Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoto kierukan asettamisen jälkeen.

Vierailija
24.11.2011 |

Minulle asennettiin toissapäivänä hormonikierukka ja asennuspäivä olisi ollut käytännössä kuukautisten viimeinen päivä minulla. Asennuksesta lähtien olen kuitenkin vuotanut taas tosi runsaasti. Ymmärrän kyllä, että vuotoja voi olla nyt pitkäänkin mutta kuuluko tosiaan asiaan, että se vuoto on runsasta? Ihan kuin menkat olisivat alkaneet alusta. Muuten olo on ihan normaali. Asennuspäivänä kohdunsuu vähän jomotteli mutta muita kipuja ei ole.

Lääkäri varoitteli käyttämästä tamponia mutta onko todellakin näin? Vihaan siteitä ja en jaksa tätä vaipparallia. Entä kuukuppi, voiko sitä käyttää kierukan kanssa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 vuotias, ei synnytyksiä. Minulle laitettiin kuukautisten aikaan hormonikierukka. Vuotoa jatkui vaihtelevalla määrällä 2viikkoa pidempään vs normaalikierto. Mutta tuon tiputtelusta normaaliin vuotoon vaihdelleen vuodon loputtua ei ole ollut mitään ylimääräistä. Vointi on hyvä. Käytin tamponeja vuodon ajan, niinkuin aina olen käyttänyt. Rättisulkeiset eivät ole minua varten. Enkä ole aikeissa aloittaa kuppien keittelyjäkään.

Femilar pillereiden aiheuttama "piukea/kireä" mieliala poistunut. Lisäksi Femilar pillereiden vuodet nukuin todella huonosti, muutaman tunnin pätkäunia. Kierukan laiton jälkeen olen jo kuukauden nukkunut yöni yhtäjaksoisesti. Tätä pätkäunta ovat valittaneet monet Femilar käyttäjät, niin oudolta kuin se kuullostaakin.

Vierailija
2/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi rasittavaa. Käytin tampoonia kierukan kanssa ihan normaalisti, ei mitään ongelmaa. Kuukupista en tiedä, mutta varmaan sitäkin voi käyttää. Tampooni saattaa työntää kierukan langat niin, ettei niitä tunne ja se saattaa hankaloittaa kierukan poistoa sitten aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itselläni kuukautiset sitten alun jälkeen pienenivät niin etten jakanut vaivautua, kun pikkuhousunsuojalla selvisi. Joku jo kertoikin että tamponi voi tarrua kierukan lankoihin, kuukupin kanssa tuota vaaraa ei ole.

Vierailija
4/10 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynäri lyhensi langat niin lyhyiksi, ettei tuota takertumisen vaaraa ole.

Itselläni tiputtelu kesti sen 6 kk mitä gyne "lupasikin". Nyt menkat hoituu pikkuhousun suojalla. Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä se siitä :)

Vierailija
5/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä lääkäriin jos vuoto jatkuu runsaana. Käytä siteitä. Itselläni oli on/off tiputusvuotoa ½ vuoden ajana ja se on lääkärini mukaan ihan tyypillistä. Ei siis mitään kärsimättömien hommaa...

Vierailija
6/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuotanut siitä asti, noin kuusi viikkoa, lähes koko ajan. Muutama päivä oli nyt vasta taukoa. Välillä muutaman päivän vuoto oli kuin hanasta. Vuokkoset tekee aka kivan mallisia siteitä. Tamponin käytön riski on se että se tarttuu hormonikierukasta emättimen puolella oleviin "nauhoihin" ei nyt tullu oikeaa sanaa mieleen. Ekat kolme viiva neljä kuukautta on normaalia vuotaa pahimmassa tapauksessa. Voit toki ottaa jossain vaiheessa yhteyttä lääkäriin jos vuoto oon viikkoja runsasta

Vierailija
7/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40250etkö selvittänyt etukäteen, vai luotitko vain siihen, että kuukautiset loppuu sit jossain vaiheessa kokonaan?

Mulle pantiin vuosi sitten kuparikierukka ihan kuukautisten viimeisinä päivinä. Seuraavat menkat oli aivan järkyttävän hirveät. Verta tuli kuin härän kurkusta seittemän päivää. Mut sen jälkeen kuukautiset on olleet ihan normaalit.

Halusin kuparikierukan, en enää mitään hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
8/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuodot loppuivat heti, mutta olin silloin nuori ja hoikka, 25v. Toinen asennettiin kun olin 36v ja painoa oli huomattavasti enemmän. Yhtämittainen tihutteli jatkui 7kk ja settui sitten. Pinent menkat tulevat kyllä yhä ja tunnen mm. ovulaatiokivun. Ikää on nyt 41v.

On tuo sinun vuotosi varmaan ihan normaalia, mutta mene tietysti uudelleen lääkäriin, jos kipukin on pahaa. Aina on pieni mahdollisuus, että kierukka onkin tökätty kohdunseinämään.

Vierailija
9/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen AINA käyttänyt tamponeja. En todellakaan siedä siteitä minäkään.

Vierailija
10/10 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli ihan hoo moilasena, että mikä se on. Eli senpä takia täällä sitten asiasta kyselen.

Tuohon tiputteluvuotoon olen kyllä henkisesti varautunut pitkäksikin aikaa mutta nyt on tosiaan ollut aika runsasta tämä vuoto. Ihan kuin tosiaan olisi tulleet toiset menkat heti ekojen perään. Mutta kattellaan. Jos tämä näin runsaana jatkuu vielä ensi viikon puolelle, niin kaipa se täytyy soitella ja kysyä että pitääkö tulla näytille. Tai sitten tämä on ihan normaalia.