Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pian 41v,

Vierailija
05.12.2011 |

kuopuskin on jo 10v ja elämä ns helppoa. Mutta mutta, mua on alkanut vauvakuume vaivaamaan :(

Uskaltaisiko vielä? Jaksaisiko vielä?

Kommennteja puolesta ja vastaan, perusteluineen mielellään, kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisessa tilanteessa päädyin itse vielä saamaan lapsen yli 40-vuotiaana. Minulla kuitenkin vaikutti paljon se, että alunalkaenkin olisin halunnut enemmän kuin yhden lapsen ja halusin lapsen tämän nykyise elämänkumppanini kanssa.

"Vastaan" puhuu tietysti se, että aika aikaansa kutakin. Jos teet vielä vauvan, menetät sen monen mielestä hienon elämänvaiheen, jossa on 40-50 -vuotiaana aika vapaa ja vielä elinvoimainen ja "nuori". Ja kokemuksesta voin sanoa, että jaksaminen teinien ongelmien kanssa vähenee aika paljon kun perheessä on vauva. Kyllä meillä mieheni kanssa on huono omatunto siitä, että nuo meidän teini-ikäisemme tarvitsisivat meiltä ehkä enemmän kuin mitä nyt pystymme antamaan. Jos ei ole vauvaa, on enemmän mahdollisuuksia seurata isompien lasten harrastuksia, matkustaa heidän kanssaan, käydä tilaisuuksissa....

Onko vauvan kanssa raskasta näin "vanhana"? Kyllä, selvästi raskaampaa kuin 10 vuotta sitten olisi ollut. Selkä vihoittelee ensimmäistä kertaa elämässä, ja hermot kiristyvät nopeammin.

Mutta sitä ei voi mitenkään kieltää, etteikö olisi kuitenkin lopulta ihaninta tutustua tähän uuteen ihmiseen ja saada hoivata häntä.

Vierailija
2/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan.

Moni 15-vuotias mieluummin kuolisi, kun tunnustaisi että se mummo joka talossa vahtii ja saarnaa ei olekaan mummo, vaan äiti. Turha luullakaan että se koskaan tulisi saamaan yhtään kaveria/ihmissuhdetta. Tappaisi varmaan masentuneena itsensä viimeistään 17-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli silloin 8v.

Nyt pikkuinen on 1v3kk ja kaikkien palvoma iltatähti, aivan superihana

Vierailija
4/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat on ihania, sulla on vielä aikaa

Vierailija
5/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 4

Vierailija
6/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat sisarukset olisivat kyllä ihan myytyjä :D

Vierailija
7/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin juuri kättärillä kätilön kanssa ja sanoi, että 40v. ei ole mikään vanha tekemään lapsia. Sanoi myös, että kaiken maailman opukset ovat vanhanaikaisia. Maailma on muuttunut ja nykyään pystytään paljon paremmin toteamaan mahdolliset ongelmat. Ryhdy tuumasta toimeen. Itse olen hiukkasen alle 40v. ja nautin tästä vauvasta kaikkein eniten.

Vierailija
8/8 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mies ei suostu. Sais iltatähdelle vaan kaverin.

t: 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan