Sporttisuus, sporttinen - voi aargh mitä sanoja!
Selaisin sinkkuihmisenä deitti-ilmoituksia ja vähintään 80% miesten ilmoituksissa kuvaillaan itseään sporttiseksi tai että sporttisuus on plussaa naisessa. Oonko mä ainoa jota tuo sana raivostuttaa? Mitä tapahtui urheilullisuudelle?
Sitä paitsi veikkaan, että noistakaan miehistä hädin tuskin puolet on niitä "sporttisia", loput on olleet sitä joskus ja näkevät peilissä sen parikymppisen piirinmestarin vielä päälle nelikymppisenäkin...
Kommentit (8)
Ei mua se sanana ärsytä, mutta sporttinen vartalo on ihan yhtä suhteellinen käsite kuin normaali vartalokin noissa ilmoituksissa.
Aika paljon tuntuu sekä miesten että naisten käsitykset vaihtelevan oman kropan koosta.
ja seksikkäämpää kuin urheilullisuus.
Urheilullisuudesta tulee mieleen tämä:
http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00166/Kirvesniemi_166197a…
Sporttisuudesta tämä:
http://www.nike.com/nikewomen/content/collection/modules/bottoms/produc…
Itse edustan jälkimmäistä tyyliä :)
tokasin että aika kasaria käyttää sporttia nimessä tai muutenkin sanana tosi kasari.
Sekös veti pultit. Sanoin vaan että älä sinä poju ala vääntämään kättä mun kanssa tuolla nimimerkillä. Lopulta kaikki alkoi pilkkaamaan sporttia ja heitin että missä se hyvä sportti nyt on?
Ei tuo ole oikea henkeä. Mene ja vaihda nimimerkkiä!
Ni kato, vaihtoi.
Itse harrastan liikuntaa mutta en ole ulkoisesti kuten tuo Niken mainoksen nainen. Olen normaalivartaloinen, vähän pömppömaha, paksut reidet mutta jonkin verran lihaksia, ryhdikäs ja hyvässä kunnossa. En korosta liikuntaharrastustani joka käänteessä. Siten en ole "sporttinen" mutta liikkuminen on tärkeää kyllä minulle.
Ärsyttää vaan tuo kategoria - joko ihminen on sporttinen tai ei mutta mitään siltä väliltä ei voi olla.:/
Itse harrastan liikuntaa mutta en ole ulkoisesti kuten tuo Niken mainoksen nainen. Olen normaalivartaloinen, vähän pömppömaha, paksut reidet mutta jonkin verran lihaksia, ryhdikäs ja hyvässä kunnossa. En korosta liikuntaharrastustani joka käänteessä. Siten en ole "sporttinen" mutta liikkuminen on tärkeää kyllä minulle.
Ärsyttää vaan tuo kategoria - joko ihminen on sporttinen tai ei mutta mitään siltä väliltä ei voi olla.:/
Kilpailen myös. Joskus kilpailujen jälkeen (etenkin, jos olen voitanut)
Menen pihalle röökille. Vedän voiton savut ja haistatan pitkät sporttisuudelle. Kaikella on rajansa, mulla se on sporttisuudessa.
Olen hyvä ja kovakuntoinen, mutta sporttisuus on raja jota en ylitä.
sellaiseen kiinteään, seksikkääseen ja pikkuruisiin trikoisiin pukeutuvaan ponnaripäiseen neitoon, kun taas urheilullisesta tulee joku kuolapartainen hiihtäjä mieleen.
nainen ei saa olla läski.
En usko, että 99%:ssa tapauksista se tarkoittaa mitään muuta.
Ja saahan sitä hakea sen näköistä naista kuin haluaa, ei sillä.