Lasten kanssa matkaan keväällä 2012, ehdotuksia?
Tähän mennessä olemme reissanneet Kanarialla, ja nyt kiinnostaisi kokeilla muita..mutta.? Turkki ja Egypti ois tosi edullisiakin, mutta jotenkin epäilyttää, kun yleisesti puhutaan että isolla varmuudella Turkista saa ripulin, ja Egypti..onko se turvallinen?? Kanarialla uskaltaa syödä melkeen mitä vaan, mites näiden Turkin ja Egyptin laita?
Mihin muualle suosittelisitte lomaa? Kap Verdeä ja Thaimaata emme huomioi... :) Mukaan lähtee 1v, 2,5v ja 4v lapset sekä vanhemmat.
Kommentit (4)
Sekä Turkki että Egypti sopivat hyvin perhelomailuun, ja monet asiakkaistamme valitsevat nämä kohteet juurikin mm. edullisuuden, sekä monipuolisuuden vuoksi.
Monissa Turkin ja Egyptin hotelleissa on suosittu all-inclusive mahdollisuus, eli kaikki ruoat ja juomat sisältyvät hintaan. Tämä vaihtoehto sopii hyvin helppoon ja mukavaan perhelomailuun. Hotellit kiinnittävät hyvin huomiota hygieniaan, ja hygieniasta kannattaa itse huolehtia pesemällä käsiä usein, sekä käyttämällä käsidesia. Muun muassa rahojen käsittely aiheuttaa useasti suuremman riskin vatsapöpöihin, kuin ruoka.
Muita kohteita ajatellen riippuu hiukan missä vaiheessa kevättä haluatte matkustaa, eli löytyisikö sopiva kohde talvi- vai kesävalikoimastamme, mutta esimerkiksi Kyprosta tai Kreikkaa voin suositella mukavina perhekohteina.
Ystävällisin terveisin,
Netta
Finnmatkat asiakaspalvelu
Mainitsemani perhe lomaili juuri Finnmatkojen hienossa ai-hotellissa, mutta pöpö tuli ekana päivänä, vaikka perhe ei ollut poistunut hotellista minnekään. Ja bakteeri oli selvitysten mukaan juuri sellainen, jota ei Suomesta saa. En ottaisi riskiä ja lähtisi Egyptiin lasten kanssa.
Eihän niillä välttämättä ole mitään yhteyttä ruokaan...
Mulla oli aina ennen kauheat ennakkoluulot Turkkia kohtaan. Toukokuussa kävin siellä yksi ystäväni kanssa. Hänen matkakumppanin reissu peruuntui sairaareissun vuoksi yllättäen ja mä lähdin tilalle.
Turkki on ihana maa, en olisi koskaan uskonut, että sanon näin. Mieheni oli täysin varma, että saan jonkin mahataudin siellä, kun olen herkkävatsainen. Mutta mahani voi normaalia paremmin reissulla! Toki katsottiin jonkin verran, missä syötiin eli siisteissä paikoissa. Ruoka oli mielettömän hyvää ja ihmiset paljon ystävällisempiä kuin Kreikassa, jossa ennen ollaan reissattu.
Nyt ollaan menossa Turkkiin ens toukokuussa miehen kanssa ja syksyllä sitten koko perheellä. Voin lämpimästi suositella Turkkia teillekin! Siellä on myös edullista.
Saatiin muuten eka reissumahatauti syksyllä Kreikassa.
Ystäväni perhe oli Egyptissä sairaalassa koko reissun, kun sairastuivat eka päivänä koko perhe järkyttävään mahabakteeriin. Tauti ja kokemus oli järkyttäviä. Eivät ole sen jälkeen reissanneet missään.
Egyptistä kuuluu saavan näitä tauteja paljon paljon helpommin.
Ja tietysti pestiin Turkin reissulla hyvin käsiä aina ennen syömistä.