Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla joskus ollut rahasta tiukkaa? Milloin?

Vierailija
04.12.2011 |

Ja jos nyt vielä tarkennetaan, että rahasta ei ole tiukkaa, jos pitää jättää joku juttu Stockan herkusta ostamatta ja ottaa vain ne kolkyt ensimmäistä. Eli oikeasti niin, että penniä on tarvinnut todella venyttää ja tinkiä jostain tärkeästä (ruuan laatu, harrastukset, terveys, vakuutukset jne.)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy halvempia kauppoja ja rahasta on aina tiukkaa, aina olen pa.

Vierailija
2/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten kun olin työttömänä niin oli niin tiukkaa, että oli se viimeinen pakko sossuluukulle mennä. Muuten en sinne menisi, mutta kun rahaa ei oikeasti ollut edes välttämättömiin menoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä avioerokin.

Vierailija
4/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä. äiti ja isä osasivat käyttää rahaa ja säästettiin jostain niin oli aina rahaa tavalliseen elämään, kahteen autoon, harrastuksiin, asumiseen ja kesämökkiin. emme lentäneet joka vuosi ulkomaille tai ostaneet turhia leluja, kaupassa vertailtiin hintoja ja rikkinäisiä korjattiin, niin oli hyvin rahaa kaikkeen oikeasti tärkeään. sekä isä että äiti olivat molemmat hetken kerrallaan työttömänäkin, mutta koska he ovat säästeliäitä, ei työttömyys näkynyt elintasossamme ollenkaan (olin tuolloin teini ja muistan ajan hyvin).

pääsin suoraan lukiosta yliopistoon, mutta olin teininä ja edellisenä kesänä kerännyt monta tonnia säästöön. tein myös koko opiskeluajan töitä ja asuin todella halvalla kimppakämpässä. silti ostin lähes kaikki vaatteet alennuksista, ruuat tarjouksista ja turhat jätin ostamatta. kuitenkin panostin minulle tärkeisiin asioihin, ja aina oli varaa ostaa uudet juoksulenkkarit, marimekon laukku tai kännykkä, jos tuli tarvetta uudelle.

nyt on ammatti, töitä ja lapsia. olen keskituloinen, mutta lähes kaikkeen haluamaani on aina ollut rahaa. katsomme edelleen, mitä ruokakaupasta ostetaan ja vaatteita yms. ostetaan silloin, kun edullisesti löytyy, niin voidaan panostaa laatuun. :) lapset saavat itse valita harrastuksensa, sillä pärjäämme hyvin yhdellä autolla, mikä säästää tosi paljon rahaa.

Vierailija
5/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun muutin omilleni, töissä kävin, mutta palkka ei oikeen riittänyt. Ja olisihan sitä parikymppisenä mielellään baarissa/festareilla käynyt... mutta ei ollut varaa jos vuokran maksoi.

Opiskellessa oli kanssa tiukoilla, joskus possusta kaivanut viimiset kolikot, että saa maitopurkin ja puurohiutaleita. Bussikortilla ja fillarilla pääsi faijan luo, jos oikeen nälkä tuli. Kesät olikin sitten luksusta kun sai opintotuen tilalla toimeentulotukea.

Aina on seuraava tilipäivä ollut tiedossa.

Vierailija
6/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ikinä liian tiukkaa.. Tiukinta oli silloin kun opiskelin, mutta hyvin siitäkin selvisi kun ei ostellut valmisruokia ja suunnitteli menonsa tarkkaan. Nyt kahden lapsen yh ja sossun ja kelan rahoilla elellään eikä todellakaan ole tiukkaa

Vierailija
7/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä hetkellä, kun olen yh ja lapsen kanssa kotona hoitovapaalla. Ei ole herkkua, ei.

Vierailija
8/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koko ajan. Olen tehnyt lisätöitä, mutta p...eleen verottja vie siitäkin suurimman osan. Ei kannata tässä maassa työnteko eikä työttömänä. Mitä tässä pitäisi tehdä?! Naru kaulaan vai...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi