Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistusten estolääke, muita jotka ovat joutuneet ottamaan?

Vierailija
30.11.2011 |

Itse sain viime yönä, rv 33+5 kaksi pureskeltavaa estolääkettä.synnärillä, kun alkoi tulla säännöllisiä supistuksia. Lääkkeen nime en tiedä.

Te, jotka olette myös saanneet estolääkettä, miten ae auttoi? Pysyikö supistukset poissa ja millä viikoilla vauva syntyi?

Tässä nyt jännitän, että pysyyköhän vauva matkassa mukana loppuun asti vai haluaako jo aikaisemmin ulos. Lukisin mielelläni teidän juttuja! Kiitos

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin naistenklinikalle 31. viikolla supistusten takia. mitähän se oli?

rupesiko sydan hakkaamaan siita kovasti? Jos, niin tod. nak. oli Bricanyl tai joku muu vastaava, niita annetaan myos piikkeina. Itse olen saanut vastaavaa beetasympatomimeettia muutaman kuukauden ajan, ekaksi suoraan suoneen ja sitten suun kautta. Aika ikavan tuntuinen laake.

Vierailija
2/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö synty yliaikasena, että hyvin autto : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain eri valmistaja. Pari pilleria on kylla tosiaan ihan minimiannos, monet syovat sita viikkoja tai jopa kuukausia. Laakkeen mahdolliset riskit on todettu huomattavasti pienemmiksi kuin keskosuuden riskit, ei sita muuten kaytettaisi niin laajalti. Liki kaikissa laakkeissa lukee ettei saa kayttaa raskauden aikana, laaketehtaat suojautuvat talla tavoin mahdollisia oikeusjuttuja vastaan koska laakkeen "testaaminen" raskaanaolevilla on eettisista syista mahdotonta.

Vierailija
4/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin naistenklinikalle 31. viikolla supistusten takia. mitähän se oli?

Vierailija
5/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kin käyrillä supisteli

Sanoivat että tätä voi antaa 4 kpl tunnin sisällä. Kortisoonit olen saanu rv 31. Hieman jännittää, miten tässä käy. Ulkosuu ollut heinäkuusta sormelle auki mutta oon ymmärtänyt että normaalia toissynnyttäjälle. Nyt on sisäsuu ainakin sormelle auki, lääkäri ei viitsinyt alkamaan kokeilemaan ettei ärsyyntyisi, kaulaa käsilopelolla 1,5 cm ja ultralla 3 cm ja pehmentyneet paikat.

Onko kaikissa estolääkeissä sivuvaikutuksena tuo kiillottomuus?

Ap

Vierailija
6/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista niiden virallista nimeä. Eikä noita kai enää edes käytetä. Työkaverillani on saman ikäinen lapsi kuin meidän esikoinen (8v)ja hänellä oli sama lääkitys odottaessa.

Lääkitys aloitettiin muistaakseni rv 26. Rv34 sain lopettaa lääkityksen ja vauvalla "oli lupa tulla".

Ap:llahan on jo ihan kivasti viikkoja. Kun vielä vähän aikaa pysyisi masussa.

Minulla niitä supistuksia ei sitten enää tullutkaan lääkkeen aloituksen eikä lopetuksen jälkeen. En kuin synnytys käynnistyi, rv 39+2.

Vierailija
7/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kin käyrillä supisteli Sanoivat että tätä voi antaa 4 kpl tunnin sisällä. Kortisoonit olen saanu rv 31. Hieman jännittää, miten tässä käy. Ulkosuu ollut heinäkuusta sormelle auki mutta oon ymmärtänyt että normaalia toissynnyttäjälle. Nyt on sisäsuu ainakin sormelle auki, lääkäri ei viitsinyt alkamaan kokeilemaan ettei ärsyyntyisi, kaulaa käsilopelolla 1,5 cm ja ultralla 3 cm ja pehmentyneet paikat. Onko kaikissa estolääkeissä sivuvaikutuksena tuo kiillottomuus? Ap

Mulla on siis 2x todella reilusti estolaakittyja lapsia, eika kummallakaan ole kiillevaurioita. En ole myoskaan koskaan kuullut etta mistaan minulla kaytetyista laakkeista (ja niita on tosiaan ollut useita) olisi sivuvaikutuksina kiillevaurioita (tai mitaan muutakaan pysyvaa) lapselle.

T: 3 tai mika nyt olinkaan

Vierailija
8/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli parasta lääkettä ainakin mun tapauksessa, mutta kai ne lääkkeet ja piikitys sairaalassa jotain tekivät.. Mulla vauvan pää painoi paikkoja jo rv. 30 lähtien, kävellessä tuntui pahiten. Olin sentin auki rv31. Jotenkin tilanne helpottui sairaalalevossa ja kotilevossa,vauva syntyi vasta rv38.

Vierailija
9/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on nimeltään Nifangin. Onko kenellekkään tuttu lääke? Katsoin netistä sitten, ja siellä luki että ei saa käyttää raskauden aikana. Miten voi lukea noin jos sairaalassa sillaisia antavat? Ja ne pureskeltiin. No, jokatapauksessa miten teillä jotka käyttäneet kyseistä lääkettä on auttanut suppareihin ja syntyikö silti vauva ennenaikaisesti?

Ja tosiaan, en saanut mitään "kuuria" , vaan ihan sairaalassa 2 lääkettä. Käyrillä supisteli niin kipeästi että antoivat yhden ja vielä kun vartinkin päästä sattui antoivat toisen. Tänään sitten tullut välillä ihan lievää nippailua, ei muuta.

Ap

Vierailija
10/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kertaalleen noin viikolla 32, kun supistuksia oli säännöllisesti pitkän aikaa, tosin kivuttomia. Ainoa päivystävä lääkäri oli leikkaussalissa ja kätilö antoi (lääkäriä konsultoituaan) varmuuden vuoksi. Tutkimuksissa selvisi, ettei kohdunkaula ollut kuitenkaan pehmentynyt tai lyhentynyt, eli kyse oli harjoitussupistuksista.

Lapsi syntyi viikolla 42+0.

Vierailija
11/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksistani on jo vuosia aikaa, mutta jouduin syömään supistustenestolääkkeitä monta kuukautta. Lääkkeet lopetettiin rv 36, ja siihen loppuivat myös supistukset. Niitä siis oli lääkityksestä huolimattta, vaikka en saanut esim.liikkua paljoa. Lapset menivät yliaikaisiksi. Lääkäri tiesi kokemuksesta tämän, osasi varoittaa etukäteen. Olisin ollut valmis synnyttämään aiemmin, niin koville raskaudet ottivat. Kohtu oli kai laiskistunut lääkkeistä. Tuloksena kuitenkin isot, terveet lapset, paitsi yksi, jolla oli hampaiden kiillehäiriö. Lääkärin mukaan yleinen sivuvaikutus noista lääkkeistä.

Vierailija
12/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syonyt/saanut suoneen laakkeita useita paivia/viikkoja/kuukausia kahdessa raskaudessa. Laakkeina on mulla ollut mm. Adalat, Tractocile, Prepar (ei ole kaytossa Suomessa), Clinoril. Mulla kaytetty alk n. rv 19 - rv 24 alkaen rv 35 asti ja sitten purettu laakitys. Vaikea sanoa mita laaketta ap:lla on kaytetty kuvauksen perusteella. Yleensa tuollaiset pari tablettia esim. Preparia (joka on beetasympatomimeetti eli toimii vahan samoin kuin avaava astmalaake) voidaan antaa akuutissa mutta ei kovin uhkaavassa tilanteessa tilannetta rauhoittamaan. Pitkan tahtaimen tilanteeseen parilla tabletilla ei ole mitaan merkitysta, vaikutus on korkeintaan tunteja. Jos taas on tositilanteesta kyse, silloin annetaan yleensa myos kortisonipiikit keuhkoja kypsyttamaan ja noilla laakkeilla koitetaan sitten voittaa se 24-48 h aikaa joka tarvitaan siihen etta kortisoni ehtii vaikuttaa.

Vierailija
13/15 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syonyt/saanut suoneen laakkeita useita paivia/viikkoja/kuukausia kahdessa raskaudessa. Laakkeina on mulla ollut mm. Adalat, Tractocile, Prepar (ei ole kaytossa Suomessa), Clinoril. Mulla kaytetty alk n. rv 19 - rv 24 alkaen rv 35 asti ja sitten purettu laakitys. Vaikea sanoa mita laaketta ap:lla on kaytetty kuvauksen perusteella. Yleensa tuollaiset pari tablettia esim. Preparia (joka on beetasympatomimeetti eli toimii vahan samoin kuin avaava astmalaake) voidaan antaa akuutissa mutta ei kovin uhkaavassa tilanteessa tilannetta rauhoittamaan. Pitkan tahtaimen tilanteeseen parilla tabletilla ei ole mitaan merkitysta, vaikutus on korkeintaan tunteja. Jos taas on tositilanteesta kyse, silloin annetaan yleensa myos kortisonipiikit keuhkoja kypsyttamaan ja noilla laakkeilla koitetaan sitten voittaa se 24-48 h aikaa joka tarvitaan siihen etta kortisoni ehtii vaikuttaa.

etta mulla, toisin kuin tuolla edellisella, ei siis ole raskaudet menneet yliaikaiseksi vaan lapset ovat syntyneet paivien/viikon pari kuluttua laakityksen purkamisesta.

Ja ap:llahan on ihan kunnioitettavat viikot jo kasilla, eli kovin pitkaan ei edes tarvitsisi sinnitella, rv 35 kun tulisi tayteen niin synnytysta ei edes enaa lahdettaisi estamaan.

Vierailija
14/15 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoi rv 25+2 klo 20. Luulin harkkasuppareiksi ja menin vasta seuraavana päivänä klo 12 lääkäriin. Olin auki jo 3 cm, pistivät kiireellä kortisoonipiikkiä, tippa käteen ja siihen joku supistuksenestolääke. Ja eikun ambulanssilla lähimpään (220 km) synnytyssairaalaan. Vuorokauden vauva pysyi vielä sisällä ja syntyi siis rv 25+4. Oli 3 kk teholla, mutta nyt suht terve, melkein 12v. poika :)

Tässä raskaudessa (tänään rv 28+4) harkkasupparit alkoi rv 18 ja ovat pikkuhiljaa availleet paikkoja. Osastolle ottivat viikko sitten kun kohdunsuu sormelle auki ja kohdunkaulakanavaa 1.6 cm jäljellä. Kortisoonit on pistetty, mutta supistuksenestolääkkeitä eivät ainakaan vielä ole antaneet.

Vierailija
15/15 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kovia supistuksia raskausviikolla 28. Vauvan painoarvio oli silloin 1300 g.

Naistenklinikalla pidettiin 3 pv ja sitten pääsin lääkkeen kanssa kotiin kehotuksin "ottaa rauhallisesti ja olla rehkimättä". Lääkkeen nimeä en muista, mutta sen muistan että sydän hakkasi hulluna ja kädet tärisivät.

Lapsi syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa ja on ollut täysin terve nuhakuumeita ja korvatulehduksia lukuun ottamatta. Parempi kuitenkin näin oli se lääke nyt sitten mitä hyvänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi