Avomiehen lapset Isänpäivänä meille?
Avomiehen ex soitti ja kysyi, haluaako isä lapsensa nyt viikonlopuksi, kun on Isänpäiväkin. Lasten äiti ilmiselvästi oletti, että tietenkin lapset tulevat meille, mikä onkin ihan ymmärrettävää.
Mutta kun...Mies ei ole varautunut asiaan mitenkään. On töissä n. klo 11-18 sekä la että su ja on kaiken lisäksi sitä mieltä, että on ihan ok, jos hän menee la ulos töiden jälkeen. Minä kieltäydyin ottamasta lapsia meille ja nyt minä olen sitten se paha ihminen tässä :-(
Olen raskaana ja meillä on 1-vuotias poika. En ole mielestäni velvollinen huolehtimaan mieheni lapsista yksin, vaikka heistä kovasti tykkäänkin. Ovat hyvin vilkkaita ja vaikeasti käsiteltäviä alle 10-vuotiaita.
Kommentit (6)
Ei ollut ajatellutkaan koko asiaa. Ei muistanut koko Isänpäivää, kun työvuorojaan sopi, eikä nyt niitä oikein enää voi perua.
Ap
Lapseille hän on ainoa isä joten voisi mies ajatella heitäkin. En olettaisi että mieheni uusi katsoisi lapsia ja eiväthän lapset sinua tule tapaamaan vaan isän heidänkanssaan kuuluisi olla. No jos mies ei ole koskaan isänpäivää viettänyt niin tuskin se niin lapsia satuttaa mutta jos perinteisiin tulee muutos niin sääliksi käy lapsia.
Oletteko ajatellut viettää tätä päivää omanperheen kesken?
Kiva kun lapset on väsännyt isälleen kortit ja lahjat ja sitten isää ei kiinnostakkaan viettää isänpäivää lastensa kanssa?
Ei hän mitään tuollaisia juhlapäiviä muista koskaan.
Suoraan sanottuna olin jo aiemmin päättänyt, että meillä kotona ei mitään isänpäivää tänä vuonna juhlitakaan. Tarkoitus oli mennä pojan kanssa oman isäni luo, joko avomiehen kanssa tai ilman. Hän ei itse muista saati huomioi äitienpäiviä tai kenenkään syntymäpäiviä, joten ajattelin hiukan näpäyttää häntä.
Ap
Usein tilanne on päinvastainen, isä on yksin valmistellut kaiken valmiiksi, ostanut paistit jne..mutta sitten lasten äiti tekeekin kaikkensa estääkseen lasten pääsyn omalle isälleen Isänpäivänä!
Haluaa esim. kyseisenä päivänä mennä omalle isälleen kylään ja ottaa lapset sinne mukaan.
Muuten kyllä hoitoapu kelpaa, kun itsellä sattuu olemaan kiireistä tai jonnekin menoa.
Jos olisi kyse omasta avokista, nostaisin äijän (kuvainnollisesti) seinälle. Miettisi vähän, miltä " vanhoista" lapsista tuntuu, kun isä ei halua heitä isänpäiväksi käymään!