Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuuden hyväksymisestä

Vierailija
24.11.2011 |

Onko puolisosta johtuva lapsettomuus helpompi hyväksyä kuin se, että lapsettomuus johtuisi itsestä?

Me kärsitään ehkä lapsettomuudesta (ei oo vielä tutkittu). Yksi syy tähän lapsettomuuteen voi olla mieheni nuoruudessa sairastama sairaus. Olen tiennyt tästä mahdollisesta lapsettomuudesta koko meidän yhdessä olo ajan ja osannut jo jotenkin sopeutua siihen. Mutta jos vika on minussa, niin en tiedä miten suhtautua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat tulee sellaisina, kuin ne ovat. ei tuohon ole yhtä oikeaa vastausta. meillä oli vuosien lapsettomuus, syytä ei tutkimuksillakaan löytynyt. lopulta pienellä lisä avustuksella saatiin eka lapsi ja siitä vajaan 2 vuoden kuluttua tuli luomuna toinen.. yli kolmekymppisiä oltiin toisen lapsen syntyessä. ukollakin oli lapsena sikotauti, mutta tutkimuksissa sperma oli priimaa :)älkää vielä murehtiko tuollasia, jos ette edes lekurilla vielä ole käyneet. sieltäkin saa aika paljon apuja toivottomissakin tapauksissa ;)

Vierailija
2/3 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme joutuneet pohtimaan vähän samantapaista surua lasten sairauden takia; kenen syy, kumman syy, onko perytyvää. On tuntunut vielä pahemmalta, kun vikaa on jossakin vaiheessa etsitty X-kromosomissa kulkevista sairauksista. Vika olisi silloin minun perimässäni.

Jostain syystä olo on huojentunein nyt, kun tämänhetkinen ajatus on mutatoituminen= Ei kenenkään syy.

Ehkä nuo pohdinnat joutuu käymään läpi lapsettomuustutkimuksissakin, jos syy selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mahdotonta hyväksyä. Oman lapsettomuuteni olisin voinut ehkä ajan kanssa oppia kestämään, mutta kun vika oli puolisossa, se ajoi meidät väistämättä eroon.

En pystynyt ajattelemaan muuta kuin sitä että toisen miehen kanssa minulla voisi olla perhe. Ja nyt minulla onkin kolme ihanaa lasta.