Joko teillä tiedetään missä jouluaattoa vietätte?
Kommentit (12)
aattona minun vanhempien luokse, ollaan yötä. Joulupäivänä miehen vanhempien luokse, siellä ei varmaankaan olla yötä.
-KOTONA-KOTONA
äiti, isi, lapsia 6 (1-18 -v.),
3kissaa ja koira
aattoiltana käy pukki
joulupäivä on se tärkein: rauhassa nukutaan, syödään, pelaillaan, luetaan, ollaan oman perheen kesken
tapanina saa tulla tuttuja kylään, jos ovat tulollaan
aattona minun vanhempien luokse, ollaan yötä. Joulupäivänä miehen vanhempien luokse, siellä ei varmaankaan olla yötä.
haluaisin olla kotona. Mies kuitenkin haluaa olla sukulaisten kanssa (ihan sama onko minun sukulaiset vai omansa) mutta ei halunnut että porukkaa tulee meille kun sitä ehdotin.
Kotona, kotona, kotona.
Paitsi, jos erittäin huonokuntoinen isoisäni, joka on sairaalassa nyt, nukahtaa ikiuneen, sit menee kaikki uusiksi.
Vaikea suunnitella mitään, jos sitten käykin niinkuin odotellaan.
Meille koti on rakas rauhoittumisen paikka :) En mä kotiin rakenna joulutunnelmaa siksi, että tyhjä talo saa siitä yksin nauttia!
Meillä on se asia ollut tiedossa jo vuosikymmeniä sitten: tietenkin kotona.
Tapanina ehkä käydään jossain.
Voi olla, että tilanne tulee uudestaan tarkasteltavaksi sitten, kun lapsilla on omat kodit ja perheet.
kokoonnutaan siskon luokse, siellä on oikein kodikas lapsijoulu pukkeineen yms. Seuraavana päivänä ajamme kotiin, käymme matkalla miehen vanhemmilla muutaman tunnin. Loppuaika menee kotona.
Mulla on aattona työvuoro 11-19, joulupäivänä 8-16.
Aattoaamuna ennen mun töihin lähtöä saunotaan. Joulupukki käy heti sen jälkeen, kun olen lähtenyt (aateltiin, että lapsilla "unohtuu" se, ettei äiti oo kotona, kun saavat lahjat)
Kun tulen töistä, syödään (mies aikoi laittaa ruuan valmiiksi, tulen suoraan ruokapöytään) ja ruuan jälkeen käydään vielä haudoilla, tai jos on kovin väsy, niin jätetään joulupäivän iltaan.
Tapanin aamuna aikaisin, 6 aikoihin varmaankin, lähdetään ajamaan anoppilaan (600km). Siellä ollaan 2 yötä ja matka jatkuu keskiviikkona minun vanhemmilleni (n. 100km). Mun vanhemmilla ollaan 4 yötä ja sitten tullaan kotiin jatkamaan arkea.
joulupäivän ja tapaninpäivän suunnitelmia ei olla vielä lyöty lukkoon mutta varmastikin anopin luona ollaan jompi kumpi päivä.
jouluaatto ja joulupäivä vanhempieni luona (kaikki sisarukset 30-40v samassa paikassa pitkästä aikaa) ja tapanina kahdestaan kotona.
Kaikki päivät vietetään kotona, uusperheessä on tänä vuonna kaikki lapset paikalla.
Joulupäivänä tulee isovanhempia kylään. Tapaninpäivänä mahdollisesti osan lapsista toinen vanhempi (eli meistä vanhemmista toisen ex uuden perheensä kanssa).
, päivän miehen vanhemmat tulee meille ja tapanina mennään mun vanhemmille