Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 2. nainen on muiden mielestä automaattisesti ressukka?

Vierailija
25.11.2011 |

Mä olen toinen nainen omasta halustani.

Olen itse eronnut pari vuotta sitten enkä halua vieläkään ns. "oikeaa" parisuhdetta, mutten myöskään olla ilman seksiä. Lisäksi minua ei kiinnosta lähteä baariin hakemaan jotain tuntematonta miestä.

Reilu vuosi sitten tapasin työni puolesta miehen joka vaikutti kiinnostavalta ja kiinnostuneelta. Hänen kanssaan on kiva jutella, mukava olla ja välillä viettää iltaa kahdestaan ja ennen kaikkea, saan hyvää seksiä.

Saan läheisyyttä ja seksiä, lämpimiä tunteita on mutta en väitä rakastavani häntä eikä hän minua. Minua ei ahdista kun hän lähtee kotiin vaimonsa ja lähes aikuisten lastensa luokse.

Minä en halua hänen eroavan eikä hän halua erota. En tarvitse tällä hetkellä enempää, tämä on hyvä näin.

Mitä ongelmia miehellä parisuhteessaan onkaan ei ole minun aiheuttamaani, en varmasti kyllä yhtään auta niitä selvittämäänkään, mutta ne ongelmat on olleet jo ennen minuakin. Eikä ne totta puhuen kiinnosta minua pätkän vertaa.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hallitsen tätä juttua ja mies saa käydä minun luonani vain silloin kun minä annan luvan. Miehellä on vielä pieniä lapsia, joten en odota hänen eroavan. Mutta tiedän erään työkaverinikin kautta, että heillä ei mene hyvin ja miehen vaimo on melkoinen haukka.

Minulle sopii tämä tilanne hyvin ja minulla ei ole kiire perhe-elämään. Ehdimme mennä naimisiin kun miehen lapset ovat kasvaneet. Ja oma lapsenikin on vielä sen verran pieni, että en halua sen elämän menevän vielä sekaisin uuden miehen myötä.

Vierailija
2/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmiä lehmiä. Rumia ja haisevat pahalle, eivätkä ymmärrä miestä.

Toinen nainen on lempeä, itsenäinen, koulutettu ja hyvässä ammatissa ja ymmärtää ja antaa miehen olla mies ja haisee hyvälle.

Av.palstan totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä määrittelyjä.

SAMA henkilö voi olla yhtä aikaa sekä naimisissa, kakkosnainen että petetty nainen. Ei voi olla niin, että hän elää päivänsä kolmasosan pätkissä, ja muuttaa luonnettaan aina sen mukaan, mikä rooli sattuukin päälle.

Sen voin sanoa, että hyvään parisuhteeseen ei mahdu kakkosnaisia tai -miehiä. Parempi olisi panostaa siihen omaan suhteeseensa, niin ei tarvitsisi täällä epävarmuuttaan purkaa ja varmuuden vuoksi huoritella kaikkia kakkosnaisia.

Olen itse naimisissa, mutta en pidä kakkosnaisia piruina tai huorina. Olisin pettynyt itseeni, jos miehelläni olisi joku toinen, koska se tarkoittaisi silloin sitä, että parisuhteessamme on "reikä", enkä ole kyennyt vastaamaan kaikkiin hänen emotionaalisiin tai fyysisiin tarpeisiinsa. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, jotka ovat vastuussa suhteen hyvinvoinnista. Jos sinne mahtuu kolmas, niin jokin on pielessä.

Olen elämäni aikana ollut sekä petetty, pettäjä, kakkosnainen, varmaan kolmosnainenkin, varattu, sinkku, avoimessa suhteessa.. ja nyt siis naimisissa. Jos olisin luonteeltani reppana tai ammatiltani prostituoitu, niin siitä en kyllä pääsisi sillä, että joku on sormeeni sormukset pujottanut.

Älkää halveksuko toisianne, naiset. Itse olen ollut toimieni seurauksena kahteen kertaan "vaimokäräjillä", kerran itse petetyn avokin roolissa ja kerran kakkosnaisena. Molemmissa tapauksissa toinen naisosapuoli on ollut kypsä ihminen, jonka kanssa olen kyennyt selvittelemään tilannetta aikuismaisesti, vaikka tunteet ovat jyllänneetkin. En toivo kenellekään näitä tilanteita, mutta jos niitä tulee eteen, niin älkää heti olko kivittämässä toisianne.

Vierailija
4/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kielenkäytön perusteella vaimoilla sitä katkeruutta on enemmän jos tätä ketjua on uskominen (huorittelut yms).

Minä taisin olla ainut, joka käytti tuota nimeä toisesta naisesta. Ja jos olisit lukenut loppuun ennenkuin kimpaannuit olisit huomannut, että en ole vaimo. Eikä minulla ole mitään syytä olla katkera. Kerroin vain mielipiteeni, se on sama ollut teinistä tähän päivään.

Vierailija
5/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä itse suostuisi.

Vierailija
6/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen et kuitenkaan vastannut miksi sinä aloit suhteeseen varatun kanssa? Oliko tuo petettynä kokemus sitä ennen vai sen jälkeen? Koska itse kykenet tuollaiseen niin on varmaan vaikea hahmottaa että joillekin toisille tuollainen itsensä alentava tilanne ja toisten tahallinen loukkaaminen (jota toisen naisen osa pakostakin on) on mahdoton. Ehkä siinä sitten helpottaa vierittää syy vaimon niskoille, selitellä ettei noin olisi tapahtunut jos vaimo olisi osannut täyttää miehen emotionaaliset ja fyysiset tarpeet. Miehellä ei ole vastuuta ja toisella naisella vielä vähemmän? Mutta tämä ketju ei oikeastaan koskenut tuota vaan kyselee miksi toiset naiset koetaan reppanoiksi. Siihen onkin paljon vastauksia tullut aivan ilman huorittelua mutta mielipiteen ilmaisu asiallisestikin toisen naisen toimittamista on sitten kivittämistä? Se itsetunto ei tosiaan kovin korkealla taida silloin olla.

Vierailija
7/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Pitäisiköhän vähän perehtyä

asioihin eikä vain julistaa näitä vanhoja "viisauksia", joilla eroavat tyynnyttelevät omatuntoaan.

olin erittäin helpottunut kun vanhempani lopulta erosivat. Ei sellaista ainaista tappelua jaksa pirukaan.

ei kyllä ollut mitenkään helpottunut, kun hänen isänsä jätti minut toisen naisen takia ja muutti saman tien yhteen tämän kanssa. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
8/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin sanoa, että hyvään parisuhteeseen ei mahdu kakkosnaisia tai -miehiä. Parempi olisi panostaa siihen omaan suhteeseensa, niin ei tarvitsisi täällä epävarmuuttaan purkaa ja varmuuden vuoksi huoritella kaikkia kakkosnaisia.

Olen itse naimisissa, mutta en pidä kakkosnaisia piruina tai huorina. Olisin pettynyt itseeni, jos miehelläni olisi joku toinen, koska se tarkoittaisi silloin sitä, että parisuhteessamme on "reikä", enkä ole kyennyt vastaamaan kaikkiin hänen emotionaalisiin tai fyysisiin tarpeisiinsa. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, jotka ovat vastuussa suhteen hyvinvoinnista. Jos sinne mahtuu kolmas, niin jokin on pielessä.

välillä niitä huonoja kausia? Paljon pettämisiä ja eroja tapahtuu juuri silloin, kun on menossa se vastamäki. On pieniä lapsia, työstressiä yms.

Väittäisin, että kaikissa avioliitoissa on vaiheita, jolloin niihin pääsee näitä "reikiä". On omasta valinnasta kiinni kuinka toimii sellaisessa tilanteessa. Etsii lohtua muualta vai tekee työtä sen liittonsa eteen, jotta se reikä umpeutuisi?

Vierailija
9/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka tuijottaa vain omaan napaansa on useimpien eihmisten mielestä vastenmielinen ja jotenkin oksettava. Itseään arvostava ihminen ei sotkeennu toisten elämään eikä elä moraalittomasti. Myös se, että ummistat silmäsi siltä, väärältä mitä teet, on kavahduttavaa. Elämäsi kuulostaa epätoivoiselta pyristelyltä kuten tuossa kuvaatkin. Avioliittosi epäonnistui, ilmeisesti menit rikki aika pahasti, sinusta tuli piittaamaton ja sisäisesti rikkinäinen (ellet jo ollut tätä kaikkea ennen eroasi). Yrität rääpiä kasaan elämääsi jonkun toisen aviomiehen kanssa ja olet olevinasi onnellinen tähän tilanteeseen. Kaikista säälittävintä on, ettet edes ymmärrä, miksi olet niin säälittävä. Erityisesti juuri siksi olet mielestäni säälittävä reppana, vaikka kuinka selittäisit että olet onnellinen näin. Tsemppiä, toivottavatsi saat oikeasti joskus koottua itsesi ja jatkettua elämääsi eteenpäin.

Vierailija
10/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toinen nainen saa vain pettävän, moraaliltaan alhaisen vellihousun.

Vierailija
11/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin sanoa, että hyvään parisuhteeseen ei mahdu kakkosnaisia tai -miehiä. Parempi olisi panostaa siihen omaan suhteeseensa, niin ei tarvitsisi täällä epävarmuuttaan purkaa ja varmuuden vuoksi huoritella kaikkia kakkosnaisia. Olen itse naimisissa, mutta en pidä kakkosnaisia piruina tai huorina. Olisin pettynyt itseeni, jos miehelläni olisi joku toinen, koska se tarkoittaisi silloin sitä, että parisuhteessamme on "reikä", enkä ole kyennyt vastaamaan kaikkiin hänen emotionaalisiin tai fyysisiin tarpeisiinsa. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, jotka ovat vastuussa suhteen hyvinvoinnista. Jos sinne mahtuu kolmas, niin jokin on pielessä.

välillä niitä huonoja kausia? Paljon pettämisiä ja eroja tapahtuu juuri silloin, kun on menossa se vastamäki. On pieniä lapsia, työstressiä yms. Väittäisin, että kaikissa avioliitoissa on vaiheita, jolloin niihin pääsee näitä "reikiä". On omasta valinnasta kiinni kuinka toimii sellaisessa tilanteessa. Etsii lohtua muualta vai tekee työtä sen liittonsa eteen, jotta se reikä umpeutuisi?

Ja asia on nimenomaan noin kuin sanoit, eli jokainen tekee itse päätöksen siitä, miten toimii. Jos parisuhteessa on paljon säilyttämisen arvoista ja kunnioittaa kumppaniaan, niin silloin ratkaisu on selvä: ei lähdetä pettämään, etsitään vastaukset yhdessä. Itse uskaltaisin sanoa miehelleni jopa sen, jos himoitsisin jotakuta toista.

Ongelmatonta parisuhdetta ei ole, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö uskollisia ja onnellisiakin olisi.

Vierailija
12/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ryhtyä pettämään, valehtelemaan ja salailemaan kakkosnaisen kanssa. Näissä kahdessa on huima ero.

Jos kaksi ihmistä rakastuu ja huomaavat, että meillä on tässä jotain arvokasta, he varmasti kypsinä ihmisinä tajuavat, että heidän arvokkaansa repii rikki joidenkin toisten arvokkaita ja että tässä on paras tehdä mahdollisimman reilua peliä kaikkia osapuolia kohtaan. Tämä siis tietysti tarkoittaa sitä, että ei katsota, mihin tämä johtaa vaan reilusi kerrotaan tilanne aviopuolisolle, otetaan tauko suhteeseen ja valmistellaan eroa. Suoraselkäisesti toimimalla kaikilla osapuolilla on samat mahdollisuudet työstää mahdollista eroa tai yrittää paikata toimimatonta liittoa.

Vain raukkikset ryhtyvät päivänvaloa kestämättömiin puuhiin, pettämisiin ja valehteluun. MIten kukaan voi sanoa, että sellainen toiminta olisi reilua, suoraselkäsitä tai edes hyvän miehen toimintaa? Lapset kärsivät eniten isänsä kakkoselämästä. Isän toinen nainen on suoraan pois lapsilta, kun isä viettää iltoja ja viikonloppuja muualla. Ehkä hän on etäisempi myös lapsia kohtaan, kun alkaa tehdä jo pesäeroa tai uusi rakkaus/himo/salaisuus on sillä hetkellä tärkein. Tärkeintä kaikista on kuitenkin se, että isä toiminnallaan nakertaa lasten peruspohjaa eli vanhempien välistä luottamusta. Kun totuus joskus paljastuu vuosien jälkeen vahingossa tai tahallaan, on vaimo elänyt vuosikausia valheellista liittoa tietämättä sitä itse ja pääsemättä tekemään surutyötä. On väärin ja julmaa, että itse tekee pesäeroa kaiken aikaa toisessa suhteessa, ja kun on vihdoin valmis, tyynesti paukauttaa pommin perheelleen, joiden surutyö vasta alkaa. Ja yleensä sitten heti muutetaan kakkosnaisen luo, tehdään yhteinen lapsi ja ihmetellään, miksi ex on katkera ja miksi lapset oirehtivat.

On siis suuri ero sillä, miten toimii, kun löytää sen uuden ihmissuhteen. Toisena naisena toimiminen, siihen tyytyminen on aina valinta loukata muita ihmisiä. Se on peliä toisten ihmisten tunteilla ja elämällä. Itsekkäät ihmiset varmistavat, että itseen ei voi sattua, mutta joskus se karman laki osuu takaisin. Ehkä pettäjämiehen lapsi joskus satuttaa omaa lastasi, kun on isältää oppinut tietyn parisuhdemallin ja oma lapsesi on oppinut sinulta toisenlaisen mallin.

Vierailija
13/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joskus se pettäjä/toiseen rakastuja on yrittänyt tehdä töitä liiton eteen, mutta yksin ei voi pitää parisuhdetta pystyssä?

Joskus puoliso ei halua kuulla, etenkään jos hän ei itse koe liitossa olevan ongelmia tai jos ongelman ratkaisu vaatii rankkaa itsetutkiskelua. Joskus on helpompaa olla marttyyri, joskus on helpompaa laittaa laput silmille. Ja joskus puoliso voi olla tyytyväinen siihen, että mies hakee seksinsä muualta mutta kulissit pysyvät - onhan näitä täälläkin kuultu ja itsekin olen niin joskus ajatellut. Yleensä tätä ei tunnusteta ääneen.

Paljon on myös niitä liittoja, joissa homma alkaa pyöriä täysin lasten ja äidin ympärillä, eikä mies osaa tai voi sanoa kaipaavansa myös kumppanuutta, rakkautta ja seksiä. Me naiset kun normitamme käyttäytymistä kernaasti, asetamme standardit ja vetoamme lapsen etuun - moni mies kokee halunsa olevan väärää ja sopimatonta siinä tilanteessa.

Mutta onko jotenkin enemmän oikein haluta vain perhe-elämää kuin haluta myös parisuhdetta? Joku voi sanoa, että kun lapset on tehty, se on kaikkein tärkeintä, mutta kuinka moni mies on saanut lapsensa enemmänkin toisen toiveesta kuin omastaan, tai mennyt naimisiin siksi että niin _kuuluu_ haluta?

En ole sitä mieltä, että em. asiat oikeuttavat pettämiseen: ensisijaisesti tulisi ratkaista oman suhteen ongelmat. Mutta jos toinen ei lähde mukaan, on suhteessa äkkiä merkityksellisen ihmissuhteen mentävä aukko.

Toinen nainen ei siis välttämättä saa petollista niljaketta, vaan ihmisen joka ei osaa ratkaista ongelmaansa yksin. Kukapa meistä olisi siinä kovin hyvä, ainakaan kun sidokset ovat moninkertaiset ja kauniita ratkaisuja ei ole?

Vierailija
14/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa nostaa hattua myös edeltäjälleen, hyvin kirjoitettu ja harvoja viisaita viestejä tässä ketjussa.

Vierailija
15/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät, että vaimo on haukka. Olet huvittava. Mutta pakko kai sinun on jolakin tavoin itsellesi perustella käytöstäsi. Kuulostat röyhkeältä.

Vierailija
16/196 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei osaa ratkaista asiaa, on vain hiljaa hissunkissun ja ottaa niin monta naista/miestä että rupeaa tuntumaan hyvältä? Reilua se ei ainakaan ole. Rehti ihminen selvittää ensin edelliset ihmissuhteet ja ryhtyy vasta sitten uusiin. Ei ole kyse pelkästään osaamisesta vaan ihmisen rehtiydestä. Olen juuri katsellut sukulaisen silmin tällaista venkoilua ja en voi kyllä sanoa muuta kuin että aikuinen mies! Miten voi olla totta! Sitä lasten kärsimyksen määrää ei voi sanoin kuvailla. Ja tämä vieras eukko eikun vaan, että minä en ole rikkonut mitään. Minä olen puhdas pulmunen tässä. Pulmunen haaskoilla repimässä vaikka tuhkatkin pesästä.

Vierailija
17/196 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lupailee tähdet ja kuun, jotta saa pimperoa.

Vierailija
18/196 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nainen on toinen koska ei saa muutakaan. Huijaavat vain itseään selittelemällä, etteivät edes halua muuta.

Vierailija
19/196 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pahasti vialla elämässään tai minäkuvassaan. Joko he ovat itsetunnottomia rassukoita tai täysin empatiaan kykenemättömiä ja katkeroituneita naikkosia. Toisena naisena oleminen voi jollekin harvalle olla tietoinen valinta niin kuin prostituoituna toimiminen toiselle, mutta mitään kunnian kruunua he eivät kyllä toiminnastaan ansaitse.

Vierailija
20/196 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi.

Vähän kuin söisit roskiksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme