Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku kotidopplereista?

Vierailija
24.11.2011 |

Toimiiko se? Onko se kiva?

Siskoni on raskaana rv14 ja huolestunut... stressaajatyyppi... ja nyt huolettaa kaikki. Joten haluaisin hänelle varmuuden joka päivä ilman ultrausta, että vauvalla on kaikki hyvin ja että vauva on elossa. Kuuluuko tuolla hyvin? Kuuluuko aina? Riippuuko asennosta, tai odottajan koosta? (sisko on aika laiha, ei pitäisi rasvan heikentää tulosta)

Jos tulos on epävarma tai joskus ei sitten kuulukaan mitään niin en osta, koska silloinhan tuo vain pahentaa stressiä. Kiitos jos joku osaa neuvoa ja tietäisi jopa hyvän merkin. Ja mistä niitä saa ostaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten uskallan sen siskolleni jouluksi ostaa, silloin alkaa olla jo puoliväli ja ainakin jotain jo kuuluu.

Vierailija
2/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös AngelSounds kotidoppler, toimi loistavasti ja oli hyvä ostos kun stressasin itsekin jatkuvasti onko se lapsi elossa vai ei. jos äänet saa kuuluviin ekalla kerralla, saa ne myöhemminkin, ei se vauva niin paljoa mahdu siellä liikkumaan ja istukan sykkeen kuulee aina. mulla oli halpisversio, mutta silläkin kuului jo rv13 alkaen äänet hyvin, tietty jos istukka edessä voi kuulla vasta myöhemmin mutta puolivälin lähellä varmasti jo. niin, niissä kalliimmissa on myös näyttö josta näkee sykkeen numeroina ja vauvan hengitysliikkeitäkin jne. ja muista ostaa uä-geeliä niin toimii paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen vasta ehtinyt kuunnella. Sain kyllä heikon sykkeen kuulumaan (paketissa ei tullut uä-geeliä, ilmeisesti tavallinen bodylotion ei ole paras väliaine). Ei tarvitse enää olla huolissaan.

Kotidopplerissa on kuitenkin riskinsä.

- Ensinnäkin ultraäänen riskejä sikiölle ei tietääkseni ole 100% kiistattomasti suljettu pois. Eli ei voi tietää, miten tiheä ultraaminen vaikuttaa (jos sitä tekee vaikka päivittäin raskauden puolivälistä loppuun saakka). Itse säännöstelen käyttöä max. kerta viikkoon.

- Jos sykettä ei saakaan kuulumaan, se aiheuttaa vain lisää turhaa huolta.

- Taitamaton dopplaaja saattaa vahingossa kuunnella jotain ihan muuta kuin sikiön sykettä ja luulla kaiken olevan kunnossa, vaikka todellisuudessa pitäisi hakeutua nopeasti hoitoon.

Mutta ymmärrän kyllä siskosi huolen, itse olen suunnilleen samassa vaiheessa (vähä pidemmällä) kun vatsa ei näy ja liikkeet ei tunnu ja oireet on loppu ja tuntuu epätodelliselta koko raskaus.

Vierailija
4/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yrittää odotus-palstalla?

Vierailija
5/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täältä saa aika vähän vastauksia odotus- ja vauva-aiheisiin kysymyksiin. Aloitusta pitää vähintään nostaa.

Vierailija
6/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se toimii, mutta toki sykkeen löytyminen voi viedä aikaa. Sykkeen saa helpoiten kuulumaan vauvan selkäpuolelta, mutta kun se sikiö on niin pieni, niin pitää olla joko taitoa löytää sikiö tai kärsivällisyyttä.

Puolenvälin jälkeen alkaa olemaan helpompaa, kun a liikkeiden perusteella voi päätellä missä päin vauva on.

Vierailija
7/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin sitä molemmissa raskauksissani. Hyvin kuului äänet! Olin tyytyväinen että hankin sen, olin kans raskaana ollessani aikamoinen stressaaja. Mulla muistaakseni joku AngelSounds

-merkkinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi