36v ja kamalat hormonifinnit!
Mulla ei ole ikinä ollut aknea eikä muutenkaan finnejä. Nyt pukkasi yhtäkkiä leukaperiin ja ohimoille kamalasti kipeitä paukamia.
Pari-kolme viikkoa niitä ihmettelin, kunnes kävin ihotautilääkärillä. Hän kertoi niiden johtuvan hormoneista ja määräsi Epiduo -nimistä voidetta. Se auttoikin tosi hyvin ja nyt naama on kunnossa.
Onko muut käyttäneet sitä, jäi kysymättä lääkäriltä että onkohan finniongelma väliaikainen vai kuinkahan kauan tätä voidetta pitää jatkaa?
oisko kokemuksia? En uskalla lopettaa jos karseat paiseet tulevat takaisin :o
Kommentit (4)
toivottavasti tämä akne ei ole pysyvä olotila tästä lähtien.
Taidan kokeilla vähentää Epiduoa ja katsoa kuinka käy. On se aika kallistakin, 50e tuubi!
Mistähän tällainen hormonimyrsky yhtäkkiä on tullut että naama kukkii?
AP
mut loppu kuin seinään kun aloitin pillerit (qlaira) Olin vuosia ilman pillereitä ja norm gyn käynnillä kysyin tästä finni ongelmasta, siis tod isoja (paiseita suorastaan) leuassa vähintään kerran kuussa, koko ajan pieniä finnejä siellä täällä, rasvainen iho, mustapäitä. Näitä pillereitä en lopeta. ei mitää vaikutusta mielialaan, kuin se että parempi fiilis kun naama kunnssaa ja iho ei kiiltele ja ei yhtään pintäkään finniä ensimmäisen pillerin jälkeen...
mulla alkoi keskenmenon jälkeen. ja aivan järkyttävän kamalia ISOJA paiseita, hyi hitto. puol naamaa oli ihan turvoksissa. eli aika selkee hormonihäiriö, siihen liitty vielä muitakin oireita.
ja siis oon kans samaa ikäluokkaa, 34v.
Aika kaameeta myrkkyä se epiduo, lähti värit pyyhkeistä ja tyynyliinoista. Silti aion pyytää heti reseptin jos joskus vielä kärsin samasta vaivasta!
Sain myös tetrasykliiniä useamman kuukauden kuurin ja epiduo-voidetta. Varsinkin se voide tuntu olevan taivaan lahja, jatkoin sen käyttöä pari kuukautta.
Varmaan voit lopettaa, ja jatkaa jos niitä tulee?