Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa enää

Vierailija
29.11.2011 |

lapsi 5v ja vauva 2kk kaikki illat tai no päivätkin klo 13- ilta 22 olen yksin lasten kanssa. kaikki on kohtuu ok kun mies on aamupäivät kotona, kun lähtee kaikki on päin helvettiä. 5vuotias pistää kaiken ranttaliksi niin sisällä ja ulkoilemassa. vauva kaiken lisäksi koliikki huutaa klo 16 alkaen enemmän tai vähemmän yöt heräilee vähän välin ellei ole huutokonserttia. o isompi pistää illatki täysin nauramiseksi itkuksi jne jne.. käy herättämässä vauvan jonka olen juuri unille saanut nauraa päälle haha nyt se heräs. jonka jälkeen huutaa mulle kun en lohduta häntä jne jne.. vanhemmalle yritän antaa aikaa luen sadun pelaan jonkun pelin katson elokuvan käydään ulkona.. auttakaa tämä on järjetöntä meininkiä kotosalla nyt.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko mistään hoitoapua? Mummot/vaarit, MLL? Naapurit? Voisiko miehesi tehdä lyhennettyä työpäivää vähän aikaa, että saisitte 5-vuotiaan mustasukkaisuuden helpottamaan?

Tsempit täältä!

Vierailija
2/5 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos isompi herättää lapsen, niin pieni alkaa itkemään mutta et lohduta lasta? Siis itkevää vauvaa vai?

Miten rankaiset ilkeetä esikoista?

Se isompi lapsi tarttee virikkeitä: laita se vaikka kerhoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ekat kuukaudet pienen vauvan kanssa voi olla tosi rankkoja, varsinkin kun isompi selkeesti mustiksena kaipaa huomiotasi.

Lisäksi lapset vaistoo sun hätäsi, kun puoliso ei oo paikalla.

Koita järkätä isommalle joku ulkoiluttaja tai muu seuranpitäjä vaikka kummista tai naapurinmummosta, ja pidä mielessäs, että toi on ohimenevä vaihe, joka päivä päivältä helpottaa, kun lapset kasvavat.

Kuukauden parin kuluttua teil on jo paljon helpompaa.

Ja usko, että kyllä sä pärjäät. Säilytä oma levollinen mielesi, vaikkei se puoliso kokoaikaa ookaan siinä apuna.

Voimia! Oo lempee sille 5v:llekin, se ei vaan viel oo sopeutunu tilanteeseen. Kannusta sitä positiiviseen käytökseen, eli sano aina ensin miten odotat sen käyttäytyvän sen sijaan, että ekana kieltäisit tai toruisit sitä.

Ota se mukaan juoneen; kerro, että kun saadaan vauva nukkumaan, ni tehdään sitte yhdessä vaikka palapeli tai leikitään astianpesukoneen tyhjentämistä ;)

Vierailija
4/5 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu anteeksi sekavaa tekstiäni, eli isompi herättää tahallaan vauvan esim kun menen vessassa käymään.. sen jälkeen rupeaa itse itkemään ja karjumaan kun en lohduta Häntä.. joka päivä yritän tehdä jotain kaksin esikoisen kanssa ei auta ei .. oon niin väsyny tähän kaikkeen jo pelkästään vauva ainaiseen huutamiseen. on jo erityismaito käytössä. tekis mieli lähteä vaan pois tästä kaaoksesta isompi karjuu täyttä kurkkua samoin kuin tuo koliikki vauva huheijjaa :( samoin isomman nukkumaan menot helvettiä. ennen on hyvin mennyt hyvänyön halit ja peittelyt jne.. satupäälle cdsoittimesta. nyt kun on satu loppu kappas rupeaa isompi sooloilemaan hyppiin riehumaan nauraman enpäs meekkään nukkumaan jne huutoa.. ja jälleen karjuntaa eilen oli hiljaista 22.30 itse pääsin nykkymaan 23.10 ja vauva herätti jo 00.30 ja 3.10 ja 5.30.. 7.30 sitten noustiin ylös ja taas on isompi vauhdissaan.. noh kohta ulos! ja ihanaa olisi itsekkin joskus nukkua.. ei tästä tuu yhtään mitään. mies vielä joulukuun illat ja päivät töissä sitten loppuu nää työt.

Vierailija
5/5 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi ensimmäisenä puuttua 5v käytökseen. Kertakaikkiaan tuon ikäinen tajuaa jo ettei vauvaa herätetä. Ja ymmärtää jos sanot että nyt vauva huutaa, äiti hoitaa vauvaa ja sen jälkeen on sinun vuoro. 5v jaksaa odottaa, vauva ei. Ensimmäiseksi laitat 5v ruotuun. Niinsanotusti "luulot pois". Pidät keskusteluhetken isomman kanssa, nätisti mutta topakasti teet selväksi mikä on homman nimi. Ja kuka talossa määrää. Perut karkkipäivän tarvittaessa ja PIDÄT MYÖS SEN etkä vain uhkaile. Ja sitten taas hyvästä käytöksestä/tottelemisesta/reippaasti nukkumaan menosta palkinto.

Ja 5v saattaa nukkua myös liian vähän. Käy ylikierroksilla mutta minusta pitää alottaa ensin isommasta.

Ja voi olla myös turhautumista. Oisko kerhoa, voisko ajatella päiväkotia vaikka 2 pvä vkossa muutama tunti jne.

Kuulostaa kyllä aika rankalta joten puutu asiaan ennen kuin on liian myöhäistä ja oma jaksaminen loppuu.

Voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme