Odotan vauvaa -anoppi ilmoitti haluavansa tytön
Esikoinen poika ja jo tällöin anoppi toitotti että seuraava on sitten prinsessa. No nyt anoppi puhuu mahalle että "mitä mummin tyttö" ym soopaa. Ja tiedämme miehen kanssa jo että tämä vauva on esikoisen tapaan myös poika - anopille emme ole vielä kertoneet. Outoa kun tuntuu rttä mummi on jo valmiiksi pettynyt lapseen.. :/
Kommentit (20)
Kertokaa nyt ihmeessä, että toivotte nimenomaan, että ultrassa ei ole virhettä, koska vauva on terve. Siis jos on, tarkoitan.
t. kahden tytöän äiti ja tyytyväinen, että ovat samaa sukupuolta keskenään
onneksi ap osaa kuitenkin olla aikuisiksi tässä asiassa. Nyt olis mummilla kasvun paikka.
Meillä mun äiti toivoo kovasti tästä esikoisesta tyttöä, mutta ei siis tiedä asian oikeaa laitaa koska ilmoitti jo alussa ettei sitten halua etukäteen tietää. Nyt kuitenkin arvuuttelee kokoajan mahan muotojen ja muiden seikkojen perusteella.
Luuli pitkään että maha on tyttömaha ja sitten eräänä kertana tokaisi puuskahtaen "Voi ei, se onkin poika!" siis mahan muodoista kai taas jotain näki?
Meille on ihan yksi ja sama kumpi sieltä tulee, toki jo tiedämme että melko varmasti tulija on tyttö.
Eikä mua haittaa äitini päivittelyt että voi voi poika, kun asia (ja hänen mielipiteensä) ei kuitenkaan muuksi muutu. Voisin kyllä olettaa että jos olisin herkempi tai jos tulija olisikin poika oikeasti, niin saattaisin hermostua äidilleni. Hölmöähän tuollainen etukäteen vaahtoaminen ja vinkuminen on.
Toisaalta uskon että lapsen syntyessä kaikki vinku kyllä katoaa ihmetyksen ja ihastuksen tieltä (siis tuli kumpi vaan), ja toivon että sullekin ap käy lopulta näin :) Kyllä se mummi ajatukseen tottuu, vaikka ehkäpä pieni anteeksipyyntö ajattelemattomasta käytöksestä olisi paikallaan.
Kaikkea hyvää teidän perheelle ja uudelle jäsenelle
vaan myös isovanhemmille. Näin ainakin lähes kaikki tässäkin ketjussa todistavat. :( kyllä nykyään on kova osa syntyä poikavauvana tähän maahan..
minunkaan äitini ilahtunut, kun kuuli, että meille tulee poika. Kolmas sellainen. Minulle pojat ei ole pettymys, sairas/vammainen lapsi voisi sitä ollakin (jos rehellinen olen).
vaan myös isovanhemmille. Näin ainakin lähes kaikki tässäkin ketjussa todistavat. :( kyllä nykyään on kova osa syntyä poikavauvana tähän maahan..
Edellinen kirjoittaja (14) vastaa:
Ei muuten ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa. Meille oli alusta asti ihan yksiselitteistä että on aivan sama kumpi tulee ja todellakin tulevana äitinä tarkoitan sitä. Äitini saa veuhtoa asiasta miten haluaa mutta minä rakastan tätä lasta aivan ehdoitta, olkoon poika tai tyttö. Naurettavaa edes väitellä moisesta.
kovasti puhui ja puhui. Kerrottiin, että poika niin ei kyllä yhtään moittinu tai murehtinu. Kysyi vain, että olihan kaikki muu ultrassa hyvin. Omalla pojalla on kolme tyttöä ja luulen (tiedän), että samat puheet toisin päin ollu viimeisen kanssa. Sellaisia ne joskus on, mutta onneksi tämä on sen verran fiksu, että hyväksyy kyllä toisenkin ja tietää, että ei niitä tilata :D
Anoppi oli soittanut miehelle tänään ja mies kertoi poikauutisen. Anoppi oli pettynyt, alkanut nyyhkiä ja sanoi toivovansa että ultrassa virhe. Että näin. :( Omille vanhemmilleni toinen pojanpallero onneksi kelpaa. Ap
osanottoni. :( Mulla vois olla aika korkea kynnys pitaa tuollaiseen tyyppiin edes yhteytta. Mutta fiksua etta kerroitte, koska ehka saastytte edes joltain idioottimaisimmilta puheilta.
että voiko MEIDÄN ikäpolvi olla sitten aikanaan NOIN törppöä? En voisi kuvitellakaan, että itse tai kukaan ikätoverini koskaan puhuisi noin kenellekään. Saati sitten joskus miniälle...
Sorry, off topic oli tämä viesti.
Kaikkea hyvää odotukseen! Ole onnellinen vauvastasi.
poika olis pitänyt saada ja tyttö tuli. Pojalle anoppi oli jo nimenkin miettinyt valmiiksi. Tämä tyttö on nyt 9-v eikä ole koskaan anoppia kiinnostanut, ei ollut esim, aikanaan ristiäisissä. Ihan sama meille, tulee vaan yksinäinen vanhuus anopille kun ajaa lapsenlapsenkin pois luotaan.
sano sille ettei se värkki ole mikään valintatalo. Tulee mikä tulee.
mahdollisimman pian mummelille, että poika on tulossa, niin ehtii sopeutua ajatukseen ennen syntymää.
Siltähän ne sukupuoligeenit tulee.
Onko anopilla omaa tyttöä?
oli samanlainen. Itse toivoin myös toisesta tyttöä, mutta heti kunnsain tietää vauvan olevan poika, niin asia tuntuikin ihan luontevalta, ja olin onnellinen että saamme toisen suloisen pojan esikoiselle leikkikaveriksi. Ei mua haitannut äitini kommentit, sanoin vaan takas, että ihan sama kumpi tulee, yhtä toivottu on poikakin.
Tyttö ollut lellikki. Saimme itsekin vasta torstaina tietää sukupuolen, mutta kai se pitää ensi viikon aikana kertoa anopille..
lapsen sukupuolella ei tietenkään pitäisi olla ainakaan noin merkittävää väliä, ja vaikka olisikin, niin sen pitäisi olla sitä korkeintaan teille, ei vauvan sukulaisille. aiotteko kertoa ennen synnytystä? jos aiotte, niin itse varmaan esittäisin asian ilman sen kummempaa numeroa ja puolivahingossa tyyliin "kerroitkos jo jaakko mummille, mitä me ostettiin pikkuveikalle?". jos mummo kehtaa järkyttyä tai jopa suuttua (näitäkin on nähty), sanoisin rehellisen loukkaantuneena, että vauva on meille tärkeä ja rakas, eikä sukupuolella ole meille mitään merkitystä, toivoisin, että säkin voisit käyttäytyä kypsästi.
musta kaikki on kuitenkin ainoastaan harmillista ja kurjaa, ellei anopin käytös jatku lapsen synnyttyäkin. jos hän käyttäytyy yhtä lapsellisesti vauvan synnyttyä, pitäisin lapseni hänestä erossa.
ps. onnea vauvasta! :)
Meillä kanssa anoppi (jolla itsellään vain poikia) marisi että miksette tehneet tyttöä. Nykyään ei muuta teekään kuin hösää pojan kanssa.
Anopilla oli ennestään kaksi lastenlasta (poikia) ja toivoi meidän esikoisesta sitten tyttöä. Oli tosi pettynyt, kun sanoimme, että poika on tulossa. Viimeiseen asti yritti toivoa, että voi se silti olla tyttö..
Ei ole kovin kiinnostunut ollut lapsesta nyt hänen ensimmäisen vuoden aikanakaan. On nähnyt lasta kyllä useasti, varmaan lähes 10 kertaa.. mutta ei ole ollenkaan ottanut syliin, jutellut tms.. touhunnut..
no, onneksi lapsella on myös toiset isovanhemmat, joille lapsi on tärkeä poikanakin :D
Anoppi tokaisi jopa vihaisena ultraterveiset kuultuaan että ettekö te sitä tyttöä osanneet tehdä.. Pyyteli kyllä myöhemmin anteeksi mutta vähän meni maku, kun itse tietenkin oltiin innoissamme vauvasta..
Alkaa oma anoppi kuulostaa aika mukavalta. Ja en olisi uskonut että tämä niin muodikas poikien halveksunta olisi yleistä jopa mummeilla.
Anoppi oli soittanut miehelle tänään ja mies kertoi poikauutisen. Anoppi oli pettynyt, alkanut nyyhkiä ja sanoi toivovansa että ultrassa virhe. Että näin. :(
Omille vanhemmilleni toinen pojanpallero onneksi kelpaa.
Ap