Kokemuksia silmävärveestä? Miltä se tuntuu, onko jatkuvaa vai ajoittaista jne
Minulla on tänä syksynä 4-5 kertaa tullut sellainen muutaman sekunnin kestävä tunne, kuin silmät värisisivät sivulle katsottaessa. Värinä tuntuu hyvin pieneltä ja nopealta.
Onko se silmävärve? Olen käynyt muissa asioissa silmälääkärillä ja yleislääkärillä, enkä ole muistanut kysyä tästä. Silmälääkäri on tietenkin silmiä tutkinut, ja yleislääkärikin teki kynänseuraamistestin.
Olisiko näissä tutkimuksissa värve näkynyt? En ole saanut googlettamalla selville, onko värve yleensä jatkuvaa vai ajoittaista, ja jos ajoittaista, niin kauanko se kestää kerralla.
Kommentit (3)
mutta se näkyi vain aamulla. Ilmeisesti päivän mittaan silmät tottuivat (?) siihen, joten iltapäivällä ei näkynyt. Itse en sitä tuntenut ollenkaan tai muutenkaan huomannut.
Minulla oli silloin monta kuukautta pahaa huimausta, olin kuin humalassa koko ajan. Pään magneettikuvissa ei onneksi näkynyt muutoksia, muistelen, että ms-tautia silloin epäiltiin. Seuraavana olisi ollut selkäydinpunktio, mutta se peruuntui neurologin sairastuttua ja sitten onneksi huimauskin helpotti.
silla nimella on paljon enemman infoa (myos suomeksi) kuin silmavarve-nimella. Itse olen ymmartanyt etta nystagmuksesta karsiva ihminen ei itse ole tietoinen siita, eli sikali tuo sinun kokemuksesi ei voi olla nystagmus. Nystagmus voi kai olla seka jatkuvaa etta ajoittaista.