Kysyttävää äidiltä jonka 10v poika saa kaikkien aineiden kaikista kokeista nroa
Kommentit (34)
Paljon olet mukana lapsesi koulunkäynnissä, joudutko muistuttamaan kokeista jne, vai pitääkö hän itse huolen asioista? Kuulusteketko häneltä läksyjä tms, vai lukeeko hän itsenäisesti? Onnitteluni,mpoikasi on varmaan sekä lahjakas, että motivoitunut opiskelemaan. Ja hienoa jos on vielä sosiaalinenkin, ettei tule ihan nörtiksi.
Oma koulunkäyntini oli täysin itsenäistä, vanhemmat eivät juurikaan puuttuneet siihen. Joskus kyselivät ja tietenkin olivat hyvillään jos tuli hyviä numeroita. Luulen että olisin pärjännyt paremmin, jos vanhemmat olisivat kannustaneet enemmän.En nyt mikään nero ole, mutta numerot tuli aina aika vähällä lukemisella. Kun seuras tunneilla, niin ei tarvinnut lukea paljoa. Lukiossa oli jo vaikeampaa, olis pitänyt lukea paljon enemmän että olis saanut parempia numeroita. Kirjoitin M-paperit reaaliaineissa, eli en mitään huippuhyviä. Kävin kuvataidelukion ja uskon että olen taiteellisesti lahjakas. Mutta eipä siitäkään ole paljoa hyötyä nykyisessä ammatissani... :(
Olen kiinnostunut, tottakai, lapseni koulunkäynnistä.
Mutta hän huolehtii itse/itsenäisesti läksyistä ja kokeista, toki myönnän että mulla on ehkä huono tapa sanoa niistä vaikka tarvetta ei niinkään olisi, läsyunohduksia ei ole tähän mennessä vielä ollut.
Läksyt katson suht usein että on tehty, en siksi etten luottaisi asiaan vaan ihan omasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta mm sen suhteen missä ovat menossa missäkin aineessa.
Täytyy myöntää etten ihan joka päivä niitä enää tsekkaa, toki kysäisen että onko tehty tms.
Koealueesta kyselen kerran joka kappaleesta joitakin asioita.
ap
Paljon olet mukana lapsesi koulunkäynnissä, joudutko muistuttamaan kokeista jne, vai pitääkö hän itse huolen asioista? Kuulusteketko häneltä läksyjä tms, vai lukeeko hän itsenäisesti? Onnitteluni,mpoikasi on varmaan sekä lahjakas, että motivoitunut opiskelemaan. Ja hienoa jos on vielä sosiaalinenkin, ettei tule ihan nörtiksi.
Oma koulunkäyntini oli täysin itsenäistä, vanhemmat eivät juurikaan puuttuneet siihen. Joskus kyselivät ja tietenkin olivat hyvillään jos tuli hyviä numeroita. Luulen että olisin pärjännyt paremmin, jos vanhemmat olisivat kannustaneet enemmän.En nyt mikään nero ole, mutta numerot tuli aina aika vähällä lukemisella. Kun seuras tunneilla, niin ei tarvinnut lukea paljoa. Lukiossa oli jo vaikeampaa, olis pitänyt lukea paljon enemmän että olis saanut parempia numeroita. Kirjoitin M-paperit reaaliaineissa, eli en mitään huippuhyviä. Kävin kuvataidelukion ja uskon että olen taiteellisesti lahjakas. Mutta eipä siitäkään ole paljoa hyötyä nykyisessä ammatissani... :(
enkä ap... ?!?! mitä ihmettä ihmiset alkaa heti ragettaa, enhä ees sanonu että oon ap.. ootte outoja
jossa ei kymppejä tulekaan niin helpolla?
nyt ainaki tullu yhtä helposti, tai helpomminki kymppejä yläasteella kuin ala-asteella. Huonoin nyt syksyn kokeista on ollu 9 ½, muut on sitte ollu 10-, 10 jja onha niitä 10+ tullu iha mukavasti kans (;;;
Ja en todellakaan nipota koulusta, ei ees ehtis koska futis treenejä 7-8 kertaa viikosssa
enkä toi alottaja, mistä ihmeestä vetäsit että oon muka ap?!?! oot outo
luuletteko että kaikki tällä palstalla on jotai äitejä ?! :DDD hahah, mä aianaski oon iha kouluikänen vielä.
luuletteko että kaikki tällä palstalla on jotai äitejä ?! :DDD hahah, mä aianaski oon iha kouluikänen vielä.
Matikka, kuvis, musiikki?
Meillä oli yksi lapsinero luokalla joka oli hyvä kaikessa. Kuviksessakin ihan ok, mutta oikeasti ehkä kasin tai max ysin arvoinen mutta sai kympin siitäkin. Se vähän harmitti koska koin olevani taitavampi mutta hän sai silti paremman numeron.
Leipurin paperit on 4,6 keskiarvo ;) vuodelta 2007
Alakoulussa olin hyvä lukiossa heittäydyin veteläksi!Lukion Ka oli 6 ;) Että ei sillä nyt niin ole merkitystä jos ala-asteella on 10 KA.Jos aineet kiinnostaa voi sitä pärjätä myöheminkin.Niin ja te maksatte mun koulutuksen tuli työtapaturma ja ammatit meni uusiksi... ;) Hyvä että Suomessa pääsee koulutukseen vakuutusyhtiöiden rahoilla jos käy näin.Olen käsillä tekijä meni vaan se käsi pitää ruveta kevyttyöläiseksi...
Matikka, kuvis, musiikki?
Meillä oli yksi lapsinero luokalla joka oli hyvä kaikessa. Kuviksessakin ihan ok, mutta oikeasti ehkä kasin tai max ysin arvoinen mutta sai kympin siitäkin. Se vähän harmitti koska koin olevani taitavampi mutta hän sai silti paremman numeron.
Alakoulussa olin hyvä lukiossa heittäydyin veteläksi!Lukion Ka oli 6 ;) Että ei sillä nyt niin ole merkitystä jos ala-asteella on 10 KA.Jos aineet kiinnostaa voi sitä pärjätä myöheminkin.Niin ja te maksatte mun koulutuksen tuli työtapaturma ja ammatit meni uusiksi... ;) Hyvä että Suomessa pääsee koulutukseen vakuutusyhtiöiden rahoilla jos käy näin.Olen käsillä tekijä meni vaan se käsi pitää ruveta kevyttyöläiseksi...
AMK-keskiarvot nyt ei kerro mitään, yleensä aika pilipalitutkintoja. Mutta se, että lukion keskiarvo on 6 kertoo ainakin siitä, että on tavanomaista tyhmempi ja/tai on kuluttanut aikansa johonkin ihan muuhun kuin tunneilla istumiseen.
Mutta se että ala-asteella saa pelkkiä kymppejä ei takaa koko loppu koulu/ ja opiskelutaipaleen saati muiden elämänalojen menestystä tai sitä kaikkein tärkeintä: onnellisuutta. Olkaa muuten tarkkoina ettette ruoki kotona sellaista ilmapiiriä että vain kympit kelpaa, kostautuu helposti myöhemmin kun lapsi (siinä vaiheessa todnäk aikuinen) ei uskalla kokeilla uusia juttuja kun pelkää ettei ole niissä heti haka/häviää muille. Kannattaa koittaa etsimällä etsiä juttuja joissa lapsi voi vapaasti epäonnistua.
Alakoulussa olin hyvä lukiossa heittäydyin veteläksi!Lukion Ka oli 6 ;) Että ei sillä nyt niin ole merkitystä jos ala-asteella on 10 KA.Jos aineet kiinnostaa voi sitä pärjätä myöheminkin.Niin ja te maksatte mun koulutuksen tuli työtapaturma ja ammatit meni uusiksi... ;) Hyvä että Suomessa pääsee koulutukseen vakuutusyhtiöiden rahoilla jos käy näin.Olen käsillä tekijä meni vaan se käsi pitää ruveta kevyttyöläiseksi...AMK-keskiarvot nyt ei kerro mitään, yleensä aika pilipalitutkintoja. Mutta se, että lukion keskiarvo on 6 kertoo ainakin siitä, että on tavanomaista tyhmempi ja/tai on kuluttanut aikansa johonkin ihan muuhun kuin tunneilla istumiseen.
TOdellakin istuin lukiossa tunneilla en vaan viittinyt lukea silloin,nyt luen kun asiat kiinnostaa.Joku Ruotsin lukeminen ja pitkä matikka ei paljoa voi kiinnostaa.Itseltäsi varmaan löytyy valetohtorin tutkinto kun olet noin Vmäinen.Tarkoitan vaan sitä että jokainen pystyy lukemaan jos tahtoa riittää ja oikea ala sattuu kohdalle.
murrosikä ja koulu ei kiinnosta pätkääkään? Ja peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo on kutosen hujakoilla eikä pääse mihinkään kunnon jatko-opiskelupaikkaan?
ihmisen niin seikkaperäisesti että siinä on vatsalaukut, suolet yms? en oikein usko.
Tai että olisi päässyt kuvataikouluun sisään ja ylipäänsä halunnut sinne jos ei tykkäisi piirtämisestä, savitöistä, hiilitöistä yms ja olisi niissä hyvä. Kys kuvisopettaja kehui mm pojan kolmiulotteisuutta töissä, liittyneen matemaattiseen osioon sivupointtina se.
Ja hän on 4-luokalla, ei 3-luokalla.
Ja tuo pätemisheittosi, sitä en edes viitsi miettiä sekin kumpuaa, äidillä on kai oikeuskin olla onnellinen ja iloita lapsensa vuoksi/puolesta ihan ilman että joku av-mamma siitä vetää herneen nenukkaansa ja yrittää latistaa asiaa.
Se on selkeö muutos koulutyössä ja sisällössä kun siirrytään alkuopetuksesta eli 1-2-luokalta eteenpäin ja silloin ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys tai vähättelemisen paikka se että vetelee 10 kaikkien aineiden kokeista yms.
ap