Onko täällä ketään, joka ei ole koskaan nähnyt Tuntematon sotilas -elokuvaa
Itse olen nähnyt vain lopun. En tykkää sotajutuista.
Kommentit (10)
kesken leffan.
En enää yritä edes katsoa sitä.
En tykkää sen tyyppisistä leffoista, enkä varsinkaan mistään vanhoista leffoista.
Alkaa jo kyllästyttää. Eniten inhoan teennäisyyttä ja klisheisyyttä koko leffassa, mutta tottahan se pitää ymmärtää aikansa lapsena. Lainehan olisi halunnut tehdä pitemmän pätkän siitä kohtauksesta, jossa etenemiskäskystä kieltäytyneet ammutaan, mutta ei saanut. Kun miettii sitä aikaa niin ihme oikeastaan että sai ottaa sen koko leffaan.
Yle voisi näyttää vaihteeksi Mollbergin Tuntemattoman sotilaan.
..psyyke ei tahdo kestää katsoa sitä kärsimystä, jota siinn kuvtaan.
Alkaa jo kyllästyttää. Eniten inhoan teennäisyyttä ja klisheisyyttä koko leffassa, mutta tottahan se pitää ymmärtää aikansa lapsena. Lainehan olisi halunnut tehdä pitemmän pätkän siitä kohtauksesta, jossa etenemiskäskystä kieltäytyneet ammutaan, mutta ei saanut. Kun miettii sitä aikaa niin ihme oikeastaan että sai ottaa sen koko leffaan.
Yle voisi näyttää vaihteeksi Mollbergin Tuntemattoman sotilaan.
ettei leffa vastaa ollenkaan todellisuutta. Väittää mm. että elokuvassa on vääränlaisia silmälaseja ja aseita. Kai siinä jotain totuuden siementä on kun pappa on kohta 94 ja oli sodassa alusta loppuun. Palveli muuten itsensä Aatun alaisena aikoinaan.
katson mielummin tv:stä pelkkää viihdettä.
Itsekään en tykkää sotaleffoista yhtään. en ole lukenut sitä kirjanakaan. Ihantala stoorit jää multa myös seuraamatta.
katsoa.
Tajuaisitte paremmin miten hölmöistä asioista pullamössösukupolven edustajat valittavat.
Mollbergin tulkinnasta en tykkää. Laineen elokuvassa draama toimii mielestäni hyvin.
En pidä itseäni sotahulluna, mutta jostakin syystä en myöskään ahdistu sotaelokuvista yleensä. Tuossa leffassahan ei mielestäni ole sadismia eikä kidutusta eikä pedofiliaa, mitkä itse koen pahemmaksi väkivallaksi. On vain tavallisia ihmisiä tekemässä sitä mikä piti tehdä.
Huumoriakin on, etenkin alkupuolella.
Lisäksi elokuvaa ja kirjaa siteerataan usein, senkin vuoksi tarina on hyvä tuntea.
Enkä aio koskaan katsoa.
Kirjan olen kyllä lukenut.