa yrityskuukausissa mennään....tuntuu minustakin että huhtikuusta on jo ikuisuus eikä vieläkään mitään...mutta ei luovuta toivosta.
++++ onnea kaikille ++++
Ennätinpäs kerrankin aloittamaan pinon! Pari päivää onkin ollut niin kiirettä töissä etten ole ehtinyt pinoutua ollenkaan.
Tiistaina kävin gynellä tutkimuksissa pitkien kiertojen takia, ja ihan hassua: näköjään pelkkä käynti siellä auttoi vaikka ei edes tehty mitään...! Nimittäin lääkäriä seuraavana päivänä eli eilen täti sitten tulikin ja kierto oli vain 31 päivää. Tämän vajaan vuoden aikana, kun olen ollut syömättä pillereitä, on kierto vain kerran aiemmin ollut alle 40 päivää. Mutta luultavasti tämä nyt on taas vain joku poikkeus ja seuraava kierto taas venyy...
Tutkimuksissa kaikki näytti mulla olevan ihan OK, ja ainakin tässä kierrossa olin ovuloinutkin. Eli ovistesti näytti sittenkin ihan oikein pari viikkoa sitten, vaikka itse sitä epäilin. Sain lähetteen verikokeisiin, mutta ne otetaan eri sairaalassa ja sain ajan vasta ensi keskiviikoksi, joten nyt sitten taas vain odotellaan. Mutta mikäs tässä nyt on odotellessa, kun on uusi kierto alullaan ja pääsee kohta puoliin taas yrittämään!
Tuolla gynellä oli mun mielestä vähän sellainen asenne, että hätäilen ihan turhaan eikä hän pitänyt 40 päivän kiertoja mitenkään hirveän pitkinäkään. Ja kun sanoin, että olemme yrittäneet vauvaa juhannuksesta asti niin hänestä sekin oli hurjan lyhyt aika. No, eihän se tietysti kovin pitkä aika olekaan, itsestä vain tuntuu siltä! Hän oli sitä mieltä että jos ne verikokeetkin on OK niin sitten voisi odotella vaikkapa 3 kk vielä, ja jos en ole tullut raskaaksi niin sitten katsotaan uudestaan.
Tässä kierrossa on vaan nyt sellainen ongelma että reilun parin viikon päästä mies on lähdössä viikoksi reissuun ja sinä päivänä kun hän palaa niin lähden minä puolestani työmatkalle. Eli melkein 2 viikkoon ei nähdä toisiamme. Toivottavasti ovis nyt sitten ehtisi olla ennen sitä, tai muuten menee koko kierto ihan harakoille.
Nyt lukemaan eilistä pinoa, olen ihan pihalla siitä mitä teille muille kuuluu! Palailen myöhemmin.
Brooke