Olisiko jäänyt huomioimatta jos ei olisi HIM yhtyeen rumpalin vaimo?
rehellisesti, noi kuvat ei ole rumia, mut ei myöskään kummemman huomion arvoisia vai mitä mieltä olette?
Osa on puhkipalaneita, jotku taas liian tummia, mössöisiäkin, ihmeellisiä rajauksia jne.
Vai siis onko taidekuvan ideana olla A. vähän omituinen B. huonolaatuinen?
Okei vasta kuvannut omien sanojen mukaan ammattilaiskameralla 11 kk ja mitä sitten sillä tarkoittaakaan, järkkäreitä kun on moneen malliin (ite pidän sellaista vasta kun on täyskennoinen eikä mikään tyyliin 60D)
Varmaan potentiaalia kehittyä ja oppia paljon, mut jos nyt aletaan tässä vaiheessa fiilisteleen ton tason kuvia liikaa niin siihen se kehitys sitten lopahtaa.
Toivon kuitenkin hänelle intoa oppia uutta ja paljon menestystä. Odotan mielenkiinnolla minkälaisia kuvia hän julkaisee tulevaisuudessa ja haluaisin nähdä myös hyvää valoitusta ja mielelläni teknistä hyvää puolta.
Kommentit (17)
saako tänne linkata? Kokeilen uudelleen...
http://natalikarppinen.daportfolio.com/gallery/617133
oisko joku linkki vaikka fiksua laittaa, kun ulkopuolisten on hieman vaikeaa päästä ap:n pään sisäiseen maailmaan?
Minusta kuvat ovat hyviä.
Oletko ajatellut, että kuvaajakin on "joku" kun on yleensä päässyt tutustumaan HIM:in rumpaliin.
Kateus on sumentanut ap:n niin, että aloituksessa ei ole mitään tolkkua. :)
Ihan hyviä kuviahan nuo on.
niin hänellä oli siis juuri valokuvanäyttely josta kohistiin joissakin medioissa ja ylistettiin kuinka upeita kuvia.
Itselleni tuli mieleen, että yritetään mielistellä tms. tai sit mä oon sekaisin enkä tajua noista kuvista mitään, mut epäilen että taivaaseen ylistäjät on kuitenkin sekaisin.
Vähän kuin kehuis lasta joka soittaa pianolla satu meni saunaan päin persettä ja kehutaan kuinka hyvin meni ja povataan suurinta tulevaisuuden piano lupausta ; )
ja mähän kirjoitin, että toivon kehitystä ja menestystä.
No ehkä noi on kotikuvaajien mielestä hyviä joilla on ne pikku pokkarit. Mutta mielipiteitähän minä kyselin ja jokaisella on oikeus omaansa!
Muutamilta ammattilaiskuvaajilta on kysellyt mielipiteitä ja jokainen on sanonut ettei kuvissa ole teknistä suoritusta yhtään eli sen puolesta ei mitään hyvää, mutta ovat sanoneet etteivät he ymmärrä tai edes halua ymmärtää taidekuvausta, koska heidän mielestään kuvan lähtökohta on hyvä laatu.
Ja musta on naurettavaa kun suomessa yrittää mitä tahansa keskustella, niin heti vedetään se suomalaisten oot kateellinen kortti esiin, siis se on niin naurettavaa!
Ehkä mä kirjoitan niin epäselvästi kun suomeksi on vaikea saada ajatuksia kasaan kun äidinkieleni on ruotsi ja olen asunut pitkään ulkomailla. Ja nyt yritin skarpata jos mun kirjoitusta edes vähän ymmärtää!
Kateus on kotimainen vitsaus. Kuvat ovat hyviä, voin sanoa näin ihan alaa tuntevana.
Keksi joku asia missä itse olet hyvä, niin ei tarvi kadehtia tuolla lailla nolosti.
ja mähän kirjoitin, että toivon kehitystä ja menestystä. No ehkä noi on kotikuvaajien mielestä hyviä joilla on ne pikku pokkarit. Mutta mielipiteitähän minä kyselin ja jokaisella on oikeus omaansa! Muutamilta ammattilaiskuvaajilta on kysellyt mielipiteitä ja jokainen on sanonut ettei kuvissa ole teknistä suoritusta yhtään eli sen puolesta ei mitään hyvää, mutta ovat sanoneet etteivät he ymmärrä tai edes halua ymmärtää taidekuvausta, koska heidän mielestään kuvan lähtökohta on hyvä laatu. Ja musta on naurettavaa kun suomessa yrittää mitä tahansa keskustella, niin heti vedetään se suomalaisten oot kateellinen kortti esiin, siis se on niin naurettavaa! Ehkä mä kirjoitan niin epäselvästi kun suomeksi on vaikea saada ajatuksia kasaan kun äidinkieleni on ruotsi ja olen asunut pitkään ulkomailla. Ja nyt yritin skarpata jos mun kirjoitusta edes vähän ymmärtää!
Että sut leimataan kateelliseksi, että et osaa perustella kuvien huonoutta mistä tulee olo, että et tunne alaa tai valokuvausta, tahdot vain haukkua. Olkoonkin, että olet ottanut kuvia oikein AMMATTILAISKAMERALLA. *kumartaa*
jos mä haukkuisin niin enkö silloin kirjoittaisi, rumia, noloja, kauheita jne. ?
Nyt ihmettelin, että kun niitä on myös esimerkiksi puhkipalaneita, joissa rajaus vähän omituinen ja sitten kirjoitin, että minä en ymmärräkkään taidekuvauksesta!
Mun oma mielipiteeni oli etten ymmärrä miksi niitä kuvia on ylistetty niin paljon, koska ne ovat keskinkertaisia ja eikä hän itsekään ole sanonut olevansa vielä ammattilainen vaan vasta kuvannut 11 kk
Ja sinä olisit voinut myös minulle selittää taidekuvauksesta koska sinä selvästi ymmärrät sitä puolta enemmän kuin minä taas teknistä puolta!
moido.
paskaakaan. Olen saanut omista harrastelu-pokkari-kuvistani (koti kansiossa) kuitenkin kiitosta yhdeltä Suomen parhaista valokuvaajista.
Ap. linkittämän kansino kuvista muutama on mielestäni todella hieno, osa on keskinkertaisia, mutta tämän otannan perusteella on kyllä syytä odottaa kuvaajalta loistavaa tulevaisuutta.
JA tämä oli ihan maallikon mielipide. Käsittääkseni suurin osa ihmisistä on maallikkoja.
mutta näistä kuvista en pitänyt. Ja olen alle 10v asti tykännyt selata kuvauskirjoja ja aikakauslehtiä joissa on laadukkaita kuvia. Kansion toiseksiviimeinen kuva missä mies seisoo telineen vieressa ja valo tulee takaa oli ainoa kiinnostava minusta. Mutta voihan olla että nämä hienot kuvat eivät vaan olleet mun makuun. Mä olen ainoastaan oman makuni varassa tässä asiassa.
En ymmärrä valokuvauksen teknisestä puolesta mitään, mutta aika harrastelijamaisilta kuvilta näyttää.
Valokuvien laadusta ja tasosta en tiedä, koska en ylipäänsä tiedä mitään valokuvauksesta, mutta omaa silmääni kuvat kyllä maallikkona miellyttävät. Se mitä Natalin blogia olen lueskellyt, niin tulee kuva muutenkin miellyttävästä ja tyylitietoisesta naisesta, mutta... Ja mutta tulee siitä, että onko sillä oikeasti joku anoreksia tai muu syömishäiriö, koska yhtä laihoja luuta ja nahkaa olevia naisia olen oikeasti nähnyt vain anoreksikoissa. Itse hän sanoo olevansa luonnostaan laiha, mutta ne luonnostaan laihat joita olen nähnyt eivät kuitenkaan ikinä ole olleet ihan noin silmään pistävän laihoja ja luuta ja nahkaa olevia. Pitkä nainen ja tuskin painaa enemmän kuin 45 kg ja muutenkin korostaa ja kuvaa ruokaa blogissaan aika paljon... Luulisi sillä syömisellä olevan vähän terveemmän näköisessä kunnossa.
Täysi julkisuustyrkky tämä Natali Karppinen, pitää huolen että kommentoi jokaisen vähänkään tunnetun bloggarin instakuvia. Täysi turhake eikä hänessä mitään mitään mitä kannattaisi esitellä muille
Miten niin "olisiko jäänyt huomiomatta"? Kyllä minulta ainakin oli jäänyt täysin huomioimatta. En ole missään koskaan nähnytkään. Enkä ole edes kuullut koko ihmisestä.
Siitä ei selviä ollenkaan mistä on kyse...